6 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft heel lang niet op zijn naam gereageerd, ik geloof dat dat pas kwam toen hij bijna 2 was, ik heb me daar destijds zorgen om gemaakt maar het heeft gewoon veel tijd gekost. Hij word in januari 3 en zegt zijn naam nog steeds niet, hij noemt zichzelf jou, maar wijst wel naar zichzelf als ik zeg wie / waar is Tristan. Hij ontwikkeld zichzelf verder hartstikke goed, loopt alleen achter met spraak.

2 jaar geleden

Okeey dus zijn meer kinderen die laat reageren. Want het valt mensen ook op en ik merk zelf ook als hij met andere kinderen bijelkaar komt hun reageren wel altijd maar hij niet. Als k hem wat wil geven of wat moet doen moet ik echt naar hem toe lopen en laten zien wel irritant soms...

2 jaar geleden

Ha! Ik heb ook ergens gelezen dat het voor kinderen lastig is om geluiden te filteren. Waar wij al automatisch bijvoorbeeld het verkeer wegfilteren horen kinderen dat net zo goed als een gesprek. Daarom wordt het aangeraden op ooghoogte te zitten en het kind aan te kijken als je iets zegt, dan komt het beter binnen dan vanuit de andere kant van de kamer iets naar het kind roepen. Misschien dat het daarmee te maken heeft?

2 jaar geleden

Reactie op Momo siri

Ha! Ik heb ook ergens gelezen dat het voor kinderen lastig is om geluiden t ...
Hmm kan wel jaa... hij word boos als k hem vast hou en tege hem praat hij is zo koppig ! 😅

2 jaar geleden

Nog meer mensen die dit hadden of hebben?

2 jaar geleden

En bij wie het later is goedgekomen