37 Reacties

4 jaar geleden

Ik vind t n vreemde situatie. Waarom heeft hij behoefte aan contact met zijn ex? Heeft hij moeite met nee zeggen dat hij die foto stuurde. Ik begrijp dat het voor jou niet leuk is, los van hormonen en stemmingswisselingen. N buikfoto vind ik intiem en niet om te delen met n ex.

4 jaar geleden

Nou voor mij is een ding in ieder geval zeker: Niemand mag ongevraagd een foto van mijn lichaam delen maakt niet uit wat er op te zien is! Snap ook echt dat je hier mee zit en ik vind ook echt niet dat je het te groot maakt. Wel zou ik je aanraden om dit op een rustig moment te bespreken met je vriend. Communication is the key 🔑

4 jaar geleden

Ik heb hier altijd wel een uitgesproken mening over een ex is een ex.. vind het zoiezo raar als hij dat contact echt nog zo goed wilt onderhouden hebben ze samen kinderen? Want dan begrijp ik het wel. Waarom zou je de zwangerschap met je nieuwe vriendin willen delen met je ex?? Ik snap dat echt totaal niet😅 en ik snap heel goed dat jij je niet fijn voelt dat hij een foto van jou deelt met haar! Spreek je gevoelens direct goed uit meis! Zo kunnen er later nooit mis verstande komen want je gedachte is zeker niet raar!!❤️

4 jaar geleden

Je maakt het absoluut niet te groot hoor. Sterker nog ik deel niet eens een buikfoto (van mijn vriendin/2 vrouwen hier) met familie zomaar van haar buik. Dat gaat echt eerst in overleg en soort van goedkeuring welke kunnen we doorsturen. Echt heel knap dat je hem het contact 'gunt' en een vriendschap, al klinkt de ex in kwestie niet heel stabiel. Is het al lang geleden uit gegaan met deze ex en waren ze al vrienden voordat hij jou leerde kennen? Je doet het iig goed, door zoveel als mogelijk de harmonie te bewaren voor jezelf en de kleine :)

4 jaar geleden

Ik zou zeggen wegwezen met haar 🤪 en je vriend duidelijk maken dat je dit niet fijn vind ook al hoef je er volgens hem niks achter te zoeken 😉 als je niet wilt dat zij contact hebben moet hij dat respecteren toch 😁

4 jaar geleden

Ik vind dat je zeker gelijk hebt betreft het delen van jou lichaams foto's. Dat moet eerst gevraagd worden en alleen met een ja mocht hij het sturen. Betreft de vriendschap dat kan alleen jij goed aanvoelen. Ik heb 1 ex waar ik ruim 6 jaar mee was. En nu 2 jaar uit elkaar maar we zijn de beste vrienden. We zien elkaar nog geregeld en het is super gezellig. Veel mensen om ons heen vinden het maar vreemd maar ik en me ex zijn goed uit elkaar gegaan en gunnen elkaar de wereld. Hij heeft een leuke vriendin en ik heb ook een geweldige partner. Het is maar hoe je erin staat en of je het vertrouwd. Of je hem vertrouwd. Succes!

4 jaar geleden

Of je nou zwanger bent of niet. Ik zou het sowieso niet fijn vinden als mijn vriend zomaar een foto van mij deelt. We vragen het altijd eerst aan elkaar. Ik vind dat het te maken heeft met privacy. Dus ik snap je heel goed. Hij is natuurlijk trots en wil dat graag laten zien en daar heeft mijn vriend ook last van af en toe. In het begin heb ik een keer echt fikse ruzie met hem er over gehad en heb ik hem naar zijn ouders gestuurd (okay hormonen waren bij deze actie wel wat meer de baas. Schaam schaam) maar zijn ouders waren het met mij eens. Sommige foto’s zijn prive en dat kan je alleen door te vragen weten. Probeer het rustig met hem er over te hebben. In deze tijd voelen veel vrouwen zich kwetsbaar en daar moeten we gewoon eerlijk over zijn. Zo kunnen onze partners helpen en het beter begrijpen. En anders kaart het aan bij je verloskundige die zou je vriend er op kunnen wijzen dat hij sommige dingen toch even tactischer moet aan pakken.

4 jaar geleden

Ik vind het raar dat hij contact zoekt met zijn ex? En waarom over de zwangerschap wat gaat dat haar aan? Vooral als het nog niet echt bekend hebt gemaakt.. zij hoort niet bij de relatie van jullie een ex is een ex.. lijkt mij ook apart als jij dit zou doen misschien kun je dat zo voorleggen

4 jaar geleden

Reactie op Adjvr

Ik vind dat je zeker gelijk hebt betreft het delen van jou lichaams foto's. ...
Ik heb exact zo’n band met mijn ex. Allebei heel gelukkig met nieuwe partner maar wel een goede vriend aan. Deze relatie met hem was echt een studentenliefde waarbij vooral vriendschap de basis was. Wellicht dat mijn partner dit ook graag wil met zijn ex. Hij zegt ook vaak van maar ik ga toch ook goed met je vriendschap met jouw ex om? Waarom mag ik dat dan niet? Maar toch meiden... heb ik echt een slecht gevoel bij zijn ex. Ook dat zij zo zat aan te dringen om die buikfoto. Ik vind het zo erg dat hij zoiets intiems met haar heeft gedeeld.

