15 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb zelf ook de maxi cosi pebble vorig jaar nog nieuw gekocht alleen wegens miskraam niet gebruikt, ik heb nu wel de family fix base erbij gekocht. Zoals wij nu denken hopen wij ook niet te lang te wachten met een tweede kindje. Wij gaan dus als de maxi cosi niet meer past een stoeltje zoeken waarin de “oudste” dan kan doorgroeien . Dus een stoeltje vanaf 12 maand bijv. Die nog een lange tijd achterwaarts kan.
5 jaar geleden
Kijk eens naar een tweedehands isofix-base. Die dingen zitten in de auto en het enige wat slijt, is de batterij. Nieuwe batterij er meteen in en hij gaat lang mee.
Zo doe ik het nu ook weer.
Mijn zoon groeide zo hard, dat ik na twee jaar al een andere stoel kocht.
De stoel koop ik wel nieuw omdat plastic maar 6 jaar mee gaat voor het zachter wordt, en daarmee minder veilig.
5 jaar geleden
Veel opvolgstoeltjes hebben self iso fix om vast te maken. De base voor de maxi cosi is vooral handig omdat je de maxi cosi er in- en uitklikt elke keer als je kindje uit de auto gaat. Een vervolgstoel laat je vaak zitten waardoor een losse base geen meerwaarde heeft.
Zou dus nu gewoon tweede hands base zoeken en straks met de nieuwste normen een vervolgstoel uitzoeken.
Wij zijn als vervolgstoel overgegaan op een draaibare variant, zodat je kindje eerste tijd achterstevoren kan zitten en handig met erin en eruit tillen omdat je hem naar je toe draait.
Succes!
5 jaar geleden
Wij hebben dezelfde maxicosi en op marktplaats een iso fix gekocht. Wij hebben ook de wens voor meerdere kindjes en gaan zodra onze baby niet meer in de maxicosi past op zoek naar een andere autostoel met isofix. De pebble met bijbehorende iso bewaren we voor een evt volgend kindje
5 jaar geleden
Wij gaan voor cybex omdat deze isofix base vanaf baby auto stoel al kan draaien en je ergonomischer ter werk kan gaan. De opvolg autostoelen passen op dezelfde isofix base en dat is bij Maxicosi niet zo daar kan alleen de opvolg autostoel draaien maar heb je weer een andere base nodig.
5 jaar geleden
Wij kregen bij de babyzaak de tipom voor baby autostoeltje nog geen iso fix te kopen. Veiligheid wordt niet vergroot en cybex merk dat wij hebben gekocht was zelfs veiliger zonder maar met gordel. Vanaf volgende stoeltje wel iso fix, draaibaar. Dan zijn er weer andere merken die veiliger zijn en dan niet op je oude iso fix zou passen. Wij wachten dus nog even met aanschaf iso fix voor bii andere stoeltje
5 jaar geleden
Reactie op Cheychey
Dus ze zeggeb dat de cybes maxicosi veiliger is in de gordel? Ik heb nameli ...
Ja dat vertelden ze bij babypark. Dat het bij de meeste niet uitmaakt en cybex zelfs veiliger is in gordel. Vanaf de grotere stoeltjes wordt de veiligheid vergroot door iso fix dus dan gaan we er ook zeker een aanschaffen.