8 Reacties
één jaar geleden
Soms 1 uurtje soms 3.5. Net wat hij nodig heeft..
Wij maken hem niet wakker, hoelang hij ook slaapt. Of we moeten echt ergens zijn smiddags.
Hij gaat tussen 19:00 en 19:30 naar bed. En wordt tussen 7:00 en 8:00 wakker.
Met zijn middag slaapje gaat hij vaak tussen 12:30 en 13:00 naar bed
één jaar geleden
Meestal 2, soms 3 uur of zelfs 4 uur als ze heel moe is. Bij ons werkt het gewoon haar te volgen. Soms gaat ze vroeg, al om half 12, soms laat, pas om 4 uur. En als ze wakker wordt, wordt ze wakker. Savonds tussen half 9 en half 10 altijd naar bed, ook op haar verzoek. En ochtend nooit voor half 9 wakker.
Enige waar we in bijsturen is na 19:30 uur niet meer slapen. We merkten dat ze dan ging spoken bij het naar bed gaan voor de nacht.
Ik denk dat het heel verschillend is per kindje, en dat het misschien eerder te maken heeft met de nieuwe baby, onrust, wennen? Maar als je het idee hebt dat je kindje echt uitgeslapen is, misschien wel een optie om te kijken wat er gebeurt als je het middag slaapje inkort 🤷♀️
één jaar geleden
Hier gaat ze tussen half 1 en 1 naar bed, hangt er vanaf of haar broer naar de speelzaal is of niet. Vaak is ze dan nog een tijd aan het kletsen maar meestal slaapt ze een uur tot max anderhalf uur. Als ze een tijd nog heeft zitten klooien haal ik haar max om 3 uur uit zodat ze savonds ook kan slapen. Maar m'n dochter is eigenlijk altijd wel een vroege vogel geweest dat ze tussen 5 en 6 wakker is
één jaar geleden
Tussen 12 en half 1 naar bed, soms is ze rond half 12 al toe aan haar slaapje. De ene keer slaapt ze een uur, de andere keer 2,5 uur. Wij maken haar niet wakker, zeker na drukke opvangdagen heeft ze wat meer slaap nodig.
In de avond tussen 18:30 en 19:00 naar bed. Slaapt dan tot 6:30/7:00.
één jaar geleden
Mijn zoontje is 20 maanden en slaapt maximaal 2 uur smiddags. Rond half 1 tot max half 3.
Als hij na 2 uur nog slaapt maak ik hem wakker.
(met 10 maanden traject met een slaap oefentherapeut gehad en houd vast aan haar 2 uurtjes 🤭)
Savonds gaat hij om 1830 / 1900 naar bed en is tussen 0600 en 0700 wakker.
Ik zou vooral op zijn signalen letten voor of na een dutje. Mijn dochter heeft namelijk tot bijna 4 jaar een middagdutje gedaan van 3 uur & de nachten dan klokje rond.