19 Reacties

5 jaar geleden

Hi, Ik gebruik zelf desloratidine, volgens de huisarts was dat geen probleem tijdens de zwangerschap. Bij Loratidine is er al veel onderzoek gedaan dat laat zien dat het veilig is. Desloratidine is net iets anders, maar het onderzoek tot nu toe is hetzelfde. Groetjes

5 jaar geleden

Ik zou voor de zekerheid de huisarts even bellen.. ik mocht mijn hooikoorts tabletten namelijk niet

5 jaar geleden

Je mag cetricine voor hooikoorts tabletten

5 jaar geleden

Ik heb livostin oogdruppels en neusspray gekregen van de gynaecoloog. In Nederland heet dat volgens mij levocabastine ofzo. Pilletjes mocht ik absoluut niet meer gebruiken.

5 jaar geleden

Thnx ladies!!! Ik xal eens even bij de kruidvat kijken of ze wat met cetricine hebben!!! En qnders wacht ik welntot maandag om met de gynaecoloog te overleggen, liever geen risico!!!

5 jaar geleden

Ik gebruik cetrizine 10 mg. Ben daarop overgestapt deze mocht je wel als je zwanger bent zei mijn gynocoloog.

5 jaar geleden

Reactie op NNNx

Ik gebruik cetrizine 10 mg. Ben daarop overgestapt deze mocht je wel als je ...
Mijn gynaecoloog zei hetzelfde toen ik dit vroeg en we nog maar aan het proberen waren. Daarvoor nam ik 2x per dag 20mg Ebastine. Werkte wel beter, maar zonder de cetirizine is het echt niet te doen 😳

5 jaar geleden

Reactie op NNNx

Ik gebruik cetrizine 10 mg. Ben daarop overgestapt deze mocht je wel als je ...
Ow wat goed om te weten. Waar zijn die verkrijgbaar?!?

5 jaar geleden

Reactie op Esje1985

In België is dat op voorschrift van de dokter. Misschien in Nederland anders?

5 jaar geleden

Reactie op Esje1985

Ik had eerst andere en heb daarna via de huisarts om laten zetten in deze. Ik moet ze dan wel via recept ophalen bij mijn apotheek. Dus ik zou gewoon je huisarts even bellen en vragen om deze medicatie.

5 jaar geleden

Reactie op Tinne993

Mijn gynaecoloog zei hetzelfde toen ik dit vroeg en we nog maar aan het pro ...
Ja inderdaad ik had ook eerst andere die beter werkte. Maar ben al tevreden dat ik deze iniedergeval kan nemen want anders is het helemaal ellende zonder iets !

5 jaar geleden

Ceterizine mag alleen de laatste aantal weken van je zwangerschap mag je ze niet meer.

5 jaar geleden

Reactie op moontje_mona

Ceterizine mag alleen de laatste aantal weken van je zwangerschap mag je ze ...
Waarom als ik vragen mag? Huisarts zei me dat die wel kon en mijn huidige (rupatall) niet meer..

5 jaar geleden

Reactie op Mariesa

Waarom als ik vragen mag? Huisarts zei me dat die wel kon en mijn huidige ( ...
Hij mag gewoon alleen kort voor de mogelijke bevalling moet je er mee stoppen. Ceterizine heeft als bijwerking dat je er wat suf van kan worden. Nu heeft je kind er geen last van maar als het geboren word kan de baby hier ook wat suffer van zijn. En om dat te voorkomen wordt gezegd beter tegen die tijd het niet te slikken. Ik gebruik zelfs 2 tabletten op 1 dag omdat 1 niet werkt. Gebruik het nu ook gewoon door. Straks tegen de tijd dat ik uitgerekend ben moet ik gewoon ff stoppen ermee. Dit heb ik met mijn dochtertje toen der tijd (nu 5) ook gemoeten van de gynaecoloog

5 jaar geleden

https://www.lareb.nl/tis-knowledge-screen?id=429&page=1&searchArray=desloratadine&pregnancy=true&breastfeeding=true&name=Orale%20antihistaminica%20bij%20allergie%20tijdens%20de%20zwangerschap Je kunt altijd op www.lareb.nl kijken. Hier checken wij de doseringen ook in de apotheek. Je kunt hierop kijken voor medicatie tijdens de zwangerschap, maar ook tijdens borstvoeding. Ik zou altijd proberen te gaan voor medicatie in de categorie meest veilig. Al wordt hiervan door artsen weleens afgeweken.

5 jaar geleden

Thnx! Dit is heel handig!!!

5 jaar geleden

Huisarts hier. We raden in principe af om hooikoortspillen te ben tijdens de zwangerschap, omdat deze door het hele lichaam werken en de stoffen dus ook bij je baby komen. Er bestaan heel goede neussprays en oogdruppels die lokaal werken en waar je kindje geen last van heeft. No worries, pillen zijn niet per sé slecht, maar overleg liever even met je huisarts of er voor jou geen betere oplossing is

5 jaar geleden

Ik heb medical tape via de fysio tegen hooikoorts. Heeft me nu 2 zwangerschappen geholpen 😄

5 jaar geleden

Reactie op Tinne993

In België is dat op voorschrift van de dokter. Misschien in Nederland ander ...
Kan je in België ook gewoon zonder voorschrift kopen hoor, ze zijn dan wel wat duurder.