13 Reacties
vor einem Jahr
Beste mama, ik wou dat ik tips kon geven maar ik heb zelf ook een 2 jarige die maar enkele woorden zegt. Hij begrijpt alles en kan duidelijk maken met wijzen en nee knikken wat hij wil. De kinderarts zegt dat ik het tijd moet geven maar maak me soms wel zorgen als ik andere kinderen van zijn leeftijd hoor praten.
We stimuleren hem ook heel veel en kunnen alleen maar hopen dat hij binnenkort begint te spreken.
vor einem Jahr
Reactie op Greetdr
Beste mama, ik wou dat ik tips kon geven maar ik heb zelf ook een 2 jarige ...
Mijne begrijpt dus ook echt alles. Vind het zo jammer dat ik hem soms niet begrijp en dat hij er boos van word. Ik wil dan zo graag weten wat hij wil vertellen en hem helpen. Ik voel me dan zo machteloos
vor einem Jahr
Hoi! Hier ook een zoontje van april, tot over een week zei hij ook bijna niets, nu een paar slechte nachten gehad en heeft precies een hele nieuwe woordenschat aangeleerd. Ik hoor ook wel vaak dat jongentjes trager zei in het praten. Maak je geen zorgen, ieder kindje heeft zijn tempo 😊
vor einem Jahr
Oja we zeggen ook heel vaak de woordjes al hij iets aanduid, sinds kort probeert hij de woorden na te zeggen
vor einem Jahr
Hier precies hetzelfde, op aandringen van de peuterspeelzaal naar de huisarts gegaan. Mijn zoontje heeft een doorverwijzing gekregen voor kno, maar de huisarts zei al dat ze niks geks aan zijn oren kon zien. Hadden we zelf al verwacht maargoed. Soms is hij oost-indisch doof🥲 via het cb en overleg met peuterspeelzaal heeft hij een Vve indicatie gekregen en hij gaat al 3 ochtenden naar de peuterspeelzaal (word straks 4 ochtenden als hij 2,5 is). Wat bij ons een beetje helpt is op youtube pretlettertjes kijken. Hierdoor heeft hij iig 1 woordje geleerd. Ook boekjes voorlezen en alles benoemen etc. Hij begrijpt ook echt alles hoor, maar komt nog niet veel uit zijn mond. Hierdoor ook frustraties.
vor einem Jahr
Reactie op MKH92
Hier precies hetzelfde, op aandringen van de peuterspeelzaal naar de huisar ...
Pretlettertjes kijken wij ook. We doen al echt veel met hem inderdaad😔
Hij krijgt ook indicatie en mag met 2,5 jaar naar de peuterspeelzaal.
Hij kan alleen 2 of 3 woorden herhalen tot nu toe. Maar echt mama nooit herhaalt of gezegd dat vind ik wel zorgelijk
vor einem Jahr
Reactie op Marjoleintje
Hoi! Hier ook een zoontje van april, tot over een week zei hij ook bijna ni ...
Ik hoop het ook echt😔
vor einem Jahr
Reactie op mommyapril2021
Pretlettertjes kijken wij ook. We doen al echt veel met hem inderdaad😔
Hi ...
Aah ja hier ook maar paar woordjes, maar het is maar net wanneer hij er zin in heeft😆 Kan hij niet eerder naar de peuterspeelzaal? Hier kan het al vanaf 2 jaar. Ik merk al wel wat verandering qua communicatie sinds hij er naartoe gaat, leert ook van andere kindjes. Maar maak je echt niet druk, ons zoontje zei eerst ook helemaal geen mama en roept/noemt me nu ook nog steeds niet zo als hij me nodig heeft. Maar als ik thuis kom van werk en hij hoort de deur open gaan zegt hij mama. Het komt echt wel goed! Heeft alleen wat tijd nodig.
vor einem Jahr
Met de eerste kind is altijd zo, ze gaan vanaf 2 j 6 maanden beginnen meer woordjes en zinnetjes te vormen. Met de 2de zal heel vlot gaan met alles door de eerste kind. Niet opjagen, elke kind is uniek. Sommige kunnen vanaf 2j praten, sommige heb 3... Jaar nodig. Dat betekent niet dat de kind op zij 2j heeft gepraat is of zal slimmer zijn dat de anderen. Niet te druk doen met de kinderen, komt goed 🙋♂️🙋♂️
vor einem Jahr
Geen tips maar wel ervaring met mijn zoon van ruim 3. Hij praatte met 2 jaar ook nauwelijk, en enkel en alleen als ik er ook bij was. Gehoortest gehad was allemaal prima, hij is vanaf 2 jaar em 3 maanden met vve naar de peuterspeelzaal gegaan en een half jaar later kon hij terecht bij logopedie. Daar zit hij nu 4 a 5 maanden en man wat is hij vooruit gegaan, hele zinnen kwakt hij er ineens uit en praat de hele dag door. Nog steeds echt wel een achterstand maar het gaat zo ontzettend goed. De logopediste begon om geluid imitatie uit te lokken, vliegtuiggrluiden bij het spelen dat soort dingen. Als hij dat dan immiteerde maakte ze er een woordje bij. Ze heeft me verteld dat taalontwikkeling begint bij alles horen en als hij eenmaal doorheeft hoe hij de klank maakt dan kan het al een grote stap vooruit zijn.