22 Reacties

5 jaar geleden

Ik had dat tijdens mijn vorige zwangerschap. Eerst vond ik het ook niet leuk, mijn kindje voelde zo speciaal en die aandacht delen.. Dat wilde ik eigenlijk niet. Maar nu is het heel leuk! Probeer het positief in te zien, misschien kun je hierdoor een betere band met haar krijgen en hoe leuk is het als neefjes/nichtjes lekker samen kunnen spelen! Elk kindje is speciaal 😘

5 jaar geleden

Oehhh ik snap het! Vervelend natuurlijk maar ik zou gewoon lekker genieten van je eigen zwangerschap en niet te druk maken om je schoonzus, misschien brengt dit jullie dichter bij elkaar?🤷🏼‍♀️ Succes! Kijk maar uit.. Voor je het weet zit ze ook in deze app🤣🙊

5 jaar geleden

Reactie op Susananas

Ik had dat tijdens mijn vorige zwangerschap. Eerst vond ik het ook niet leu ...
Durf het niet te zeggen maar 2 hele verschillende werelden. Gaat hem niet worden hihi.

5 jaar geleden

Reactie op Saartje2021

Oehhh ik snap het! Vervelend natuurlijk maar ik zou gewoon lekker genieten ...
🤣🤣

5 jaar geleden

Ik snap je frustratie. Het is zo bijzonder om zwanger te zijn, die aandacht wil je niet delen. Maar aan de andere kant is het met familiedagen en verjaardagen enzo straks wel heel erg leuk dat jouw kindje een neefje of nichtje heeft om mee te spelen! Zie het positief en leg het naast je neer

5 jaar geleden

Reactie op Amkz

Ik snap je frustratie. Het is zo bijzonder om zwanger te zijn, die aandacht ...
Ik moet het nog verwerken 🙈.

5 jaar geleden

Gisteren grappig gebogen ook ontdekt dat mijn schoonzus zwanger is en we zijn ongeveer tegelijk uitgerekend! Ik kom goed overeen met haar, dus is het natuurlijk superfijn. Ik snap jouw situatie maar ik zou het eerder als een kans zien om een betere band op te bouwen. Als je zoiets kan delen samen, groeit er misschien een sterkere band tussen jullie en dat zal je man ook alleen maar leuk vinden... ik zou het positief proberen benaderen en als dat niet lukt dan moet je er proberen focussen op jouw baby en jouw geluk... en niet teveel ernaar kijken dan hoe zij de aandacht opeist.

5 jaar geleden

*grappig genoeg

5 jaar geleden

Ik begrijp je gevoel helemaal. Ik ben nu zwanger van de derde. Bij mijn tweede was ik ook tegelijk zwanger met mijn schoonzus. Zij houd er sowieso van om alle aandacht te hebben, dus toen helemaal. Toen ook nog bleek dat zij zwanger was van een meisje en wij van een jongen werd het nog erger. Omdat er alleen nog maar jongens waren in de familie hoopte iedereen op meisjes. Mijn hele zwangerschap moest ik aanhoren dat we blij mochten zijn dat er tenminste één van ons een meisje kreeg. Vooral als je vol met hormonen zit kan je je dit behoorlijk aantrekken. Ik heb net als jij helemaal niets met mijn schoonzus en dat zal ook nooit verbeteren. Soms ben je gewoon echt elkaars type niet. Het enige grote voordeel is dat je kindje een neefje/nichtje krijgt van dezelfde leeftijd. Dat ervaren wij nu wel echt als iets heel positiefs! Sterkte/succes ermee😉

5 jaar geleden

Ik ken je gevoel! Mijn zus ook zwanger we schelen precies 3 weken en ook niet een bijzonder goede band. Zij eist en krijgt ook altijd alle aandacht. Heel jammer dus.

