4 Reacties

één jaar geleden

Hoewel ik zelf geen ervaring heb wil ik toch kort reageren, dat ik het heel goed vind dat jullie positief tegenover de observatie van de ggd staan en je nu hier zoekt naar advies. Vrienden van vrienden hebben een onhandelbaar kind van 4, die slaat en gemeen doet. Maar die steken het kop in het zand, op insta zijn ze het perfecte gezin, maar ondertussen krijgen die vrienden van mij al knoop in de maag als dat kind met hun kind komt spelen. Dus k wil vooral zeggen: goed dat je voor dit traject met ggd open staat en hier advies zoekt. Volgens mij zijn jullie goed bezig. Kan gewoon een fase zijn en voorbij gaan, de tijd zal het leren, maar je bent goed bezig

één jaar geleden

Hi mama, ik snap je 100%. Mijn zoontje heeft ook hele moeilijke dagen op de opvang: slaan en duwen naar kindjes (maar ook soms naar leidsters), niet luisteren en schreeuwen. Ik ben al een paar keer met tranen vertrokken na het ophalen, omdat me continue verteld wordt wat er fout gaat. We merken dat mijn zoontje overprikkeld is door de drukte en hij is behoorlijk ver in zijn ontwikkeling dat het ‘saai’ begint te worden voor hem. Ik ben zelf met het initiatief gekomen om te belonen met stikkers. Elke keer als hij het goed doet en goed luistert, mag hij een stikker plakken. Dus meer positieve reactie dan negatieve reacties geven als ‘niet doen, niet slaan, nu ga je op de stoel zitten, dit mag niet, etc… Dit heeft een positief effect. Ook thuis. En ik ga ook op gesprek met KDV om te kijken wat zij verder kunnen doen om ervoor te zorgen dat hij niet overprikkeld raakt. Ik krijg continu van KDV en anderen te horen dat het ‘een fase’ en ‘de leeftijd’ is, maar dit duurt ook al maaaaanden.. Ben er allang klaar mee, hopelijk komt het snel goed. Bij jou ook. Liefs.

één jaar geleden

Reactie op Julian’s mama

Hi mama, ik snap je 100%. Mijn zoontje heeft ook hele moeilijke dagen op de ...
Klinkt herkenbaar.. en inderdaad wanneer ben je 'de fase' voorbij en moet je iets anders gaan inzetten dan alleen maar zeggen dat het niet mag? Streng kijken 0 effect. Ze lacht me keihard uit. Is super uitdagend, stopt bijv. een winkelwagenmuntje in haar mond en of ik nou rustig zeg dat het niet lekker is en ze het maar uit moet spugen of ik roep dat dat ding NU uit die mond gaat, het doet haar echt geen ene moer 😅 En ja ik zie ook postieve kanten van flink temperament hebben maar nu geeft het vooral moeilijkheden en heb ik het idee dat het haar sociaalemotionele ontwikkeling echt in de weg staat. En dat ze 0 succeservaringen op doet en dus ook niet in een positieve spiraal komt. Thuis gaat het echt wel oké, meer dan op het kdv. Het is ons enige kindje dus we hebben tijd en ruimte om haar te volgen, dingen uit te leggen, bij haar te zitten als ze een half uur overstuur is van iets. Ze mag me óveral bij helpen, alles zelf proberen etc. Etc. stickers ga ik over nadenken, ik denk ergens dat ze dat niet echt begrijpt maar bij jou dus wel.. is jouw kindje ook twee? Thanks voor je reactie, liefs terug!

één jaar geleden

Reactie op SongMJG

Hoewel ik zelf geen ervaring heb wil ik toch kort reageren, dat ik het heel ...
Ah lastig hoor.. ik werk zelf op een behandelgroep met jonge kindjes met problemen/achterstanden in de ontwikkeling. Ik zie heftige dingen, ouders vol in acceptatieprocessen en die zijn echt pittig. Klinkt stom misschien maar ik weet veel over ontwikkeling maar bij mijn eigen kindje zie ik het gewoon niet. Daarom voel ik ook de behoefte om mensen mee te laten kijken. Ik kan me voorstellen dat mensen soms bang zijn voor oordelen/stempels maar het kan je zó helpen..