Goedenacht iedereen,
Onze kleine meid is vorige week 2 jaar geworden, prachtige leeftijd. Ontwikkeling gaat als een speer, laat zich van alles net niks zeggen en weet het zelf allemaal maar al te goed. Zo ook de nachten momenteel. Op bed gaan, geen probleem. Vaste ritueel elke avond rond 7u. En ze slaapt behoorlijk snel. Het gaat goed tot een uur of 10,dan meldt ze zich voor het eerst. Troosten, en als het echt niet anders is doen we het ritueel weer opnieuw met verschonen en een slok drinken. En ze gaat vaak wel weer lekker verder slapen. Tot een uur of 1... Dan begint het pas echt. Eerst in haar slaap, huilen, dan wordt ze op den duur toch wakker. Valt ze even weer in slaap, kwartiertje, wordt weer huilend wakker. In tussentijd zitten mijn man en ik met spanning te wachten wat er nou gebeurd, maar in de meeste gevallen zijn wij de hele nacht bezig met haar troosten en weer in slaap te krijgen. En ik kan er geen vinger op leggen. Ze was altijd al wel een nacht dier, maar dit slaat alles. Ben verdorie van 1 tot een uur 5 met haar in de weer. Veel huilen, schreeuwen, paniek. Weer even tussen door de ogen dicht en dan begint het weer. En vaak slaapt ze dan eindelijk rond 5 uur.. En om stipt 7u is ze weer wakker om met de dag te beginnen. En zijn we alle 3 net zo chagrijnig als maar kan. 🥲
Herkent iemand dit? Tips? Uitleg wat er gaande is, iets om hier enigzins een vinger op te leggen?