12 Reacties

5 jaar geleden

Geen idee, denk gwn met de echo. Ik had vorige week wel de GUO echo in het ziekenhuis waar ik word behandeld. Ze hebben dit met een echo gedaan en de hele baby nagelopen, dus ook het ruggetje. 馃槝

5 jaar geleden

Ik vraag mij dit ook af. Ik heb het volgende week.. ik hoorde hem zeggen via bloedafname maar ik vraag mij dan af waarom hij dit niet samen heeft gedaan met de Nipt

5 jaar geleden

Reactie op mommytobe23

Geen idee, denk gwn met de echo. Ik had vorige week wel de GUO echo in het ...
Kan niet met echo want is bij de huisarts.. moest dit inplannen. Heb me dit bij het inplannen (beginstadia) niet afgevraagd..

5 jaar geleden

Reactie op Mariesa

Kan niet met echo want is bij de huisarts.. moest dit inplannen. Heb me dit ...
Waarom ga je gwn niet naar verloskundige of ziekenhuis? Ik heb het gevoel dat huisartsen niet echt " ervaren " zijn. 鈽猴笍

5 jaar geleden

Reactie op mommytobe23

Waarom ga je gwn niet naar verloskundige of ziekenhuis? Ik heb het gevoel d ...
Ik zit bij een verloskundige. Ik moest dit inplannen bij de huisarts.

5 jaar geleden

Reactie op Mariesa

Ik zit bij een verloskundige. Ik moest dit inplannen bij de huisarts.
Ohokeee succes! X

5 jaar geleden

Volgens mij, maar ik weet dit niet helemaal zeker, bepalen ze het alfafoetoproteine in je bloed. Verhoogde waardes k煤nnen wijzen op een open ruggetje, maar er zijn ook andere oorzaken voor.

5 jaar geleden

Is dit gebruikelijk? Ik heb er nog niet eerder over gehoord of wordt dit standaard ook gecheckt met de 20weken echo?

5 jaar geleden

Reactie op Lity

Is dit gebruikelijk? Ik heb er nog niet eerder over gehoord of wordt dit st ...
Ben van Belgi毛 en stond op mijn afsprakenlijstje. Geen idee of dit gebruikelijk is maar vermoed van wel aangezien dit standaard op het lijstje van het ziekenhuis staat..

5 jaar geleden

Reactie op Lity

Is dit gebruikelijk? Ik heb er nog niet eerder over gehoord of wordt dit st ...
Nee normale 20 weken echo is een SEO (Structureel echoscopisch onderzoek) en met een aanleiding krijgen sommige vrouwen een GUO (geavanceerd ultrasound onderzoek). Er wordt dan extra goed gekeken naar afwijkingen etc. Wij krijgen een GUO omdat mijn vriend is geboren met een schisis (hazenlip) en dan is de kans op een open ruggetje dus vergroot. Ben erg benieuwd naar het onderzoek. Wel jammer dat je tijdens een GUO geen momentopname (foto's etc) krijgt. Bij een SEO is dit wel..

5 jaar geleden

Reactie op Waarombaby

Nee normale 20 weken echo is een SEO (Structureel echoscopisch onderzoek) e ...
Ik heb dit wel gekregen hoor 馃檪

5 jaar geleden

Voor diegene die het graag weten, het was bloed prikken. Op deze manier kunnen ze een bepaalde stof zien. Zit die in het bloed dan wordt de 20 weken echo vervroegd. De stof is afkomstig van de open rug indien dit er zou zijn.