Hallo ouders,
Wie kan ons wellicht vertellen wat hier aan de hand is.
Onze dochter(18mnd) heeft sinds een paar weken dat ze tussen 22u en 1u in de nacht compleet in paniek meerdere keren begint te huilen/krijsen in haar slaap en op den duur er van wakker wordt en krijsend verder gaat. Flesje wil ze dan ook niet hebben, honger is het dus niet.
Ook wil ze soms niet opgetild worden uit bed. Dan is ze zo onrustig en hard aan het huilen en draaien in haar bed dat ze zich ook met man en macht probeert te verzetten dat we haar uit bed halen om te troosten.
Uiteraard halen we haar wel uit bed, zo kan ze niet blijven huilen tot het hysterische aan toe. En is ze dan uiteindelijk weer rustig op de schouder, dan kunnen we haar niet weg leggen.
Ik ben de trap nog niet af, en ze begint weer keihard te huilen.
Dit duurt elke avond/nacht zo'n 2 tot 4 uur voor we eindelijk allemaal weer slapen....
Soms gaat mijn man dan maar met haar autorijden, we krijgen haar dan gewoon niet uit die onrustige modus. Dan is hij nog geen kwartier weg, dochter vrolijk in de auto en wordt dan weer moe, komen thuis en valt soms zo weer lekker in slaap. (Werkt niet altijd, en willen we ook liever niet telkens doen)
Ik kan er m'n vinger niet opleggen. Als we haar op bed brengen tussen 19u en 20u dan is het prima en leuk en wil ze ook graag op bedje. Geen probleem, kunnen haar wakker weg leggen, kus en zwaaien en weltrusten lieverd. Soms speelt ze nog even wat in bed met haar knuffeltje en valt dan in slaapt. En soms valt ze direct in slaapt. Tot het 22u is, dan kijken mijn man en ik zenuwachtig op de klok en begint het. Iedere avond weer momenteel. We krijgen zelf geen rust, en het is frustrerend dat we er niet achter komen wat er nou precies speelt.
Zijn er meer ouders die hier tegen aanlopen en wellicht antwoorden hebben en deze willen delen?
Of misschien tips?!