30 Reacties
2 jaar geleden
Night terrors? Nachtmerries? Meestal slapen ze dan nog en door ze uit bed te halen maak je het eigenlijk erger.
Heb je eens geprobeerd om haar gewoon aan te raken en rustig wat liedjes te zingen?
2 jaar geleden
Reactie op hanneke84-24
Night terrors? Nachtmerries? Meestal slapen ze dan nog en door ze uit bed t ...
Ja heb ik ook aan zitten denken inderdaad. Maar kan het niet helemaal linken. Ik begin altijd met haar eerst te laten weten dat ik er ben en haar dan voorzichtjes te kalmeren door mijn hand op haar te leggen. Maar vaak probeert ze die dan weg te drukken en gaat strekken en weg rollen en nog harder huilen. Dus als het toch te erg wordt haal ik haar er uit en neem haar mee de slaapkamer uit, even een andere ruimte dan wordt ze vaak wel weer rustiger. En dan slaapt ze ook vrij vlot weer op de schouder. Maar kan niet gaan zitten in de stoel, want dan begint ze weer heel onrustig te worden.
Vaak blijf ik minimaal 10 minuten zo met haar staan en probeer haar dan weer terug te leggen. Soms met succes, maar vaker zonder succes en is ze nagenoeg direct weer wakker.
2 jaar geleden
Sprong 10? We hebben dit de afgelopen 2 weken gehad en ons zoontje zit/zat in sprong 10. Hij is van 11-05-21
Ik kan merken dat hij er nu bijna doorheen is. Nachten gaan weer normaal en overdag ook gezelliger. Die nachten zijn zo slopend! Helemaal als je er niet achter komt wat de oorzaak/reden is.. sterkte!
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde! Zoontje is van 27-04-2021. Zoek maar eens op slaapregressie 18 maanden. Hier duurt het al een week helaas
2 jaar geleden
Reactie op fullmoon
Nou niks moet natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel ;)
Uiteraard.:)
Moet zeggen zolang ze haar ogen niet open heeft da haal ik haar niet uit bedje, in de hoop dat ze gewoon weer verder slaapt. Maar vaak als ze eenmaal begint met krijsen dan weten we helaas al hoe laat het is.
Maar slaapregressie zou het inderdaad wel kunnen zijn. Hoop dat het snel overwaait.
Vat het niet verkeer op, maar het stelt me enigszins gerust dat jullie een beetje in het zelfde schuitje zitten en er over willen praten. Hoe vermoeiend het vaak ook is!
2 jaar geleden
Reactie op Baby87
Hier ook standaard rond 22.30/22.45 uur huilen en vaak in de nacht rond 2 u ...
Bij ons ook vaak zo midden in de nacht, huilen en precies of hij slaapt zelfs nog. Vannacht wel tot 5 keer toe. Hij is bijna 18 maanden. Meestal valt hij zelf terug in slaap en duurt het maar heel even alsof hij droomt. Maar vannacht was hysterie alom. Benieuwd voor deze nacht 🙈🙈
2 jaar geleden
Ooooh jaaa wat herkenbaar! Hier ook meneer gaat zo tekeer in zijn bed dat ie zijn hoofd stoot meerdere malen helemaal overstuur.. wij zijn ook soort radeloos het is al geen goede slaper maar dit is zo zielig om te zien.. wij nemen hem nu vaak maar bij ons in bed en dat gaat goed
2 jaar geleden
Reactie op Inger02
Ooooh jaaa wat herkenbaar! Hier ook meneer gaat zo tekeer in zijn bed dat i ...
Ja zo sneu ook, maar fijn dat het goed gaat als je hem in bed neemt. Met onze dochter wil dat helaas niet. Zij wil alleen maar spelen en van bed en op bed klimmen. Die slaapt eigenlijk vanaf begin al in haar eigen bedje. Ik wou dat het soms lukte om haar wel zo nu en dan in bed te nemen.
