13 Reacties
2 jaar geleden
Zorgen voor iets lekker met het opstijgen en landen, flesje is ook prima. Zorg dat je nurofen bij je hebt en paracetamol. Heb je misschien nog druppels over die je mee kan nemen? Meer dan je best kun je niet doen. Mijn oudste kreeg ook oorontsteking ondanks de watten in zijn oren met zwemmen. Probeer je niet teveel zorgen te maken en geniet van je vakantie 💋
2 jaar geleden
Reactie op Noud❤️
Ja precies dat is ook zo. Hier kan hij het ook krijgen. Net zo vervelend. M ...
Officieel mag je niet vliegen wanneer je kind oorontsteking hebt. Dus zorgen dat het vliegpersoneel dit niet weet
2 jaar geleden
Nou, mijn dochter heeft momenteel torenhoge koorts. Oorontsteking maar wel buisjes en tegen ons werd gezegd dat er geen reden zou zijn dat ze niet mag vliegen. Wij vliegen morgen maar ik vertrouw het echt niet. Ik ga zo weer bellen voor een afspraak en hopelijk een hogere antibiotica kuur..
2 jaar geleden
Reactie op CCROES
Nou, mijn dochter heeft momenteel torenhoge koorts. Oorontsteking maar wel ...
Ai wat vervelend! Hopelijk voelt ze zich morgen goed genoeg om op vakantie te gaan
2 jaar geleden
Ligt er ook aan wat voor een oorontsteking het precies is!
Als het een middenoor ontsteking is, zou ik zeker niet gaan vliegen. Het kan heel erg veel pijn doen en schade opleveren aan het trommelvlies.
Als het een buitenoorontsteking is mag je wel vliegen! Zou gewoon bij de huisarts even navragen om welke specifieke oorontsteking het gaat!
2 jaar geleden
Je mag inderdaad niet vliegen, (ik werk voor een touroperator) dit heeft te maken met wat voor schade het kan opleveren als je wél vliegt. Vraag inderdaad even na bij de huisarst, in het meest ongelukkige geval is dit een geldige reden voor de annuleringsverzekering.
Het is misschien niet t antwoord waar je op hoopte, maar voor de gezondheid van je kindje is het wellicht vrstandiger om niet te gaan...
2 jaar geleden
Reactie op SusanneNuijen
Niet precies nee
Ik had deze vraag toevallig gisteren aan de huisarts gevraagd, omdat onze zoon vaak ook last heeft van oorontsteking. Nu is z'n oortje van binnen wel rood maar niet ontstoken dus mogen we vliegen. Echter zei ze als je gaat vliegen en hij heeft w een acute oorontsteking dan kun je iets van perforatie krijgen. Schrijnt echt pijnlijk te zijn voor de baby.
Ze gaf ons advies om het zo fijn mogelijk te houden om tijdens het stijgen en dalen neusspray xylometazoline 0.025% te bruiken (mag max 1 week) echter alleen dan gebruiken en bij de apotheek heb je oordruppels waar lidocaine in zit om het wat te verzachten. Maar nogmaals hij heeft nu geen acute ontsteking. Maar dacht misschien heb je er wat aan :)
2 jaar geleden
Wow, niet oordelend bedoeld, meer uit zorgen maken.. Maar je overweegt om te gaan vliegen, terwijl de arts dit afraad?
En dan lees ik hier tips als zorg dat het personeel het niet weet.
Ben ik de enige die vreest voor schade en superveel pijn aan de oortjes van jou kleine?
Voor mij is dit niet eens een overweging maar een no-go. Ik zelf had zonder oorontsteking oorproblemen na het vliegen, wekenlang.. Nou kan me niet voorstellen dat je dit serieus overweegt..