Hi allemaal,
Ik vroeg mij af of er meerdere ouders zijn hier die ook een kind hebben die echt echt echt niet naar bed wil… en wat zij doen.
Het is hier echt een drama. Ik moet zeggen dat mijn dochter van 2 niet echt veel last heeft van driftbuien, soms is het natuurlijk wel even huilen om niks maar niet onhandelbaar.
Nu heeft ze het nooit heel erg leuk gevonden om naar bed te gaan maar het wordt steeds erger. Ze kent natuurlijk de routine heel goed dus zodra we starten met het naar bed gaan is het drama. Het begint met niet mee willen werken, en ik probeer alles: rustig uitleggen wat we gaan doen, keuzes geven (ze zegt gewoon nee op alles, ook al is het geen ja/nee vraag), geduld hebben, het leuk maken.. uiteindelijk moet ik haar oppakken en met kracht haar luier verschonen en pyjama aan doen. En natuurlijk een continue gekrijs. Boekje lezen gaat daarna wel maar bij de laatste pagina begint het weer, en zr haalt alles uit de kast: ik heb honger, ik heb dorst, ik wil [een persoon die er dan niet is]. En als ik wegga dan is het zo erg, dat ik me afvraag of ik er wel goed aan doe om haar te laten huilen. Na 5 minuten stopt ze hoor, maar ik ben bang dat ze stopt omdat ze ziet dat ik niet op haar reageer en niet omdat ze echt rustig is.. ik ben altijd bang dat zij misschien bang voor iets is en dat ze voelt dat ze er alleen voor staat, dat papa en mama er niet voor haar zijn..
Pff wat doen jullie? Negeren en laten huilen?