7 Reacties

2 jaar geleden

Wat ik altijd doe en begrepen heb is zo weinig mogelijk afwijken van de huidige routine en het huidige ritme. En elke keer consequent hetzelfde doen zodat hij weet waar hij aan toe is. Ik zou zelf niet teruggaan naar 2 dutjes. Misschien smorgens even een rust momentje inplannen tijdelijk? Boekjes lezen of een filmpje kijken ofzo. Succes! Hoop dat ‘t snel over is.

2 jaar geleden

Oh vreselijk hier ook 😭 dacht dat de sprongetjes en regressies voorbij waren😅

2 jaar geleden

Reactie op fullmoon

Wat ik altijd doe en begrepen heb is zo weinig mogelijk afwijken van de hui ...
Dit indd, wellicht ook even kijken naar de duur van de muddagdut? Of tijdstip? Stel hij slaapt nu van 1 tot 4dan ziuje van half 1 tot 3 kunnen proberen. Dus vervroegen/verkorten.

2 jaar geleden

Dit is heel normaal rond 18 maanden. De wereld wordt weer groter. Verlatingsangst bereikt nu een piek. Nabijheid, sensitief/ responsief reageren is dus extra belangrijk nu. Mijn zoontje wisselt nu ook heel erg van 1 of 2 dutjes. Ik kijk naar zijn signalen ipv strak een schema aanhouden. Wat betreft info over slaap van je kindje raad ik www.liefdevaneenmoeder.nl aan. Of haar insta pagina @liefdevaneenmoeder.nl Heel veel waardevolle info, ook over wat normaal is qua de ontwikkeling van slaap en hoe je kunt aansluiten bij wat je kindje nodig heeft.

2 jaar geleden

https://liefdevaneenmoeder.nl/dreumes-peuter-slaap-18-maanden/

2 jaar geleden

Ik kan alleen maar zeggen dat het nu 5.39 is en ik nu exact een half uur beneden zit met mijn zoontje van 18 maanden oud. I feel your pain. Ik heb ook het gevoel dat het steeds erger wordt en zie als een berg op tegen de wissel naar wintertijd. Toch heb ik ook het gevoel dat het maar zo is nu. Mijn eerste zoontje had dit ook. En ja, het heeft best lang geduurd, vanalles geprobeerd toen…en nu slaapt hij makkelijk tot half 8 iedere dag. Het is wederom een fase…

2 jaar geleden

Yup hier ook al ruim een week.. vanochtend 5.08 😆 gisteren 4.45.. vermoeiend. Sws geen uitslaper. (Normaal tegen 6) Hij wordt nu huilen en moe wakker en roept dan om mij/papa/de poes.. soms helpt een muziekje/fles of bij me nemen.. maar over t algemeen game over nu. Ontwikkeld zich ook weer razendsnel.. eigen mening (leuk voor hem 😜) weet opeens alle routes.. herkent patronen en taal schiet opeens verder omhoog.. niet de gezelligste periode met m, maar goed.. ALLES IS EEN FAAAASSEE 😂