4 Reacties

één jaar geleden

Ik werk ik de kdv, ik merk vooral en dat is niet om je ongerust te maken maar wel eerlijk dat kindjes rond die leeftijd langer nodig hebben om te wennen. Logisch want bij hun speelt het besef dat mama en papa weg gaan mee. Dit is natuurlijk ook bij elk kind anders dus ga er gewoon luchtig dat voelen de kids vaak ook aan.

één jaar geleden

Mijn peuter is vanaf zijn 16 maanden naar de crèche gegaan en ik moet zeggen dat dit heel moeilijk was terwijl ik dit niet had verwacht. Hij leek altijd heel sociaal en ging naar iedereen. Het heeft 3 maanden geduurd eer hij niet meer weende s ochtend. Nu moet ik wel zeggen op die 3 maanden is hij ook bijna elke week wel ziek geweest ( ineens alle bacteriën en virussen van andere kindjes overkrijgen) en dat ziek zijn hielp natuurlijk ook niet want daardoor was die hangerig en flauw en hing die nog meer aan mij. Nu gaat het al wel beter maar weent soms toch nog als ik hem afzet al duurt dat niet lang. Ik zou bij een 2de toch ook wel iets sneller naar de crèche gaan, maar ik had nu de luxe dat ik hem zolang kon bijhouden dus heb ervan geprofiteerd

één jaar geleden

Inderdaad het is een hele lastige leeftijd. Kinderen hebben meer moeite nodig om te wennen. Rustig opbouwen.

één jaar geleden

Reactie op Sharon21

Mijn peuter is vanaf zijn 16 maanden naar de crèche gegaan en ik moet zegge ...
Hoop het. Nu 1 volle maand verder. En inderdaad sindsdien alleen maar ziek ook..