6 Reacties
één jaar geleden
Die van mij zijn er ook mee begonnen rekken-rekken-rekken. Helaas hebben ze aan mij de verkeerde en hou ik me standvastig vast aan de vaste routine en wijk er niet vanaf.
Ook hier proberen ze me soms terug te laten komen door hun tutje op de grond te gooien en dan heel hard om hun tutje te gaan roepen. Ik wacht dan 10 minuten en ga dan terug en geef hun tutje zonder praten en ga weer weg, hierna is het vaak wel gedaan.
Maar man, heftig deze fase!! En dan hier nog x2🙈🙈
één jaar geleden
Één ding, zij is slimmer dan wat je denkt. Zij heeft helemaal niks en zij is bang van niks. Zij zal altijd reden zoeken om niet naar bed gaan. Laat gewoon niet in de donker, altijd nacht licht laten aan. En niet gaan kijken als ze huilt of roept. Als zij 10 keer uit de bed gaat, je moet haar 10 keer terug naar bed brengen. Na paar weken, manden zal ze stoppen. Waanner je slecht mama voelt je zal alles missen. Om goed ouder te zijn is in de dag. Goed zorgen, spelen met haar. Niet haar de helde dag allen laten met de gsm of tablet en in de nacht haar Allen laten. Je moet in de dag goei ouder zijn en zij moet in de nacht flink meisje zijn. Succes
één jaar geleden
Bij mij hetzelfde momenteel. Alleen als ik er naartoe ga wordt het krijsen ipv huilen. Ik heb het geprobeerd, leuk te maken voor ze naar bed gaat enzo. Maar zelfs als het leuk eindigt begint ze te huilen.. Het schijnt zo te zijn dat ze zo de dag verwerken op deze leeftijd.. al die prikkels enzo.. die van ons wil ook niet meer slapen overdag. We moeten er even doorheen denk ik..
één jaar geleden
Slaapt ze nog in een ledikant? Bij ons is het naar bed gaan drama afgelopen toen we zijn ledikant hebben omgebouwd naar peuterbed.
Dit had ik ook niet gelijk verzonnen, maar met een weekend weg sprong hij zo uit het campingbedje 😱 we waren toen net een week van de slaapzak af, omdat hij die continu zelf open maakte.
Na die sprong uit bed hebben we dus thuis het ledikant aangepast en sindsdien geen drama meer met naar bed gaan..!
ik moet er wel even bij blijven zitten(wat hij voorheen echt niet wilde) en dan slaapt ie binnen een paar minuten meestal.
één jaar geleden
Reactie op juudje6
Bij mij hetzelfde momenteel. Alleen als ik er naartoe ga wordt het krijsen ...
Hier het zelfde maar dan is ook echt alles huilen, tandenpoetsen, haar borstelen, in bad gaan, luier verschonen alles is huilen alsof ze vermoord wordt.. En als ze eenmaal zo huilt loopt ze blauw aan zo boos/verdrietig is ze, ze komt er dan ook echt niet zelf uit. Heeft ze altijd al gehad maar in deze fase is dat nog pittiger want idd ga je haar laten huilen of troosten.. Ze heeft ons nodig om tot rust te komen en ze mag boos zijn, ze duwt ons ook regelmatig weg als ze zo is (wat prima is uiteindelijk komt ze wel als ze getroost wil worden) maar idd wat is “goed” om te doen..
één jaar geleden
Maar niet alleen bed is hier dus drama, eten bijvoorbeeld net zo, ze wil constant iets anders en als ze dat heeft eet ze een paar happen en wil weer wat anders. Nu dus zover dat ik zeg dat ze net … heeft gegeten dat we nu even wachten, ze zegt ook buik vol al voor iets op is dus dan moet dat ook kunnen. Ik weet dat ze de betekenis er van misschien nog niet kent, maar als ze dit na een bijna volledig bordje Brinta zegt kan ze echt wel even wachten als ze om iets anders vraagt direct daarna. 🙈