3 Reacties

2 jaar geleden

Hahaha luisteren? Daar doet onze jongen ook nog niet aan hoor 😅 weer héél goed wat niet mag, aan zn boevenogen te zien of zn neeneenee als hij iets aan t doen is wat niet mag, maar het daadwerkelijk niet doen.... hier is de truc om af te leiden. Hoevaak ik niet vraag; waar is je auto/schoenen/blokken enz. Dat helpt gelukkig wel! Zn gedachten moetrn echt naar wat anders, want ik kan m gerust aan de andere kant vd kamer zetten maar dan holt ie net zo hard terug naar waar die mee bezig was. 😅

2 jaar geleden

Ik denk dat het rond deze leeftijd ook veel kijken hoe mama reageert is en kijken wat mama doet als ik het blijf proberen en blijf testen. Mijn zoon van 17 maanden test ook veel dingen vaak uit, ik zou het echt consequent blijven aanhouden om te laten zien dat je niet veranderd van mening zelfs als hij het blijft proberen. "Mama tilt je naar een andere plek of andere kamer als je hier heen blijft gaan". Maar heel eerlijk denk ik dat het wel een lange tijd kan blijven aanhouden. Misschien als hij het minder leuk vind dat het uit zichzelf stopt 😬

2 jaar geleden

Wat ik bij m'n zoontje merkte van inmiddels 2,5 jaar is dat het een heeeeeele tijd duurt voordat er daadwerkelijk iets gedaan word met de nee 😅 ze leren de regels 1 voor 1 en iedere regel kost een hoop tijd voordat ze beseffen dat het niet mag (heb ik gehoord). Vergt een hele hoop geduld maar er komt een dag dat de consequentheid z'n vruchten afwerpt