30 Reacties

3 jaar geleden

Hi! Als ik jou was zou ik nu al bellen ik ben 4.6 zwanger en heb al een afspraak staan de 18de voor een eerste echo

3 jaar geleden

Ook 5.1 nu. Ik heb me al aangemeld en zij heeft me ingepland voor 25aug.

3 jaar geleden

Ik heb meteen gebeld toen ik een positieve test in mn handen had. Dat ik meteen een afspraak kon plannen. Ik heb met de 8 weken mijn eerste echo

3 jaar geleden

Hier na de tweede test gebelt. Nu 5+0 en op 24 augustus met 8+2 de eerste echo. Vind het wel een fijn idee dat ik iemand kan bellen die er verstand van heeft als ik met iets zit.

3 jaar geleden

Rond 8 a 9 week is aan de late kant.. vaak heb je rond de 8 weken de eerste echo. Verloskundige praktijken zijn vrij druk en zou je daarom zeker nu gewoon aanmelden bij de VK en een eerste afspraak maken. Je hebt dan ook altijd een aanspreek punt als je vragen hebt rondom je zwangerschap. Ik ben nu 4+2 en heb gister mij aangemeld en de eerste 2 afspraken al staan! 😄

3 jaar geleden

Ik ben 4 + 1 dag, gisteren pas een positieve test. Wilde maandag gaan bellen hoe en wat.

3 jaar geleden

Ik zou ook nu al contact zoeken. Ik had het 'geluk' dat ik begin april ben uitgerekend, want maart zaten ze al vol. Vandaag 5 weken, gebeld met 4+2

3 jaar geleden

Ik heb meteen na de positieve test gebeld, hebben 24 aug onze eerste afspraak. Ben dan 8 wk

3 jaar geleden

Je kan nu al bellen hoor, heb ik ook gedaan! Ook meteen voor de 8 weken echo een afspraak gemaakt.

3 jaar geleden

Ik heb mijn eerste echo pas over 10 weken, 7 september 🧐

3 jaar geleden

Reactie op Stef85

Ik heb mijn eerste echo pas over 10 weken, 7 september 🧐
Is dit bewust?

3 jaar geleden

Reactie op Mama Van Mijn Parels

Is dit bewust?
Het is m’n eerste zwangerschap. De verloskundige noemde dat dit de “eerste” afspraak zou zijn. Dat dit standaard gebeurt rond 9-10 weken. Dus zal wel goed zijn?

3 jaar geleden

Je kunt gelijk bellen, plannen ze een afspraak over x aantal weken in

3 jaar geleden

Ik ben 4+3, vanochtend gebeld en 2 september de eerste afspraak staan. Van wat ik begreep is dat vooral een informatieve afspraak en krijg ik pas een echo bij de 12 weken. Het is voor mij mijn 1e zwangerschap, dus weet het verder ook niet, haha

3 jaar geleden

Reactie op H..

Ik ben 4+3, vanochtend gebeld en 2 september de eerste afspraak staan. Van ...
Same here 🤪

3 jaar geleden

Ik heb vanmorgen ook gebeld. Ik ben nu 5+1 en over 3 weken krijg ik al de 8 weken echo.

3 jaar geleden

Reactie op H..

Ik ben 4+3, vanochtend gebeld en 2 september de eerste afspraak staan. Van ...
Dit kreeg ik inderdaad ook te horen! Hier ook de eerste zwangerschap! Vond het gek omdat ik overal las dat met 8 weken ook een echo was maar dit is blijkbaar verschillend per verloskundige!

3 jaar geleden

Ik ben nu 5+4 en heb vanmorgen de verloskundige gesprokenn en ingeschreven over 2.5week de eerste echo (dan zit ik rond 8+2)

3 jaar geleden

4 + 3 hier... afspraak vanochtend gemaakt. 24 aug krijgen we intake en eerste echo :) nu aftellen hihi

3 jaar geleden

Ik ben nu 3+5 en heb gisteren mijn verloskundige gesproken. Eerste afspraak met ruim 8 weken op 9 september om te kijken of het hartje klopt en alles goed zit. Termijnecho op 1 oktober. Nog even geduld hebben dus tot de eerste echo...