15 Reacties

4 jaar geleden

Ijzertekort misschien? Heb eens gehoord dat je daar oorsuizingen van kan krijgen.

4 jaar geleden

Ja dit heb ik ook de afgelopen paar dagen gehad! En ik heb juist een hele lage bloeddruk. Maar mijn vriendin die ook zwanger is heeft dit al haar hele zwsngerschap en zegt dat dit ook een zwangerschapskwaaltje is...

4 jaar geleden

Had ik ook en bleek toen een lagere Hb waarde te hebben.

4 jaar geleden

Ik heb het ook een tijdje in één oor gehad, dat was overigens niet in combinatie met een hoge hartslag. Het is vanzelf weggegaan, maar heb er wel veel last van gehad. Er kwam een soort van harde ruis op dat oor en moest soms zelfs een oordopje gebruiken omdat ik de meeste geluiden niet verdroeg.

4 jaar geleden

Ik heb dit wel een maand op twee gehad en voornamelijk bij inspanning. Ik had een vrij lage bloeddruk. Het is ook weer spontaan weg gegaan.

4 jaar geleden

Oorsuizen kan door van alles komen, vermoeidheid, hoge of lage bloeddruk, stress, recente verkoudheid / oorontsteking. Kan blijven, maar kan ook weer weg gaan. Zelfde hersen gebied is actief als bij een burn out / stress reactie, dus jezelf wat meer rust gunnen en goed naar je lijf luisteren is echt belangrijk. Daarnaast natuurlijk we je bloeddruk in de gaten blijven houden, want als die echt te hoog is kan het ook een teken van zwangerschapsvergiftiging zijn.

4 jaar geleden

Hoe lang ben je zwanger? Ik las net dit in de Ouders van NU app:

4 jaar geleden

Ik had dit ook en kwam door een hoge bloeddruk, dus goed om je te laten controleren bij de vk!

4 jaar geleden

Ik heb er ook last van..bij mij is het inderdaad door ijzer tekort. Heb ferro tabletten gekregen hiervoor.

4 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Hoe lang ben je zwanger? Ik las net dit in de Ouders van NU app:
32 weken... Volgende week dan toch maar even aangeven bij de verloskundige dan kunnen ze meteen mijn ijzer checken

4 jaar geleden

Je hartslag in je oren horen kloppen is iets anders dan oorsuizen..

4 jaar geleden

Reactie op J85C

Oorsuizen kan door van alles komen, vermoeidheid, hoge of lage bloeddruk, s ...
Het kan ook komen door een tekort aan vitamine B12

4 jaar geleden

Reactie op Ellen203

Je hartslag in je oren horen kloppen is iets anders dan oorsuizen..
🤷🏻‍♀️ Ik had gegoogeld op hartslag in oor en kwam uit op pulsatile tinnitus.... En toen ik daar op googelde kwam ik weer uit op oorsuizen 🤷🏻‍♀️ verder nooit eerder last van gehad en dus geen idee welke naam het beestje dan heeft...

4 jaar geleden

Hier ook al heel mijn zwangerschap last van een kloppend geluid in mijn oor op het ritme van mijn hart. Vooral als ik inspanning doe of als het zeer stil is. Ik leef soms in een bubbel. Ben naar een nko geweest en alles blijkt normaal. Heb me wel onlangs laten controleren en blijkt dat ik een klein ijzer te kort heb. ( bloedarmoede) niets om zorgen over te maken. Neem nu supplementen. Ik merk wel niet echt een verbetering, hoop dat het na mijn zwangerschap over gaat. Maar je bent dus niet alleen.

4 jaar geleden

Tegen oorsuizen helpt magnesium(citraat). Die pillen van Elvitaal zijn nog te doen, andere merken werken ook goed maar joekels van pillen. Ik ben zelf helaas nooit meer geheel van tinnitus afgekomen na mijn vorige zwangerschap (5 jr geleden). Bij stress en vermoeidheid wordt het erger.