5 jaar geleden

Reactie op stephanie1104

Ik ken je gevoel! Mijn zus ook zwanger we schelen precies 3 weken en ook ni ...
Jaa echt waren we vriendinnen was het leuk maar dat zijn we niet meer afgelopen 4 jaar teveel voor gebeurt. We leven in 2 hele verschillende werelden. En nu weer wij wilden het maandag gaan vertellen horen we dit.. maar het was een oepse floeps dus de gevoelens gemengd en paniek.. en dan moeten wij het nog vertellen pff

5 jaar geleden

Jaa echt waren we vriendinnen was het leuk maar dat zijn we niet meer afgel ...
Ooh ken het zo! Ik heb vorige maand miskraam gehad en mijn zus kwam even heel blij vertellen 1,5 week geleden dat ze zwanger was. Echt een klap in mijn gezicht. 3 dagen later wist ik zelf dat ik weer zwanger ben, maar weet nu zelf geen goed moment om het te vertellen. 🥴😑 en alles zal dan toch alleen maar om mijn zus draaien 9 maanden lang.

5 jaar geleden

Reactie op Aprilbaby3

Ik begrijp je gevoel helemaal. Ik ben nu zwanger van de derde. Bij mijn twe ...
Wat een rotopmerking!! Zou ik ook niet appreciëren :/ zo misplaatst

5 jaar geleden

Reactie op stephanie1104

Ooh ken het zo! Ik heb vorige maand miskraam gehad en mijn zus kwam even he ...
Precies dat! Zie het verschil met onze weg naar de bruiloft.. verhuizing en dan in vergelijking bij hun met me schoonouders ze zijn met haar altijd zoveel meer bezig. Gelukkig mijn eigen familie is heel anders hierin en daar krijg ik straks genoeg steun in etc. Vriendinnetje van me broertje is gelukkig heel anders godzijdank met haar zou ik het geweldig vinden

5 jaar geleden

Precies dat! Zie het verschil met onze weg naar de bruiloft.. verhuizing en ...
Jaa bij mij is het dus mijn eigen zus en eigen ouders....

5 jaar geleden

Ik snap hoe je je voelt. Toch zou ik me vooral op mijn eigen zwangerschap richten en het proberen te negeren. Het lijkt mij iets waar je niet zo veel aan kan doen. Probeer erboven te staan. Heb een fijne zwangerschap en geniet van deze bijzondere tijd. 💗💙

5 jaar geleden

Bij mijn eerste was mijn schoonzus ook zwanger. Het is natuurlijk wel gek en vooral mijn schoonmoeder vond het eigenlijk niet leuk. Ik denk dat ze liever had gehad dat ik bijvoorbeeld een jaar later was geweest of zo. Soms is het wel lastig op bijvoorbeeld de verjaardag van mijn schoonmoeder dat mensen meer aandacht hadden voor haar, maar nu is het vooral heel erg leuk hoe ze samen spelen. Geniet er gewoon lekker van het is jullie leven en later hebben ze elkaar om te spelen zelfs als de relatie niet heel goed is tussen jullie.

5 jaar geleden

Nou, ik ben nu bijna 9 weken zwanger en vandaag kwam mijn schoonzus op visite met haar zoontje met een shirtje: ik word grote broer. Ben echt wel blij voor haar, maar heb ook wel echt zitten janken nu. Scheelt het weer 3 weken en ben ik weer later. En mijn schoonmoeder zegt altijd al eerlijk dat ze het niet leuk vindt dat ze zo weinig schelen (alsof we er wat aan kunnen doen). Durf het nu straks gewoon niet eens te vertellen. 🙈🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Nienke.

Nou, ik ben nu bijna 9 weken zwanger en vandaag kwam mijn schoonzus op visi ...
Dat hadden wij ook.. me schoonouders hebben eigelijk altijd meer aandacht voor haar. Maar misschien gemeen.. maar het was vals alarm. Raar verhaal dat wel, eerst positieve testen en met bloed negatief. Maar goed ik was helemaal dol gelukkig en blij!

5 jaar geleden

Dat hadden wij ook.. me schoonouders hebben eigelijk altijd meer aandacht v ...
Gisteren waren we op visite en zei mijn schoonmoeder voor de grap: nou, jullie gaan nog niet voor een tweede toch? Toen bleef het heel lang stil... Dus weten ze het nu ook meteen. Heb gezegd dat we het niet wilde vertellen en dat het weer puur toeval is. 🤪 Het is wat het is en wij zijn super blij met een tweede kindje op komst. ❤️ Toch is het voor een moeder bij haar dochter iets anders dan bij een schoondochter ben ik wel achter gekomen, mijn moeder zegt het ook. Maar ik snap de opluchting wel. Toch zou het wel fijn zijn voor ze als het in de toekomst ook positief is. Maar voor jullie is dat liever na april. 🙈