21 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben 7+2 en heb aankomende week 4 Nachten en za 1e echo erna ga ik ook aangeven maar maz 1 a 2 nachte te gaan doen

5 jaar geleden

Ik heb 7 nachtdiensten en van mijn werkgever moet ik ze draaien (nu 7+1)

5 jaar geleden

Ik zat in een icsi traject, en onze dienst moet ook de covid bemannen, wat ik niet meer wilde doen. Dus ik heb direct alle plannen verteld, moet geen nachten en geen covid meer doen, zalig👌

5 jaar geleden

Ik ga vannacht voor het eerst 5+6 weken in verwachting , vanmiddag voorgeslagen .... zie er tegenop . Heb geprobeerd te ruilen maar niet gelukt dus zal moeten .

5 jaar geleden

Hi, ik ben nu 6 weken zwanger ik werk 3 nachten per week. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook tot aan mijn verlof nachten gewerkt. Ik zelf vindt de nachten minder zwaar omdat wij dan minder lichamelijke verzorging hoeven te doen ( tillen bukken) bij mijn vorige zwangerschap gaf mijn verloskundige aan dat het prima is om nachten te werken zolang ik mij daar goed bij voel en voldoende rust pak

5 jaar geleden

Ik heb het 2 dagen na de positieve test gemeld en meteen zijn mijn wisselende diensten en nachten er uit gehaald. Je heb ook als zwangere het recht om binnen of na (daar moet ik even om liegen) aangeven van een zwangerschap een stabiel rooster te hebben

5 jaar geleden

Weet niet welke cao je hebt, maar in de gehandicapten zorg o.a. zijn zwangeren en 57 plussers vrijgesteld van nacht en slaapdiensten. Zou even je cao raadplegen of wellicht met de bedrijfsarts of een vertrouwenspersoon bespreken wat je rechten zijn.

5 jaar geleden

Ik heb het met 4 weken aan mijn leidinggevende verteld en meteen zijn al mijn late diensten weggehaald. En hebben we samen gekeken wat nog werkbaar is. Over 2 weken ga ik met vakantie en als ik terug kom kijken we opnieuw samen naar het rooster om te kijken welke diensten dan het best passen... Heel fijn dus! Misschien scheelt het dat mijn leidinggevende 2 jaar geleden zelf zwanger was... Die herkent ieder kwaaltje dat ik aangeef meteen 😅

5 jaar geleden

Weet niet welke cao je hebt, maar in de gehandicapten zorg o.a. zijn zwange ...
CAO ziekenhuizen, arts. En daar staat in dat het tot 12 weken mag

5 jaar geleden

Ik werk ook in het ziekenhuis, heb lang gewacht op dit moment ben 7+3 zwanger en wil niks riskeren. Alle nachten weggeruild in overleg met werkgever.

5 jaar geleden

Reactie op -April-

CAO ziekenhuizen, arts. En daar staat in dat het tot 12 weken mag
Mag of moet?

5 jaar geleden

Mag of moet?
Mag en daarom roosteren ze je niet uit. Dan moet je ze zelf zien te ruilen en dat wil niemand nu iedereen al veel dienst heeft gehad door de coronatijd. Ik ben nog aan het bedenken of ik op mijn strepen zal gaan staan. Dat zal me niet in dank worden afgenomen aangezien er nog meer zwangere collega’s zijn die het gewoon doen in het 1e trimester

5 jaar geleden

Reactie op -April-

Mag en daarom roosteren ze je niet uit. Dan moet je ze zelf zien te ruilen ...
Ja dit houdt mij ook tegen omdat andere collega’s het wel gewoon doen. Heel lastig dit

5 jaar geleden

Reactie op angelawirken

Ik ga vannacht voor het eerst 5+6 weken in verwachting , vanmiddag voorgesl ...
Veel succes!! Vervelend hoor

5 jaar geleden

Reactie op -April-

Mag en daarom roosteren ze je niet uit. Dan moet je ze zelf zien te ruilen ...
Begrijp je dilemma.. ik zou het even aanzien, geen zwangerschap is hetzelfde dus vergelijk jezelf vooral niet met anderen. Waar de een het makkelijk afgaat is de ander wekenlang ontzettend beroerd. Vooral niet over je eigen grenzen heengaan, je lichaam geeft aan waar die grens ligt..

5 jaar geleden

Ik heb nu een blokje van 4 nachten. En heb het aan 1 collega verteld omdat ze zag dat ik niet fit was. Voelde me gister erg misselijk en heel moe. Maar nu ging het al iets beter. Moet echt om de 2-3u wat eten. Heb 17e 1e echo. Ben nu denk ik 7+1. Dan hoef ik pas eind sept weer in de nacht en die wil k dan niet meer doen. Dus dan vertel k het mijn leidinggevende en de planner.

5 jaar geleden

Ik heb ze bij mijn eerste gedraaid tot aan 14 weken. Ik deed heel graag nachten en had besloten om de nachten die nog op het rooster stonden, gewoon af te draaien. Voor het nieuwe rooster daarop volgend niet meer ingeroosterd. Wel nog 1 keer een nachtje ingesprongen vanwege een plots zieke collega toen ik 22 weken was. Maar ik denk dat het ook een kwestie is van hoe je je zelf voelt. Vanaf 12 weken kunnen ze niet meer verplichten om nachten te doen.

5 jaar geleden

Ik werk als IC vpk en ben 6+6. Ik heb het wel al verteld tegen mijn planner zodat zij me na de 12 weken niet meer inplant. Komende weken nog 2 dienstblokken van 4 nachten, maar dat gaat denk ik nog prima.

5 jaar geleden

Ik heb nu 1 blokje van 4 nachten kunnen wegruilen daar ben ik wel erg blij mee. Fijn om jullie ervaringen te lezen, is toch wel een beetje het zelfde overal!

5 jaar geleden

Ik werk zelf ook in de zorg. En ga geen nachtdiensten meer werken. Je ritme wordt omgedraaid en is niet goed voor de kleine. Jouw planner zou het eigenlijk voor jouw moeten regelen dat het opgelost moet worden.