Moeders van reflux baby's?

Pienus89
8 dagen geleden
Volgen
Hoihoi, Ik ben er sinds een aantal dagen achter dat ik zwanger ben van baby nr 2. Mijn dochter had erge reflux en was de eerste 6 maanden een huilbaby. Ik ben heel blij om weer zwanger te zijn maar ik vind het ook heel spannend. Zijn er meer moeder die ook een reflux baby hebben gehad en nu weer zwanger zijn?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
7 reacties
Mij2020
8 dagen geleden
Ik ben ook net zwanger van de 2e en onze kleine dame had ook 7 maanden lang verborgen Reflux. Heel erg, en het neemt veel tijd om de kleine na iedere voeding 20 tot 30 minuten omhoog te houden.. Ik denk nu wel, mocht dat weer zo zijn: je komt er doorheen. Het is sowieso een drukke zware tijd de eerste 6 maanden, maar op de een of andere manier gaat het wel lukken zoals vorige keer ook. En, ieder baby is anders en iedere zwangerschap ook!
  • Rapporteren
JDVM
8 dagen geleden
Onze oudste dochter (nu 5) had erg last van verborgen reflux, de eerste maanden na haar geboorte. Onze 2e dochter (nu 3) had nergens last van! Echt fijn dat de reflux bij de eerste was, omdat we toen niet beter wisten... dat onze 2e dochter er geen last van had, was echt een verademing. 😊 Verschilt dus echt per kind!
  • Rapporteren
Marietje-25
8 dagen geleden
Heb je wel eens gehoord dat reflux meestal een symptoom is ipv een aandoening? Bijvoorbeeld van niet optimale voeding of een gevolg van veel huilen. Is natuurlijk niet in alle gevallen zo, maar heel vaak is er wat aan te doen zonder met medicatie te starten. Mocht je hier meer over willen weten, dan mag je me altijd een berichtje sturen!
  • Rapporteren
Nan83
8 dagen geleden
Heel herkenbaar! Onze eerste was 9 maanden een huilbaby. De gedachte dat we er wel doorheen komen zoals bij de eerste, heb ik ook. En dat iedere baby anders is. Maar toch vind ik het heel spannend. Als ik nu een baby hoor huilen, denk ik gelijk weer terug aan die heftige tijd!
  • Rapporteren
DEM89
8 dagen geleden
Hier ook zwanger van de tweede. Onze eerste had verborgen reflux. Ik heb haar overdag nooit plat kunnen leggen het eerste half jaar en veel gedragen. Daarnaast kon ze de borst niet goed pakken en heb ik tot 6 maanden fulltime gekolfd en daarna nog gedeeltelijk doorgegaan tot 9 maanden. Ze is bij de osteopaat geweest en ik hield me verder aan alle tips en probeerden alles. Tot ze echt avonden achter elkaar huilden en we het echt niet meer wisten. We konden toen snel bij de kinderarts terecht konden en vrijwel meteen medicatie kregen omdat het zodanig erg was dat dat de enige oplossing was. Haar hele slokdarm was beschadigd van al het zuur. Dit hebben we anderhalve maand gebruikt. Toen ze over ging op vast voedsel was het bijna meteen over. Ook met haar flessen had ze er nog amper last van. Ik zie er niet zo zeer tegen op, maar meer als een nieuwe kans om het sneller goed te doen. Ik weet nu waar ik op moet letten en wanneer ik moet ingrijpen. Dan nog is het altijd lastig en zullen er ook met de tweede baby genoeg zorgen zijn. Daar ben je ten slotte moeder voor en de ene baby is de andere baby niet. Wie weet heeft jouw volgende kindje hier totaal geen last van. Probeer te bedenken hoeveel je al weet en hoe goed je het nu al doet. Komt echt goed!
  • Rapporteren
Pienus89
8 dagen geleden
Bedankt voor alle opbeurende woorden! Ik ga het allemaal op me af laten komen.
  • Rapporteren
ElkeBD
7 dagen geleden
Mommy-to-be en consultatiebureau arts hier. Zelf geen kindje met reflux (dit wordt de eerste!) maar wellicht kan ik je wel helpen. Je kunt vanaf dag 2 na de geboorte indien er sprake lijkt van reflux of voedingsproblemen via je consultatiebureau een verwijzing naar de kinderdiëtiste vragen - die kunnen je vaak binnen 2 dagen al tips geven en eventueel andere voeding. Heb al veel veel kindjes daarmee de medicatie kunnen besparen! Lukt het toch niet, dan is dat ook de snelste route naar de kinderarts en kan de diëtiste (al dan niet in overleg met CB) voor een rechtstreekse verwijzing naar de kinderarts zorgen zodat je ook daar sneller aan de beurt bent. Helaas is reflux moeilijk te voorkomen, maar deze snelle route doet vaak wonderen. Succes ermee!
  • Rapporteren