12 Reacties

één jaar geleden

Ik zet mijn dochter gewoon op de gang wanneer iets niet door de beugel kan. Van het cb is het not done en horen ze het woordje 'niet" niet maar ik ben nog van de oude stempel en ik heb geen trauma's overgehouden van het op de trap gezet worden. Als ze haar broer slaat of iets dergelijks, het hele huis bij mekaar schreeuwt omdat iets niet gaat zoals zij het wil, spullen sloopt dat soort dingen dan zet ik haar gewoon op de gang. Niet lang, gewoon een minuutje ofso, en dan haal ik haar eraf even zeggen waarom ze daar zat en knuffelen dan is het weer goed.

één jaar geleden

Hier ook een dametje die graag de grenzen op zoekt. Na paar keer waarschuwen/corrigeren en dan nog niet luisteren wordt ze in de hoek gezet. Ze snapt heel goed dat ze dan te ver us gegaan.

één jaar geleden

Reactie op Beebnr2

Hier ook een dametje die graag de grenzen op zoekt. Na paar keer waarschuwe ...
Hoe is het in het begin gegaan? Een kind van 2 jaar kan de deur van de huiskamer open doen heb u uw kind weer dan iedere keer op de gang gezet tot dat u kind het door had?

één jaar geleden

Reactie op BabymamaT

Ik zet mijn dochter gewoon op de gang wanneer iets niet door de beugel kan. ...
Precies het zelfde vraag net als bij de ander? Hoe is het in het begin gegaan? Mijn dochter is 2 jaar oud en kan gewoon de deur zelf open doen toevallig u kind ook? Hoe heeft u dan opgelost? Mijn dochter is heel erg eigenwijs denk dat het bij ons ff zal duren voor dat zij het onder de knie heeft van oke ik ga nu te ver

één jaar geleden

Reactie op Meraalh

Hoe is het in het begin gegaan? Een kind van 2 jaar kan de deur van de hui ...
Hier staat ze gewoon in de hoek van de woonkamer. Eerst paar keer waarschuwen. Dan wat strenger toespreken dat ze in de hoek gaat omdat ze niet luisterde en daar moet blijven staan. Hier snapte ze meteen dat ik boos was en luisterde ze ook.

één jaar geleden

Hier op YouTube een paar afleveringen supernanny gekeken en die tactiek hanteer ik ook. Dus eerst aanspreken, dan 'laatste waarschuwing' dan kind op stoel in de hoek van de kamer, op ooghoogte uitleggen waarom hij daar zit. Dan minuut zitten (supernanny doet 1 minuut per leeftijdsjaar, maar ik vind 1 genoeg voor m'n tweejarige), dan nog een keer uitleggen en knuffel en weer verder spelen. Eerste keer tig keer van de stoel af, maar blijven terugzetten, en nu snapt hij het wel maar hoef ik hem maar weinig te gebruiken.

één jaar geleden

Consequentie verbinden aan de waarschuwing. En dan die consequentie ook echt uitvoeren als het nog een keer gebeurd. Eventueel op de trap zitten of ergens anders in een hoek. Zolang ze maar zitten want vaak kalmeer je dan beter geloof ik.. en dan kort uitleggen wat verkeerd is, geen hele verhalen, dat onthouden ze toch niet.

één jaar geleden

Reactie op Ima_hoi

Hier op YouTube een paar afleveringen supernanny gekeken en die tactiek han ...
Ik zal er zeker naar kijken dankjewel.. Ze heeft weer niet geluisterd. Ik wilde morgen pas beginnen maar dankzij haar ben ik vandaag begonnen net.

één jaar geleden

Reactie op juudje6

Consequentie verbinden aan de waarschuwing. En dan die consequentie ook ech ...
Ik heb haar op de gang neergezet op de stoel. Want bij mij op de gang heb je een grote spiegel die vind ze geweldig.. Maar nu ben ik er klaar mee.

één jaar geleden

Haar eerste straf ben er klaar mee!

één jaar geleden

Reactie op Beebnr2

Hier staat ze gewoon in de hoek van de woonkamer. Eerst paar keer waarschuw ...
Hier inderdaad hetzelfde! Maar heel kort, maar hij snapt het goed. Ook snel weer over dan. Ik waarschuw genoeg en vraag dan of het klaar is. Zo niet: dan ga je maar even in de hoek. Hij zegt daarna keurig sorry en gaat braaf verder spelen.

één jaar geleden

Reactie op Meraalh

Precies het zelfde vraag net als bij de ander? Hoe is het in het begin ge ...
Ik heb de deurklink omhoog gezet, zo kunnen de kinderen er niet bij en als ze het heel hard proberen hoor ik het duidelijk zodat ik ze nog eens kan waarschuwen, als ze eruit komen zitten ze veel langer.