Nieuwe baan en zwanger

Svaec
11 dagen geleden
Volgen
Hi allemaal, Ik heb sinds ongeveer 2 maandjes een nieuwe baan omdat mijn contract niet verlengd werd bij mijn oude werk door Corona... ze wilde geen zekerheid geven helaas. Toen waren we ook al aan het proberen om zwanger te worden maar lukte maar niet. En nu is het eindelijk gelukt dus super blij natuurlijk! 🥰 Maar nu moet ik het op mijn werk natuurlijk ook vertellen kijk er best wel tegen op hoe ze zullen reageren of ik mijn baan wel kan behouden. Soms denk ik dat ik een beetje te overdreven denk. Maar heeft iemand tips of ervaringen hoe ik dit het beste kan vertellen?? Liefs 🥰
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
13 reacties
judithmess
11 dagen geleden
Ik ben ook een nieuwe baan gestart op 2 juni en nu ook zwanger, sneller dan verwacht. Gewoon eerlijk geweest en het was geen enkel probleem. Is precies hetzelfde.. nu of binnen een jaar. Je zal je werk niet minder goed doen door zwanger zijn. En geef meteen ook een attest in voor zwangerschapsbescherming, dan ben je safe. 😉
  • Rapporteren
Svaec
11 dagen geleden
Reactie op judithmess
Ik ben ook een nieuwe baan gestart op 2 juni en nu ook zwanger, sneller dan verwacht. Gewoon eerlijk geweest en het was geen enkel probleem. Is precies hetzelfde.. nu of binnen een jaar. Je zal je werk niet minder goed doen door zwanger zijn. En geef meteen ook een attest in voor zwangerschapsbescherming, dan ben je safe. 😉
Ja dat is waar. Dit geeft me wel wat geruststelling dankjewel! 😊
  • Rapporteren
vee92
11 dagen geleden
Hier hetzelfde. 1 april begonnen. Vind het ook heel spannend om te gaan vertellen! Ik heb geen tips, gewoon doen denk ik🤷‍♀️
  • Rapporteren
Svaec
11 dagen geleden
Reactie op vee92
Hier hetzelfde. 1 april begonnen. Vind het ook heel spannend om te gaan vertellen! Ik heb geen tips, gewoon doen denk ik🤷‍♀️
Het is fijn om te weten dat ik niet de enigste ben 😅 ja precies gewoon doen inderdaad
  • Rapporteren
Noekkie
10 dagen geleden
Ik heb afgelopen week een nieuwe baan geaccepteerd en contract getekend en baan opgezegd. Ik begin 1 september op mijn nieuwe werk. En ik weet pas sinds vandaag dat ik weer zwanger ben. Derde keer nu. Weet ook nog niet helemaal wat en wanneer ik het ga vertellen. Wel spannend en stress gevend vind ik. Wat is wijsheid en verstandig🤔🤔
  • Rapporteren
CelineJ
10 dagen geleden
Zelfde hier! 15 juni begonnen, net erachter gekomen zwanger te zijn sinds een week. Ach, ik probeer mijn blijdschap over de zwangerschap maar gewoon niet door anderen te laten beïnvloeden. Ze vinden maar wat ze vinden, ik ben er blij mee, en als ik over een jaar zwanger was geworden hadden ze me ook een paar maanden moeten “missen”. Die kans zit er nou eenmaal in bij het aannemen van een pas getrouwde vrouw van 28.
  • Rapporteren
mlebelle
10 dagen geleden
Ik start ook as maandag op m’n nieuwe baan..! Nu 4 weekjes zwanger, denk dat ik het rond 12-16 weken ga vertellen!
  • Rapporteren
Svaec
10 dagen geleden
Reactie op CelineJ
Zelfde hier! 15 juni begonnen, net erachter gekomen zwanger te zijn sinds een week. Ach, ik probeer mijn blijdschap over de zwangerschap maar gewoon niet door anderen te laten beïnvloeden. Ze vinden maar wat ze vinden, ik ben er blij mee, en als ik over een jaar zwanger was geworden hadden ze me ook een paar maanden moeten “missen”. Die kans zit er nou eenmaal in bij het aannemen van een pas getrouwde vrouw van 28.
Nou ja daar heb je helemaal gelijk in! Ik ben dan altijd gelijk ja maar wat zullen mijn collega’s wel niet denken maar aan de andere kant is idd mijn leven en mijn blijdschap
  • Rapporteren
mbosch85
10 dagen geleden
Van vandaag aangenomen bij m’n nieuwe baantje. Bij sollicitatie wist ik nog niet dat ik zwanger was maar bij het gesprek wel (net paar dagen) dus ik begrijp heel goed hoe velen hiermee in zitten. Maar he, we kunnen toch een tijdje wel werken en dan moeten ze ons een paar maanden missen. Ik wil het ook pas vertellen na de 12weken echo.
  • Rapporteren
DRF21
10 dagen geleden
Geen nieuwe baan maar wel tijdelijk leerling contract die ze kunnen ontbinden als ik mijn opleiding niet kan voortzetten dus in theorie kunnen ze dat doen als ik met verlof ga en de laatste 2 maanden school moet missen 😬 maar zou van hun kant dom zijn gezien ik nog maar ff moet en ze al hebben geïnvesteerd in 2,5 jaar opleiding. Wanneer vertellen jullie het? Bij 12 weken of eerder?
  • Rapporteren
IH95
10 dagen geleden
Hi allemaal, Ben inmiddels 4 weken zwanger. Heb 3 weken geleden een nieuwe baan aangenomen en wist nog niet dat ik in verwachting was. Ik begin 1 September, maar vind het erg spannend om te vertellen..
  • Rapporteren
Adjvr
9 dagen geleden
Geen nieuwe baan, maar ik weet omdat ik in de HR werk dat je het pas bij 6 maanden moet vertellen. Is de wet. (Natuurlijk als je het weet want ken mensen die het pas wisten de dag dat ze gingen bevallen). Maar eerder vertellen heeft ook zijn voordelen omdat ze dan rekening met je kunnen houden en ervoor zorgen dat je alleen dingen doet die je aankan. X
  • Rapporteren