3 Reacties

茅茅n jaar geleden

Wij zijn naar twee scholen hier in de buurt geweest. Het wordt een openbare basisschool maar toch met een ander soort onderwijs dan normaal. Bij degene die wij gekozen hebben hebben ze vak docenten ipv vaste klas docenten, wat ik een groot voordeel vind want dan weten de leraren echt iets van hun vak af. Ze wisselen van lokalen net als op de middelbare school en ze hebben evengoed ook leerpleinen. Maar ook een mentor. Het is een kleine school rond de 100 leerlingen. Ook dit sprak ons erg aan. We zijn ook nog naar de oude school van mijn man geweest, een oecumenische school. Dat was ook wel ok茅 en gewoon regulier maar die school ging fuseren met 4 jaar. Dus dan veranderen zoveel dingen terwijl je daar zit. Wat wij vooral belangrijk vonden is dat onze kinderen genoeg individuele aandacht krijgen, blij zijn en we hebben zelf niet zo heel veel met godsdienst. Ook het schoolplein bij onze school sprak mij heel erg aan, super groot! En ook de leslokalen en de manier van lesgeven. Ze hadden daar echt onderzoek gedaan naar kinderen en de kinderen hadden zelf aangegeven het vervelend te vinden dat ze de hele dag in hetzelfde lokaal zaten. Bij ons gaat ze vanaf deze weken nu ook naar de peuterspeelzaal daar om er te wennen en de kindjes te ontmoeten die daar ook naartoe gaan. Ben heel benieuwd.

茅茅n jaar geleden

Wij willen graag een OBS, we hebben zelf ook niet persee iets met een godsdienst. Maar tegenwoordig schijnt(hoor ik hier in de buurt) daar ook niet zo heel erg veel meer aan gedaan te worden. Er is in ons dorp 2x een CBS en 1x een OBS. Vind dat dan wel weer jammer.. de keuze is voor ons dus eigenlijk niet veel 馃槄

茅茅n jaar geleden

Wij hebben in het dorp maar 1 school, dus die keuze is snel gemaakt. Zal allemaal prima zijn 馃憤馃徎