4 jaar geleden

Je kan nog goed overeenkomen met je ex, heb dat ook geprobeerd. Maar dat is jammergenoeg niet gelukt. Mijn man heeft heel heel soms ook wel eens contact met zijn ex, ook een geboortekaartje gekregen van haar dochter. Maar dat wil niet zeggen dat hij zomaar fotos van mij naar haar stuurt... en dan nog zou hij dat eerst vragen... Maar het delen van fotos vind ik ook wel een stapje te ver gaan. Hij had dat eerst met jou moeten bespreken. Weet hij dat je je daar zo onzeker over voelt? Ken jij haar ook? Is er een soort vriendschap tussen jullie? Of denkt hij dat misschien. Dan is de stap van fotos sturen al rapper gezet. Ik zou er proberen eens rustig over te praten. En zeggen dat het contact niet erg is, zolang het binnen de perken blijft maar dat fotos een no go zijn en hij dat eerst moet overleggen. Het is tenslotte jou lichaam!

4 jaar geleden

Reactie op Mauddd93

Ik heb exact zo’n band met mijn ex. Allebei heel gelukkig met nieuwe partne ...
Ik snap je helemaal! Mijn ex en huidige partner die drinken samen ook gewoon een drankje en hij ziet totaal geen concurrentie in mijn ex. Wat kon niet nodig is. Onze relatie was uiteindelijk ook meer een vriendschap, ook jonge liefde. Ben blij dat ze goed met elkaar om kunnen gaan en ik met met de huidige vriendin van me ex. We hebben het maar getroffen!

4 jaar geleden

No way! Iederen situatie is anders dus mijn oordeel is wss niet de juiste voor jullie situatie. Maar contact met je ex? Waarom? Ik begrijp uit je verhaal niet dat er een reden voor is (kinderen uit die relatie fso...). Dus ex is ex, daar hoef je geen contact meer mee en als dat wel zo is, wat doe je dan in een nieuwe relatie 🤔 mijn idee is dat hy niet over zijn ex is maar wel kidnjes maakt met ene ander.... Los daarvan is het niet aan hem om jouw buik of eender wat van jouw is met eender wie te delen zonder toestemming. Hij had dit echt wel eerst even kunnen vragen, langs andere kant wa shet misschien uit trots wat natuurlijk wel weer supper schattig en lief is. Nuja bij mij zou dat heel simpel zijn, als ik moet wetend ze tlijn partner contact heeft met een ex van hem dan is het onmiddellijk gedaan tussen ons. Dit is in het verleden 1 keer gebeurt, geen verkeerd contact, enkel eens een babbeltje via app, ik heb toen heel duidelijk gemaakt dat dat niet is wat ik zoek in een relatie. Exen horen niet thuis in een nieuwe relatie tenzij er een grondige rede voor is. Maar nogmaals mijn mening is wss niet d e juiste voor jullie situatie, wat ik wil duidelijk maken is dat hij nog blij mag zijn dat jij zo soepel bent hierin want dat is zeker niet bij iedereen het geval. Dus nee je overdrijft niet en het zijn niet je hormonen... Dit is gewoon ongepast gedrag van hem....

4 jaar geleden

Ik vind het idd heel vreemd dat hij maar geen nee kan zeggen tegen zijn ex en dat hij per direct contact zoekt als je hem ook maar een klein beetje "ruimte" geeft daarin.... en die buik foto is heel erg privé, dus ik vind helemaal niet dat je daarin overdrijft. Het gaat nu om jullie gezinnetje en daar hoort een ex zeker niet bij... zelf zou ik mn vriend/man/partner heel erg duidelijk maken dat je er niet van gediend bent en zou hem zeker als je het onprettig vindt zeggen dat hij afscheid moet nemen van zijn ex en het contact moet verbreken. En dat als hij dat niet kan/wil zou ik zelf al twijfelen aan zijn respect en liefde voor jouw en jullie kindje. Sorry als dit hard overkomt, maar dit is heel mijn perspectief en totaal geen aanval op mensen die wel een goede band hebben met hun ex! 🥰

4 jaar geleden

Het zal me gebeuren.... als mijn man weer ineens contact wilt met zijn ex dan mag die gelijk daarnaartoe verhuizen

