21 Reacties

5 jaar geleden

Wij hebben bij de vorige zwangerschap een metalen prullenbak van de ikea gehaald. Je ruikt helemaal niets. Met een plastic luier emmer schijnt de geur in het plastic te trekken hoorde wij achteraf. Mijn man brengt 1x de vuilniszakken ff langs een kinderopvang daar kan je vaak van de gemeente kliko gebruik maken dan is het gratis anders zit de grijze zo vol.

5 jaar geleden

Wij hebben wel een luieremmer en als die vol is dan brengen we de zak naar een luiercontainer bij de school... wel een stukje lopen maar ach went wel

5 jaar geleden

We hebben zo'n luieremmer op de babykamer met zo'n draai systeem. Na elke vieze luier draai je de zak zeg maar dicht... Van vele vriendinnen gehoord dat het top is en geurloos.

5 jaar geleden

Wij hebben buiten een prullenbak staan en legen die als die vol is. De luieremmer was echt een miskoop, stonk zo dat we hem al heel snel weer de deur uit hebben gedaan. Helaas geen luier inleverpunt hier in de buurt.

5 jaar geleden

Wij hebben wasbare luiers. En das niet zo vies als het lijkt tegenwoordig 😉

5 jaar geleden

We hebben zo'n luieremmer op de babykamer met zo'n draai systeem. Na elke v ...
Deze hebben wij ook, van WeToo. Tweedehands via Marktplaats, kwam zeer aangeraden door vriendinnen. Passen 25 luiers in, dus dat lijkt me wel prima :)

5 jaar geleden

Wij hebben een luieremmer gekocht voor de babykamer. Denk dat we die 1x per dag gaan legen in de grijze container. Even zien hoe erg het in de praktijk gaat stinken, haha. Ga de luier wel eerst in zo’n plastic zakje doen denk ik en dan pas in de luieremmer. Niet heel milieuvriendelijk, maar de geur moet ook wel beetje te doen blijven...

5 jaar geleden

Wij hebben n diaper champ gekocht. Eenmalig iets duurder maar geen dure navul cassettes nodig. Kunnen gewone 120l zakken in en voldoende luiers. Geur wordt luchtdicht afgesloten. Een x per week naar de luiercontainer bij de milieustraat.

5 jaar geleden

Wij hebben een luier emmer op de babykamer, als die toch gaat ruiken zetten we deze buiten. Ook hier moeten we naar een ondergrondse container lopen, dat gaan we dagelijks of wellicht om de dag doen. Even afhankelijk van de hoeveelheid luiers die in de emmer passen en de geur die er vanaf gaat komen. Hoog zomer zal het dagelijks zijn misschien daarna om de dag oid... ☺️

5 jaar geleden

Wij deden altijd de vieze luier in zo’n plastic geparfumeerd zakje en dan de vuilnisbak in.. erg slecht voor het milieu. Ik weet het, maar denk dat we het wel weer zo gaan doen.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op LauraGijsje

Wij hebben n diaper champ gekocht. Eenmalig iets duurder maar geen dure nav ...
Luiercontainer, Google, ik had er nog nooit van gehoord! Thnx! Goed om in mijn achterhoofd te houden. Thank you so much LauraGijsje

5 jaar geleden

Wij hebben wel een luieremmer gekocht (de korbell) omdat wij maar 39 klep openingen per jaar hebben van de ondergrondse container. Hierdoor is het voor ons niet haalbaar om elke dag luiers weg te gooien helaas.

5 jaar geleden

In veel gemeenten zijn er speciale inleverpunten voor incontinentie-afval, wat dus ook babyluiers zijn. Op die manier is de milieubelasting van wegwerpluiers lager dan als ze gewoon bij het restafval gaan. Ik vond in de borstvoeding-tijd helemaal niks stinken, maar toen ze ouder werd toch wel vies. We verzamelden de luiers in een simpele container in de tuin en brachten die af en toe weg naar zo'n inzamelpunt. Voor deze baby heb ik zo'n diaper-champ met dat draaisysteem, waar dus gewone zakken in gaan.

5 jaar geleden

Thanx iedereen!

5 jaar geleden

Wij hebben een incontinentie container in de straat, mogen de luiers ook in, ideaal. Hebben buiten een afvalbak met zak staan, als die vol is (voor nu, straks met warmte doen we dat vaker) brengen we die zak weg.

5 jaar geleden

Wij gooien de luiers (vooral ‘s nachts of met slecht weer) in een gewone emmer op haar slaapkamer en de poepluiers in een geparfumeerd zakje. Legen die emmer ‘s ochtends en brengen overdag de luiers naar de restcontainer. Helaas geen inleverpunt bij ons in de buurt, dus container zit snel vol!

5 jaar geleden

Reactie op Maansle

In veel gemeenten zijn er speciale inleverpunten voor incontinentie-afval, ...
Waar kan je een lijst vinden met locaties voor die incontinentiecontainers? Ik wordt omgeven door kinderopvangs en verpleeghuizen dus vermoed dat er wel iets is hier in de buurt maar kan zo 1,2,3 niks vinden... 🤔

5 jaar geleden

Bij de milieustraat en sommige supermarkten kun je ook speciale luierzakken gratis afhalen. Deze zijn met de luiers afbreekbaar... Hoe dat precies zit weet ik niet, maar het geeft mij in ieder geval een beter gevoel. Wij hebben een ijzeren pedaalemmer. Heb je geen last van geurtjes die in de emmer blijven zitten en we legen de emmer elke dag.

5 jaar geleden

Reactie op Lelijke_heks

Waar kan je een lijst vinden met locaties voor die incontinentiecontainers? ...
Ik zou zoeken op de website van het afvalbedrijf van jouw gemeente. Voor zover ik kan vinden is er geen landelijke lijst, omdat d gemeente verantwoordelijk is voor dat soort dingen. Vaak staan ze ook bij kinderdagverblijven ed. daar zou je ook kunnen vragen of jouw gemeente in zoiets voorziet.

5 jaar geleden

Wij hebben van die speciale luierzakken gehaald bij de gemeentewerf. Daar kunnen we ze ook weer inleveren. Voor thuis hebben wij wel een soort van luieremmer.