Hoi ladies,
Ik heb echt mega erg last van brandend maagzuur. Soms zo erg dat het echt pijn doet.
Weet Iemand wat fijne huis, tuin en keukenmiddeltjes die hier goed tegen helpen? Liefst iets natuurlijks :)
Alvast dank!
Ik heb er ook last van (Rennies helpen bij mij niet) en las over dat het kan zijn dat je dan juist weinig maagzuur hebt (wat net zo erg kan branden als veel maagzuur). Het is dan belangrijk om weinig vet en gluten te eten, maar vooral fruit en groenten. En weinig vocht bij je eten te nemen, maar minstens een half uur ervoor of erna, zodat het maagzuur weer goed kan opbouwen en je verteringssysteem weer op orde komt. Buiten de maaltijden kunnen de volgende dingen helpen stond er: appel, banaan, havermout, gember.
Mijn verloskundige zei dat je bij de apotheek antagel moest halen dat schijnt goed te werken. Ik heb er namelijk ook veel last van. Ik heb het nog niet gehaald moet het nog proberen.
Maakt niet uit wat ik eet... dagelijks last van maagzuur. De fles Maalox gaat overal mee naartoe 🤦🏻♀️
Ze zeggen dat ze dan met veel haar geboren worden... ik duim dus op een ventje met een bos haar 😂
Bij mijn vorige zwangerschap had ik hier ook veel last van. Liters melk dronk ik weg. Tot de vk tegen me zei dat ik dan wellicht te veel vet binnenkreeg... 🤭
Nu neem ik elke dag een omeprazol. Bepaald niet natuurlijk uiteraard, maar bij mij het enige dat werkt...
Ik kreeg graviscon als tip of rennies van een arts in het ziekenhuis, maar dit werkte bij mij niet tot nauwelijks. Gebruik nu omeprazol wauw echt voel me stukken beter kan weer late diensten werken en voel me weer wat meer mens
O same! Net bij de apotheek esomeprasol gehaald op recept. Rennies hielpen niet meer en wordt gewoon snachts wakker van het zuur..
Als je naar natuurlijke dingen op zoek bent en melk niet helpt kun je vanillevla proberen of ook droog brood en banaan neutraliseren ook je maag 🍌
Thee helpt iets bij mij, maar niet veel en alleen als ik het aan het drinken ben. Rennies helpen ook niet meer bij mij, ik heb echt het gevoel dat m'n slokdarm wegbrandt. Heb laatst toen het heel erg was een pilletje pantoprazol genomen die m'n man op recept heeft (wel eerst opgezocht of het veilig was tijdens zwangerschap uiteraard), en dat was echt een opluchting. Nu al een paar dagen volledig maagzuur-vrij 😄
(Warme) amandel melk! Bijvoorbeeld voor het slapen gaan. Volgens mij is het de calcium ook in een rennie die het maagzuur bindt. Gewone melk bevat dan ook weer vet, wat juist averechts werkt. AmandelMelk bevat weinig vet en veel calcium.
Mijn oma gaf mij de tip . Eierschalen wassen laten drogen en heel fijn malen. Klinkt vreemd maar omdat Ze hier in Frankrijk zijn omeprazol afgeraden voor zwangere vrouwen, heb ik het geprobeerd en tja werkt goed