4 jaar geleden

Persoonlijk zou ik er niet mee gediend zijn moest mijn vriend nog appen met een ex... ik versta dat als je lange tijd geen contact hebt gehad eens informeert naar elkaars leven maar vind niet dat dit dan moet resultaten in dagelijkse of regelmatige conversaties via WhatsApp of berichten of dergelijke... een paar jaar geleden had mijn vriend ook ineens een ex die begon te sturen en eerst oke omdat ik wel weet als het een tijd geleden is dat je elkaar gehoord hebt je wel benieuwd bent naar hoe het gaat met de ander.. maar ommenduur begon zij ook dagelijks te sturen over onbenulligheden mijn vriend is er altijd eerlijk over geweest want gaf zelf aan dat hij het vervelend vond dat ze zo veel stuurde en het probeerde af te blokken door kort terug te sturen maar dierf ook niet gewoon haar negeren of duidelijk maken dat hij er niet mee gediend was omdat ze zelf net uit een moeilijke relatie kwam en wou haar niet verder de put induwen... na een tijd begon het mij ook wel echt te storen en heb ik wel echt gezegd dat het gewoon moest stoppen en dat hij haar gewoon moest blokken verwijderen... dit heeft hij dan ook gedaan..

4 jaar geleden

Reactie op Chayenne-B

Ik vind het idd heel vreemd dat hij maar geen nee kan zeggen tegen zijn ex ...
Dit vind ik dus ook enorm lastig... gisterochtend geef ik een beetje toe en zodra ik de deur uit ben wordt er een intensief gesprek gevoerd. Ze zat ook te pushen om het geslacht te horen van ons kleintje. Dit heb ik nog niet eens met al mijn vriendinnen gedeeld.. ze zei blijkbaar ‘stuur dan een voicemessage’ ik vond dit toch zo primair.. sorry als ik me zo uitlaat maar ik vond dat er zo ‘plat’ met alle info over de zwangerschap en ons toekomstige kleintje werd omgegaan. Ik zie dit als zo’n mooie en bijzondere tijd niet geschikt voor whatsapp om zo even te delen.. Ik heb haar een keer in de stad gezien en gedag gezegd met mijn vriend maar verder niets. Wat ik van haar heb gezien en gehoord is het een instabiel meisje met veel jeugdtrauma’s/depressies en woedeaanvallen. Ik heb een half jaar geleden toen ik zwanger werd aangegeven dat ik deze instabiele factor niet samenzie met het gezinsleven. Ik heb nu bijvoorbeeld ook de angst dat hij fotos van ons kleintje met haar deelt. Ik snap dat hij trots is maar ook zo zonder overleg.. hij heeft me echt pijn gedaan hiermee. Vanochtend bracht hij me naar kantoor en toen zei hij dat ik hem kapot maak door zo verdrietig te doen. Dat ik fout zit en dat zij alleen maar heel normaal doet. Ik krijg zo’n gevoel van dat zij niets fout kan doen en mijn gedrag absurt en overtrokken is.

4 jaar geleden

Persoonlijk ben ik snel jaloers, maar hier zou ik helemaal 'hormonia ' van worden. Wat is de reden dat hij dit speciale moment zo graag met haar wil delen? Zijn ze allang uit elkaar ? Vorige lockdown is nl nog helemaal niet lang geleden. Ik vind persoonlijk dat je het niet te groot maakt. Zwanger zijn maakt je nu eenmaal kwetsbaarder en onzekerder door de hormonen, veranderende lichaam en in jouw geval je operatie. Super heftig en ik vind dat hij daar best meer begrip en empathie voor mag laten zien. Sowieso het delen van de zwangerschap is iets in overleg. Wij hebben bijv besloten het pas online te gooien op het moment dat ons zoontje geboren is. Ik zou grenzen stellen waar jij je prettig bij voelt. Welke reden moet hij nu hebben om met haar te appen als hij met jou is en jullie een kleintje krijgen? Succes en heel goed van je het gevoel van je af te schrijven 😘 Enn, ik vind dat jij je nergens voor hoeft te schamen!! Jij doet niets verkeerd en voelt dit nu eenmaal!

4 jaar geleden

Lijkt mij geen hormonen kwestie maar eerder een principe kwestie... Vriendschap met een ex kan wel denk ik maar over de vormgeving daarvan moeten jullie beiden het wel eens zijn. Het feit dat hij aangeeft dat hij vindt dat je het te groot maakt, geeft voor mij wel aan dat jullie niet 'on the same page’ zitten wat dit onderwerp aangaat. Een reactie in de trant van 'sorry, ik wist niet dat voor jou gevoelig ligt' had ik passender gevonden... Ik zou er nog een (goed) gesprek aan wagen als ik jou was 😉
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Wat had je ervan gevonden als hij de foto trots had gedeeld met bijvoorbeeld een collega waar hij close mee is?

4 jaar geleden

Contact met ex is not done in mijn belevingswereld of er moeten kinderen in het spel zijn, waarbij een goede verstandhouding en contact noodzakelijk zijn. Je moet jezelf afvragen of jij het andersom ook had gedaan. Ik zou er niet aan denken om mijn vriend zo te kwetsen. Anders moet je die vraag eens bij hem neerleggen. Wat hij ervan zou vinden dat jij nog zo'n goed contact zou hebben met je ex?