Moeite met smoesjes verzinnen

PCML
3 dagen geleden
Volgen
Hoi allemaal, Ik kan goed geheimen bewaren en ik wil het best nog even stil houden en dat zou voor mij echt geen probleem zijn als ik verder alles kon doen wat ik altijd al deed. Maar ik merk dat ik erg veel moeite heb met de smoesjes voor het niet kunnen eten en drinken van sommige dingen.๐Ÿ™„ Ben ik hier de enige in? Ik heb nu vakantie en veel afgesproken met vriendinnen en familie maar iedereen die mij kent weet dat ik dol ben op vis (zalm, tonijn, haring...) en als iemand spontaan een wijntje open trekt zeg ik niet snel nee.. Ik ben nu 5+3 en dus nog lang niet bij de "veilige" 12. Iemand nog andere tips dan : Ik probeer een beetje af te vallen... Ik heb hoofdpijn... Ik heb gister al zoveel gedronken... Ik heb gister al vis op...๐Ÿ™ˆ
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
10 reacties
nini97
3 dagen geleden
Hoi! Ik ben nu 5weken en ik vertel het gewoon tegen men ouders en dichtste vrienden. Ik kan niet zwijgen en ik krijg alleen stress van al die smoesjes te moeten verzinnen. Als het fout loopt weten je vrienden en familie iets en kunnen ze jou steunen. Maar ieder zijn manier natuurlijk! Xx
  • Rapporteren
bo1993
3 dagen geleden
Ik vind het ook echt heeeeel lastig.. gisteren gingen we tapas eten met vrienden en was ik de bob.. niemand snapte er iets van, daarna nog op stap geweest en iedereen had vraagtekens
  • Rapporteren
Claire91
3 dagen geleden
Hee allemaal, beide gefeliciteerd! Dit is herkenbaar ik heb eergisteren mijn test gedaan en die was positief. Na 9 maanden proberen lijkt het gelukt. Het is nog heel pril maar ik ben dus 4 weken zwanger. Het echte inlezen is begonnen en het lijkt mij ook heel lastig om te moeten liegen. Iedereen weet dat ik van biefstuk houd en ik ga dan nu wat anders kiezen bij de steakhouse. Mijn eerste etentje met mijn moeder staat over 3 weken gepland dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Als ik denk dat ze iets door heeft vertel ik het maar gewoon denk ik. Succes in ieder geval!
  • Rapporteren
Ssjmn
3 dagen geleden
Ik ga over 2 weken trouwen en we hebben keuze menu, voorgerechten carpaccio of garnalen. Garnalen lust ik niet ben dol op carpaccio denk dat mensen het ook vreemd vinden als ik het niet eet. Drinken doe ik al jaren niet meer dus dat scheelt.. Ik had bij mij eerste het nog met roken dat doe ik nu ook niet meer maar toen zei ik dat ik wel van plan was kinderen te krijgen en dus alvast wou stoppen met roken. Weet niet of ze weten of je kinderwens heb anders kan je altijd zeggen dat je niet meer drinkt omdat je zwanger probeert te worden. En anders ja inderdaad gezonder levenstijl op dieet is dan nog de makkelijkste smoes.
  • Rapporteren
MaJosje
3 dagen geleden
Wij hebben het ook direct verteld aan ouders, zussen en goede vrienden. Ik ben echt een open boek dus als het mis gaat wil ik dat ook graag bespreken... iedereen leeft nu met ons mee en dat vind ik erg gezellig en bijzonder
  • Rapporteren
Sopje-24
3 dagen geleden
Ja ik heb ook echt moeite met liegen hoor! Als ik merk dat mensen het door hebben dan vertel ik het. Het is te vroeg voor announcements, maar voor toegeven niet vind ik. Uit eten bestel ik cocktails en geef de serveerster even stiekum een headsup dat die van mij zonder alcohol moeten. dat werkte heel goed. als het maar lijkt alsof je drinkt stelt niemand vragen bij andere dingen die je anders doet!
  • Rapporteren
Elly033
3 dagen geleden
Ahh ja. Lastig he? Ik vier volgende week mijn verjaardag en ben echt bezig met hoe ik het goed geheim kan houden (nu 5 weken). Gelukkig zitten er een aantal vrienden in het complot en is er bedacht dat zij ook drinken halen (alcoholvrije wijn, 0.0 bier), maar vind t zo lastig om te bedelen hoe te reageren als iemand het vraagt, helemaal omdat ik normaal zรฉker geen wijntje af sla. Gelukkig rook ik al 2,5 jaar niet meer en eet ik vegetarisch ;). Succes allemaal met de smoesjes.
  • Rapporteren
Geheimx
3 dagen geleden
Wat vaker met de auto gaan en zeggen dat je moet rijden?
  • Rapporteren
Jetsk
รฉรฉn dag geleden
Mega moeilijk! Ik wil het heel graag nog even tussen mij en m'n partner houden. Eerst even samen wennen aan het idee dat het echt zo is. Aankomende zaterdag hebben we een bbq bij m'n zus en ik heb gezegd dat ik niet meer wil drinken omdat ik steeds zo veel/vaak dronk en dat ik denk dat het helpt bij afvallen. Maar ze weet ook dat ik wel graag zwanger wilde worden. Ze heeft zelf 5 kinderen dus deze smoes wordt helemaal niks... Hopelijk houdt ze gewoon haar mond en doen we allebei alsof ons neus bloedt. Maar als ze het rechtstreeks vraagt aan me dan ga ik denk ik echt heel hard lachen. Ik kan niet liegen, helemaal niet over zoiets leuks
  • Rapporteren