12 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb enkele keren het haar laten proberen maar ze kiest de beker in 1 klap achterover of ze laat het langs haar mond glijden. Ik ben er ook nog niet dagelijks mee bezig, ze drinkt wel uit een 360 beker

2 jaar geleden

Mijne wel maar ik werk zelf op een kdv babygroep waar we vanaf 8 maanden er al mee beginnen en zodoende ben ik daar thuis ook vanaf 8 maanden mee gestart. Maar vind dat ze vanaf de opvang dan ook laat er mee van start zijn gegaan. Tip begin met 1 slokje drinken per keer en help met de beweging (denk dat die dat wel snapt) en dan kan je steeds meer drinken er in doen. Paar dagen er echt mee bezig zijn en ze snappen het zo.

2 jaar geleden

Reactie op Kayleighesmee

Mijne wel maar ik werk zelf op een kdv babygroep waar we vanaf 8 maanden er ...
Super bedankt voor je tips! Heel fijn!

2 jaar geleden

Reactie op BabymamaT

Ik heb enkele keren het haar laten proberen maar ze kiest de beker in 1 kla ...
Thanks voor je reactie, ben gelukkig niet de enige!

2 jaar geleden

Je kan ook eerst oefenen met iets wat dikker vloeibaar is dan water, bijvoorbeeld yoghurt of pap, dan haal je de snelheid er een beetje uit en kan je beter doseren!

2 jaar geleden

Hier wissel ik verschillende bekers af. Rietjes beker, de munchkin 360 en gewoon een plastic open bekertje. Open beker verslikt ze zich nog wel eens in en hij gaat heeel vaak om😂 of ze gaat er juist met haar vuistjes in of gooit er eten in.

2 jaar geleden

Hier lukt het ook niet goed 😐 hij steekt altijd zijn tong in de beker waardoor alles gewoon op de grond of op hem loopt. Dus tips altijd welkom. De munchkin hebben we maar die wil hij niet

2 jaar geleden

Open beker gaat hier alleen goed met kleine beetjes, anders zit alles vol behalve zij🤣 ze kan het wel prima. Begonnen met een 360 graden beker

2 jaar geleden

Mijn dochter kan eigenlijk echt heel netjes en voorzichtig drinken! Maar na 2 slokjes kapt ze de beker gewoon om, ze speelt te graag met water denk ik. Dus ik weet ook niet hoe ik het verder kan oefenen! Deze zomer heb ik haar vaak gewoon laten doen, het was warm genoeg om met een natte romper rond te lopen. Maar nu?!

2 jaar geleden

In het begin met oefenen liet ik haar dit vaak in bad doen. Kon ze zoveel knoeien als ze wilde/nodig was, hahaha. Nu drinkt ze er eigenlijk keurig uit. Er kukelt nog wel eens een beker om bij het terugzetten oid maar ach. Om die reden doe ik er maar kleine beetjes water per keer in. Ze dipt ook graag haar eten in de beker. Zolang ze het daarna ook opeet/drinkt heb ik daar geen moeite mee. Dan zie in het als functioneel knaaien/ontdekken 😅

2 jaar geleden

Dat oefen ik al heel lang idd, tuurlijk gaat het geregeld mis, maar dat hoort erbij. Oefenen in bad hebben wij ook gedaan en verder accepteren dat het niet meteen lukt ☺️

2 jaar geleden

Zij zijn bij onze opvang zelf begonnen met oefenen. Ik kreeg vorige week bericht dat ze geen eigen beker meer mee hoefde. Dus ik vroeg welke beker ze gebruikte? Was de 360 beker van munchkin met oortjes eraan, toevallig had ik die een week eerder ook al aangeschaft.