113 Reacties

5 jaar geleden

Bij mij iets anders maar toch hetzelfde. Mijn schoonouders weigeren te testen. Echter is mijn schoonmoeder super vaak ziek. Koorts, verkouden noem maar op. Ze verdraaid verhalen zodat ze mijn zoontje toch kan zien. Met 36 weken zwanger heb ik corona gehad terwijl ik alleen bij hen en mijn ouders ben geweest.... weer wilde ze niet testen.... ik zit hier dus ook erg mee. Sowieso als iemand mijn baby vasthoudt wil ik dat ze een mondkapje op doen en hun handen wassen....

5 jaar geleden

Kan je niet vragen dat ze een mondmasker draagt (desnoods zo'n kn95) en haar handen ontsmet vooraf? Zo gaan wij het doen als ze de baby willen vasthouden.

5 jaar geleden

Wij hebben het een paar weken geleden al aangegeven dat op advies kraamzorg ivm corona en hechting alleen wij als ouders hem in het begin vasthouden. Ik denk dat we dit wellicht na paar weken wat versoepelen, maar iedereen vond hechting heel begrijpelijke reden. Dus misschien dat je dat nog kan aangeven. Want los van corona kan ik mij ook voorstellen dat wij sowieso de eerste week/weken het vasthouden tot onszelf hadden beperkt. Als gezin moet je ook aan elkaar wennen en lekker kunnen cocoonen

5 jaar geleden

Volg je gevoel. Bij ons wordt dit het eerste kleinkind voor mijn schoonouders en moeder. Zij mogen haar dan ook vasthouden. Mijn schoonmoeder is erg ziek COPD waardoor ze sws nergens komt vanwege corona. Mijn moeder komt ook nergens dan alleen een boodschap. En jaaa ik weet dat je het daar ook op kan lopen. Ik werk zelf in de zorg dus heb het van dichtbij gezien. Verder bezoek is niet welkom hebben wij besloten.

5 jaar geleden

Bij ons mogen onze ouders hun kleinzoon gewoon even vasthouden hoor na de geboorte. Ik zelf geloof niet dat even 10 minuten met opa/oma knuffelen slecht is voor onze eigen hechting met onze zoon, wij zijn de overige 23 uur en 50 minuten per dag er voor hem😁. Voor Corona zijn wij ook niet heel bang al zijn wij wel voorzichtig. Uiteraard verwachten wij dat ze hun handen goed wassen bij binnenkomst en dat ze bij lichte symptomen al thuis blijven of door het raam komen kijken. Maar de opa’s en oma’s weerhouden om te knuffelen met hun kleinkind zou ik mij zelf absoluut niet goed bij voelen.

5 jaar geleden

Wij hebben sneltesten besteld. 25 stuks voor €158. Dat is best een investering, maar beter dan een newborn met Corona.

5 jaar geleden

Mijn ouders hebben snel testen gehaald en testen zich voordat ze langs komen. De testen zijn 80% betrouwbaar. Als je 100% zekerheid wilt dan dienen ze bij de ggd een pcr test te doen en in afwachting van de uitslag volledige quarantaine te houden. Ik ben ook huiverig voor mijn ouders ivm de vele kleinkinderen en vriendjes die zij over de vloer krijgen. Dus ik snap je zorgen. Ik denk alleen dat corona voor de baby niet zo erg is. Ik moet er alleen zelf niet aan denken ziek te worden tijdens mijn kraamtijd.

5 jaar geleden

Reactie op Suuz3

Wij hebben sneltesten besteld. 25 stuks voor €158. Dat is best een invester ...
Ik wil je alleen even waarschuwen dat sneltesten niet heel erg betrouwbaar zijn! Mijn man en veel vrienden zijn daarmee negatief getest terwijl een pcr-test wel positief aan gaf. Alleen een tipje hoor😊

5 jaar geleden

Reactie op Angelique--

Ik wil je alleen even waarschuwen dat sneltesten niet heel erg betrouwbaar ...
Dat klopt zeker! Je hebt helemaal gelijk! Als mensen klachten hebben, komen ze niet, we beperken het tot (schoon)ouders en dit is dan toch een extra zekerheidje. 100% zekerheid heb je nooit, ook niet in de supermarkt of in het ziekenhuis. Bij een vriend van me had ineens de dochter vd kraamhulp Corona, dus je kan je niet 100% beschermen. Alle kleine beetjes helpen, denk ik maar.

