17 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op maamel
Jeppp! 🥲 hier zware verlatingsangst waardoor ze super veel wakker wordt in ...
Ja, hier ook.. wij moeten zeker iedere nacht 5x eruit
2 jaar geleden
Hier komt ze sinds haar geboorte nog voor een fles, haar laten huilen gaat ze net zolang door tot ze overstuur is.. en dan gaat ook niemand slapen 😉. We geven haar de fles en slaapt direct..
2 jaar geleden
Reactie op Onzekeremama
Hier komt ze sinds haar geboorte nog voor een fles, haar laten huilen gaat ...
Hier komt ze ook nog voor bv maar slaapt vaak zo weer door, nu was het echt zitten, kletsen, lachen en eruit willen. Hebben haar nu maar laten gaan zolang ze niet huilde maar tot het stil was ben je toch wakker.
2 jaar geleden
Reactie op Kruimel90
Hier komt ze ook nog voor bv maar slaapt vaak zo weer door, nu was het echt ...
Heb je goed. Zolang ze niet huilt, doen wij er ook niets op uit hoor. Maar zo wel, tja, we hebben het eens geprobeerd.. helemaal niets mee opgeschoten. Wat ik zeg, flesje geven en klaar. Wij hebben ook een periode gehad dat ze weleens meerdere keren kwam, denk zon 2 maand geleden. Maar gelukkig ging dat vanzelf over. Alleen dit flesje niet.. tja.. doe je niks aan. Zal ook vanzelf een keer goed komen
2 jaar geleden
Rond de periode dat mijn zoontje 1 werd ben ik gestopt met nachtvoeding (borst) omdat hij steeds korter dronk en meteen in slaap viel. Toen hij nog wakker werd ben ik een beetje water aan gaan bieden en dat werd ook steeds minder. Nu krijgt hij flesje en borstvoeding (dat kleine beetje wat ik nog heb) voor het slapen en wordt nauwelijks meer wakker snachts. En als hij wakker wordt, laat ik hem even tot hij zelf weer in slaap valt en als het hard huilen is, knuffel ik hem even, in zijn bed, dus ik haal hem er niet uit. En dan lekker verder slapen. Dus ik denk dat het wakker worden misschien de gewenning is van het flesje krijgen en de aanwezigheid van de ouder
2 jaar geleden
Reactie op Onzekeremama
Hier komt ze sinds haar geboorte nog voor een fles, haar laten huilen gaat ...
En is dit 1 fles? Een volle van 180+6? Niet meerdere malen wakker ?
Ja het zit me ook niet lekker dat we 'moeten' stoppen met de flesjes. Ik heb er een hard hoofd in, want ons meisje weet altijd heel precies wat ze wil. Ik denk dat ze net zolang gaat blijven huilen tot die fles komt...
2 jaar geleden
Reactie op Julian’s mama
Rond de periode dat mijn zoontje 1 werd ben ik gestopt met nachtvoeding (bo ...
Ja dit geeft de slaapoefentherapeute dus als tip nu. Tussen 12 en 6 geen flessen meer en als ze huilt naar binnen gaan en troosten of naast haar liggen op een matras. Ergens denk ik...zal het dan over gaan? En aan de andere kant denk ik... gaan die flessen niet vanzelf over? Zou het gewenning zijn of heeft ze het toch nog nodig? Al zeggen 'de boeken' dat ze na 1jr geen melk meer nodig hebben... pff wat een onzekerheid en vraagtekens
2 jaar geleden
Reactie op Jv1991
Ja dit geeft de slaapoefentherapeute dus als tip nu. Tussen 12 en 6 geen fl ...
De vraag of het over gaat… Ja, het gaat over. Maar dit heeft tijd nodig en dat is in het begin zwaar frustrerend.
Op advies van het consultatiebureau ben ik 1,5 maand geleden begonnen met slaap trainen, want de kleine man werd zo vaak wakker. 2/3weken heb ik hard gestreden en nu slaapt hij 8/10 keer heerlijk door. Dus het is volhouden, maar je kunt het!
2 jaar geleden
Reactie op Jv1991
En is dit 1 fles? Een volle van 180+6? Niet meerdere malen wakker ?
Ja he ...
Nee meestal iets van 130 ml volle melk, geen flesvoeding.
Dat zou kunnen, je zal natuurlijk ook kunnen proberen en kijken hoe het uitpakt wat andere adviseren. Maar ons meisje zal ook net zo lang blijven huilen totdat ze overstuur is, en dan slaapt ze echt niet meer. Juist als wij op de kamer of beneden met haar zouden gaan slapen, gaat ze niet slapen.. ook water geprobeerd of even laten huilen.. helpt allemaal niks. Wie niet waagt, wie niet wint.. maar bij ons meisje helpt dit ook allemaal niet.
2 jaar geleden
Reactie op Jv1991
En wat heb je precies gedaan?
Slaap trainen zorgt er eigenlijk voor dat je kindje vanzelf in slaap valt en als hij wakker wordt, ook weer vanzelf in slaap kan vallen. Dat was bij mij erg noodzakelijk. Maar ik moest hem wakker in zijn bedje leggen, na het avond ritueel (flesje/borst, boekje lezen). Hij ging hard huilen en dan zou je om de paar minuten naar binnen gaan, troosten, welterusten zeggen. En zo bouw je de minuten dat je naar binnen gaat op. Maar ik bleef de eerste dagen in zijn slaapkamer, ik zat gewoon op een dekentje op de grond naast zijn bedje en ging zingen. Soms was ik stil, maar ik was er wel. En hij viel dan vanzelf in slaap, soms pas na 45 minuten. Nu leg ik hem wakker in zijn bedje en dan gaan hij af en toe geluidjes maken, soms beetje jammeren en na 10 min valt hij in slaap. En dan heeft ook voor de nachten geholpen wanneer hij wakker werd. Nu valt hij vanzelf ik slaap en hoef ik hem niet uit bed te pakken en in slaap te rocken. :)