9 Reacties

3 jaar geleden
Ik heb de nuvaring al aantal wat jaren in gebruik. Geloof iets van 7 jaar al.
Ik vind het ideaal, je hoeft er maar 1 keer in de 3 weken aan te denken. Maar je kan ook een keer doorgaan ( zoals je zou doorslikken bij de pil )
Het zijn veel minder hormonen maar dat wat jullie ook zeggen t is wel hormoon. Dus hoe ieder daar op reageerd is altijd de vraag.

3 jaar geleden
Hoi hoi,
Ik heb voor mijn 2e dochter, de nuvaring zo'n 1,5 jaar gebruikt. Het eerste jaar ging het echt super top. Inderdaad je hoeft er niet steeds aan te denken, hij blijft constant hormonen geven, dus als je ziek bent of iets, dan blijft die werken. Daarna begon het echter een beetje anders te worden, ik kreeg gewoon tussentijdse bloedingen en zolang ik de ring er dan niet uithaalde, bleef die bloeding aanhouden, net zolang tot ik dus de ring er uit moest halen. Dus op een begeven moment, gebruikte ik 2 van die ringen in de maand. Werd ik 2x in de maand ongesteld... en ik moest hier nog een eigen bijdrage van 40 euro voor 3 ringen voor betalen. Dus begon dat ook erg prijzig te worden natuurlijk. Toen heeft de gynaecoloog me een koperspiraal aanbevolen, daar komen helemaal geen hormonen aan te pas... wij hadden nog een kinderwens, dus hebben uiteindelijk besloten om met de spiraal nog maar even te wachten en zien wat er zou gebeuren.. en ze zeiden altijd dat je net al bij de pil rekening moest houden met ongeveer een half jaartje ontpillen, naar het gebruik van de nuvaring. Alleen bij ons was het dus meteen in de eerste maand raak..