12 Reacties
2 jaar geleden
Mijne wel maar ik werk zelf op een kdv babygroep waar we vanaf 8 maanden er al mee beginnen en zodoende ben ik daar thuis ook vanaf 8 maanden mee gestart.
Maar vind dat ze vanaf de opvang dan ook laat er mee van start zijn gegaan.
Tip begin met 1 slokje drinken per keer en help met de beweging (denk dat die dat wel snapt) en dan kan je steeds meer drinken er in doen. Paar dagen er echt mee bezig zijn en ze snappen het zo.
2 jaar geleden
Hier wissel ik verschillende bekers af. Rietjes beker, de munchkin 360 en gewoon een plastic open bekertje.
Open beker verslikt ze zich nog wel eens in en hij gaat heeel vaak om😂 of ze gaat er juist met haar vuistjes in of gooit er eten in.
2 jaar geleden
Mijn dochter kan eigenlijk echt heel netjes en voorzichtig drinken! Maar na 2 slokjes kapt ze de beker gewoon om, ze speelt te graag met water denk ik. Dus ik weet ook niet hoe ik het verder kan oefenen! Deze zomer heb ik haar vaak gewoon laten doen, het was warm genoeg om met een natte romper rond te lopen. Maar nu?!
2 jaar geleden
In het begin met oefenen liet ik haar dit vaak in bad doen. Kon ze zoveel knoeien als ze wilde/nodig was, hahaha. Nu drinkt ze er eigenlijk keurig uit. Er kukelt nog wel eens een beker om bij het terugzetten oid maar ach. Om die reden doe ik er maar kleine beetjes water per keer in. Ze dipt ook graag haar eten in de beker. Zolang ze het daarna ook opeet/drinkt heb ik daar geen moeite mee. Dan zie in het als functioneel knaaien/ontdekken 😅