5 jaar geleden

Ik word er zelf ook niet goed van wat de juiste keuze is! In de kraamweek laten we alleen mijn moeder en mijn schoonvader komen. Op afstand denk ik.. misschien vasthouden met mondkap en handen desinfectie.. Maar tegelijkertijd denk ik dan aan na de kraamweek.. hoe ga je het dan doen? Ik kan onmogelijk mijn dochter nooit aan een ander geven, moet ook weer eens werken en dan passen mijn moeder en schoonzus op.. Dus geef je na 10 weken wel je kind aan oppas en ervoor niet? Zijn ze dan sterker qua weerstand of maakt dat niks uit?🧐 Heel vermoeiend die kut corona pfff

5 jaar geleden

En denk eraan dat de kraamhulp ook gewoon overal komt he... Vaak een groter risico dan familie waarvan je weet wat ze uitvoeren in vrije tijd.

5 jaar geleden

Reactie op SCREURSS

En denk eraan dat de kraamhulp ook gewoon overal komt he... Vaak een groter ...
Klopt, maar zag net in een mail dat mijn kraamhulp in pak met bril, handschoenen en mondkap hier in huis komt. Dus dan valt dat wel weer mee...

5 jaar geleden

Reactie op Angelique--

Klopt, maar zag net in een mail dat mijn kraamhulp in pak met bril, handsch ...
Nou eerlijk... Dan stuur ik ze weg. Wat een poppenkast..

5 jaar geleden

Mijn familie houdt zich niet goed aan de Corona regels wat betreft afstand houden. We willen dan ook niet dat zij de eerste weken de kleine vasthouden. We hebben gisteren een berichtje gestuurd naar de families dat de eerste weken de kraamvisite helaas afstand zal moeten houden. Gelukkig reageerden ze begripvol. Mijn moeder zei eerder al dat ze wel via de ggd teststraat wil gaan voor ze de kleine komt opzoeken. Lief, maar we gaan niet aan de deur politieagentje spelen en vragen om testen en of iemand gevaccineerd is. Dus de eerste weken geldt voor iedereen: afstand houden. En daar voelen we ons heel goed bij. We zijn blij het nu vast verteld te hebben, zodat we het er tijdens de kraamweek niet meer over hoeven te hebben.

5 jaar geleden

Onze ouders mogen de baby gewoon vasthouden als hij straks geboren is. Dat wil ik ze niet ontnemen. Uiteraard wel handen wassen etc. en bij klachten dan niet. Scheelt wel dat m’n vader en schoonouders de eerste vaccinatie al gehad hebben en m’n moeder deze komende week krijgt. Toch weer minder kans. Ook hebben we wat sneltesten in huis voor de zekerheid. Naast onze broertjes en zusjes willen we de eerste periode verder geen kraamvisite. Dat komt wel als het straks mooi weer wordt en de besmettingscijfers hopelijk wat omlaag gaan 🤗

5 jaar geleden

Voor iedereen die zegt als ze gevaccineerd zijn dan..... dan zijn ze juist gevaarlijker!!!! Want zij hebben dan wel geen klachten e.d. maar ze kunnen het dan nog steeds wel overbrengen op andere! Dus dan alsnog oppassen en hygiëne regels toepassen!

5 jaar geleden

Wij hadden mijn ouders en schoonmoeder gezegd dat dit enkel kon als ze zich de week voor ze langs komen echt strikt aan de coronaregels houden (wat mijn schoonmoeder totaal niet doet). Maar we merken dat ze zich hier totaal niet aan zal houden. Ze ziet totaal niet in wat ze fout doet. Als we erover willen praten lijkt ze een klein kind dat het onderwerp ontwijkt. Valt dus niet over te praten en we weten dat ze nog veel te veel mensen ziet en knuffelt... ik zit er ook echt al lang mee. Weet niet wat ik ermee moet doen. Mijn ouders vertrouwen we wel. Maar we kunnen het niet voor hel wel toelaten en voor mijn schoonmoeder niet. Mijn schoonmoeder vergelijkt nu al alles enorm. Ik zie haar graag, maar dit vind ik echt vervelend...

5 jaar geleden

Reactie op SCREURSS

Nou eerlijk... Dan stuur ik ze weg. Wat een poppenkast..
Hoezo? In het ziekenhuis gebeurd dat ook? Dat is toch juist voorzichtig zijn?

5 jaar geleden

Reactie op Angelique--

Hoezo? In het ziekenhuis gebeurd dat ook? Dat is toch juist voorzichtig zij ...
Nee hoor in het ziekenhuis wordt ik niet behandeld als een buitenaarts wezen als ik geen klachten heb. Enkel met een mondmasker. Daar heb ik dan ook geen problemen mee. Ik werk zelf in de zorg.

5 jaar geleden

Reactie op SCREURSS

Nee hoor in het ziekenhuis wordt ik niet behandeld als een buitenaarts weze ...
Oke dat is jouw kijk er op. Maar ze doen het juist om de kraamvrouw en de baby te beschermen.. lijkt mij juist goed.. Maargoed hier gaat het nu ff niet om.. ik zit heel erg met de vraag wat doe je de weken, maanden erna. Je kan niet voor eeuwig je kind in een bubbel houden toch🙄