30 Reacties
5 jaar geleden
Allebei leuk, lio is wat origineler maar klinkt wel lekker. Denk inderdaad associatie met lilo en stitch snel gemaakt, of lion. Misschien wordt hij ook soms op die manier uitgesproken (lajo), iig in het Engels. James kan niet veel mee mis gaan, vind ik ook een leuke naam, komt wel vaker voor.
5 jaar geleden
Ik hou persoonlijk van unieke namen en vind Lio en James intussen echt uitgemolken. Bij ons op werk zijn er dit jaar 4 zwanger geworden en twee collega's hebben hun zoontje James genoemd (Lio lees je weer heel vaak hier op het forum). Ik vind James verder een prachtige naam, dus als een veelvoorkomende naam jouw niks uitmaakt gewoon lekker voor gaan. 🙌
5 jaar geleden
Ik vind zelf Lío heel leuk, maar dat wilt mijn vriend absoluut niet. En we hebben ook heel erg aan Lio James zitten twijfelen, maar besloten dat we toch echt maar 1 naam willen. Met James zijn geen andere associaties te maken. Lio is inderdaad origineel en amper verkeerd uit te spreken. Alleen mijn achterneefje heet James. Verder ken ik niemand met deze naam. Vind het zo lastig. Ik denk ook vooral aan later. Is Lio bijvoorbeeld nog leuk als je 50 bent. Blijf het heel lastig vinden. Wat wij mooi vinden is dat Lio kleine leeuw betekent en wij beide het sterrenbeeld Leeuw hebben. Het past er in die zin bij, maar ik vind het belangrijker dat het pesten met zijn naam bijvoorbeeld zo moeilijk mogelijk gemaakt wordt. Ook al voorkom je dit natuurlijk niet altijd.
5 jaar geleden
Reactie op Annaghha
Voordeel: James en Lio is internationaal, misschien handig met werk later. ...
Ja dat ken ik ook inderdaad. Maarja hoe vaak gebruik je dat nu en hoevaak zullen ze zijn naam er mee associëren. Zo kun je voor James ook 'minder leuke' dingen bedenken. Maar heb er wel even over nagedacht ja. Ik dacht het komt me bekend voor haha!