2 jaar geleden
Hier niet elke dag, maar soms rond 1 uur en dan 1,5 uur moeite om hem weer te laten slapen. Beste werkt optillen ja. Nu heeft hij ook verlatingsangst soms direct bij het naar bed gaan dat hij krijst om mama en ik hem moet vasthouden. Het scheelt dat hij ons steeds beter begrijpt dus we uitleggen dat we in de buurt blijven...
2 jaar geleden
Het was net weer 22u.. wouden net op bed gaan en ze begon weer met huilen. Ze huilt nog, 45 minuten later. Hebben haar er even uit gehad. Beetje drinken gegeven en toen wou ze weer op bedje. Was de trap nog niet af of ze begon weer keihard met huilen. Ik laat haar nu maar even gaan. Zou het echt niet meer weten. Het is inmiddels de zoveelste nacht op rij dat we niet slapen. Ben de tel inmiddels kwijt. En hebben alle denkbare handelingen al geprobeerd volgens mij. De term slaapcoach is hier inmiddels weer over de keukentafel gerold.. wellicht.. dit is ook geen doen zo.
2 jaar geleden
Half 12 hebben we haar met veel moeite weer in slaap gekregen. Dit heeft tot 2u geduurd en ben middels weer met haar bezig om haar in slaap te krijgen. Ik neem morgen/straks contact op met het cb. Dit kan zo niet langer. Krijgen geen rust. Kunnen haar amper troosten, laat staan in slaap krijgen. Ze weigert alles en ik zal het echt niet meer weten. Ben op. 😐
2 jaar geleden
Gisteren nacht hier ook,plots krijsen, moeten uithalen , hier hebben we volgens mij wel last van de standjes, zure stoelgang en toen ik gengigel smeerde op tandjes was hij terug rustig. Maar soms komt hij idd snachts wakker zonder reden ... en doen we alles maar blijft hij krijsen. Heel vermoeiend allemaal, als het slaapregressie is , hopelijk vlug voorbij
2 jaar geleden
Hier hebben we het ook gehad en soms nog. Ik heb zelf een elektrische kachel in haar kamer gezet en sinds die er staat is het standaart 22 graden op d'r kamer en slaapt ze weer door. Blijkbaar kwam het bij haar doordat ze het fris had denken we hier. Nu zelden dat ze nog komt s nachts.
2 jaar geleden
Absoluut een night terror! Mijn zoontje heeft ze ook af en toe. Juist het aanzitten maakt het erger. Komt er op neer dat ene hersenhelft slaapt en andere is in de waakstand ofzo. Ze registreren wel prikkels maar niet wie of wat het is. Het weg drukken van jouw hand is een hele duidelijke "hint" dat het terrors zijn omdat ze niet registreerd dat jij het bent.
Laten liggen op afstand blijven en in de gaten houden. Praten helpt voor de ene wel en andere niet. Als je ze laat gaan is het meestal weer met een kwartier ongeveer over... het breekt je hart maar je moet rekenen dat elke vorm van contact het erger maakt... dat is alleen maar zieliger.. succes mams!
Ohja mijn zoontje heeft het meestal nadat hij een drukke dag heeft gehad of oververmoeid is tegen bedtijd. Meestal krijgen ze dit ook binnen 3 uur na bedtijd..
2 jaar geleden
Hier ook, gisteravond 23.00 werd meneer wakker en werd snel van kwaad tot erger. Nog nooit zoiets meegemaakt! Normaal is t of heel even laten en hij gaat weer slapen of desnoods een flesje. Vannacht was het hel, alles geprobeerd, vechten als we m vast hielden, krijsen als ie alleen was, niks was goed. Uiteindelijk camping bedje naast dat van ons gezet en met moeite heeft ie 3 uur geslapen en toen begon de ellende weer om 5 uur. Ben vanmorgen om 7 uur gewoon maar de dag begonnen want slapen kwam er toch niet van.
Hoe gaat t met jullie kinderen overdag? Zelf 5 maanden zwanger, ben kapot! Voel me ineens gezegend dat t zo lang wel goed is gegaan.
2 jaar geleden
Ow ps van welke datum is jullie kleine? En met hoeveel weken bevallen? Ben benieuwd of het dicht bij elkaar ligt.