30 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op SCREURSS
Nee hier absoluut geen luieremmer vind het zo'n nutteloos ding. Neem gewoon ...
Ik dacht hier eerst zo ook over, maar op aanraden van jonge mama's ga ik er toch eentje boven zetten voor snachts, wel een echte luieremmer weliswaar omdat die.nog altijd beter afsluit dan een vuilnisemmer.. ik ga borstvoeding geven en kindje moet dan elke 2 a 3u schone luier, die ga ik niet op mijn nachtkastje laten liggen en ik ga.ook niet de hele nacht naar de vuilbak lopen buiten 🙈 beneden zet ik er idd geen en gooi ik hem overdag meteen in de vuilbak buiten
5 jaar geleden
Weggooien inderdaad, ik gooi hem weg in de luieremmer boven. Zo hoef ik midden in de nacht niet naar vuilnisbak beneden.
Gekozen voor luieremmer. Bij de gene die ik heb wist ik dat er goede afsluiting is. Als je een vuilnisbak vind met goede afsluiting lijkt me dat ook prima.
Denk luieremmer/vuilnisbak belangrijk is dat goed afsluit, wat je ook kiest.
5 jaar geleden
Bij onze dochter hebben wij een metalen vuilnisemmer van de ikea gebruikt. Ideaal je ruikt helemaal niets en de geur trekt niet in het metaal, ik hoorde dat je dat bij plastic wel hebt. Ik wilde eerst alle Luiers meenemen naar beneden en dan buiten weg gooien maar als je toevallig (in de eerste periode) snachts of savonds moet verschonen doe je dat niet. Als de luier dan even op d kamer ligt ruik je dat meteen. Dus ik zou een metalen nemen 😊
5 jaar geleden
Bij de eerste ook geen luier emmer gebruikt en nu ook geen aangeschaft. Wanneer ze snachts boven werd verschoond, luier in een zakje knopen en smorgens mee naar beneden. Er zijn zelf speciale luierzakjes te krijgen. Een groot boterhammenzakje of diepvries zakje voldoet ook prima, een vriendin gebruikt poepzakjes van de hond 😂
5 jaar geleden
Wij nemen hier wel een luieremmer. Wij hebben bij het huis alleen maar ondergrondse afvalcontainers ik kan hem dus niet bij in de vuilnisbak gooien. En geloof mij de luiers ruiken echt niet allemaal zo fris dat ik ze in de keuken in de prullenbak gooj
5 jaar geleden
Reactie op Tine89
Bij de eerste ook geen luier emmer gebruikt en nu ook geen aangeschaft. Wan ...
Die luierzakjes werkte bij onze eerste echt niet. Geur kwam er zo doorheen🙈
5 jaar geleden
Wij hebben een luieremmer (2hands gekregen) waar we eigenlijk altijd gewone pedaalemmer zakken in doen.
Het is zo'n bak waar je bij de kruidvat van die onzinnig dure zakjes voor moet kopen, geloof tippee dat ie heet🤭
Qua dat ben ik echt een 'zuinige zeeuw' 😂
Een poepluier gooien wij vanaf dag 1 eigenlijk gelijk in de container en doen we nu nog steeds.
5 jaar geleden
Wij hebben een luieremmer maar hebben deze vooral in de nacht gebruikt. Het is eentje zonder geurtjes dus dat scheelt.
Voor de rest namen en nemen we de luiers mee naar beneden in een zakje.
Ook hebben wij een goedkope verschoningstafel van de Ikea van 20 euro (staat wel op hun site) beneden staan in het begin om beneden de baby te verschonen. Die kunnen dan meteen in de container ook.
Ben wel benieuwd hoe dat met twee gaat. Want dan moet ik en twee luiers, een baby en een peuter mee naar beneden nemen hahaha
5 jaar geleden
Ik heb een 2de hands luieremmer en is echt ideaal. Je ruikt er helemaal niets door!
5 jaar geleden
Reactie op mk87
Bij wasbare luiers is een luieremmer wel een aanrader 😉.
Wasbare schijnen veel minder te stinken. Wat ik las is dat veel mensen ze zelfs 2-3 dagen in een open emmer of waszak bewaren. Van helemaal afgesloten gaat het meer stinken.
Ik vind luiers per stuk in een plastic zakje doen echt zó milieuvervuilend, dat zou ik nooit doen. Dan maar een goede afvalbak.
Ik heb een tweedehands Ubbi gekocht. Metaal, dus neemt geen geur op, en je hoeft niet zo diep te bukken.
5 jaar geleden
Wie heeft er een goede tip/ervaring voor een luieremmer die niet gaat stinken? :)
5 jaar geleden
Reactie op Marianne123
Wasbare schijnen veel minder te stinken. Wat ik las is dat veel mensen ze z ...
https://www.action.com/nl-nl/p/dumil-bio-afvalzakken/ dit zijn geen plastic zakken :-)
5 jaar geleden
Wij hebben buiten een metalen emmer staan waar we de luiers direct ingooien. 1x per week brengen we de luiers naar het afvalbrengpunt zodat de luiers niet bij restafval hoeven.
Voor onze oudste dochter zijn we nu over naar wasbaar en ik vind het veel minder gedoe dan wegwerp (en voel me niet zo beladen dat ik weer een volle afvalzak naar de milieustraat breng...).
Eerder deden we de luiers bij rest, maar de kliko bleef stinken + het loopt aardig op in kosten
5 jaar geleden
Wij hebben een luieremmer. Ze mogen bij ons in de GFT-bak dus we zullen hem regelmatig in de kliko legen.