40 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Stef85

En nu ook ineens smiddags niet meer willen slapen? WAT is dit?! 😂
Hier ook, ja om 14:30 vaak een uurtje 🥲

één jaar geleden

Even benieuwd: hoe gaat t nu met t inslapen? Hier nog steeds 22.00u. Blugh, ben er wel weer klaar mee 😕

één jaar geleden

Hier ook nog steeds… 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Hier is het nu rond 20:30 ipv 21:00. Kleine verbetering. Wel overweeg ik sterk het middagdutje weg te laten binnenkort

één jaar geleden

Laatste week is het hier 6 uur wakker, 11/12 een uurtje slapen en dan om 19:15/19:30 weer naar bed. Ze valt echt om om 10 uur al maar redt de middag daarna prima. 😅 Hoop dat het door het warme weer is want over het algemeen is ze de hele dag humeurig. 🫣

één jaar geleden

Leuk dat jullie nog reageren :) Soms maakt t me zo onzeker. Doe ik het dan wel goed? Ligt t niet aan mijn zoontje? Ik merk wel wanneer hij geen middag dutje meer doet op de crèche dat hij beter slaapt. Alleen hij is dan echt wel heel erg oververmoeid en verdrietig. Ik merk aan hem dat ie t dutje overdag ook nog wel echt nodig heeft en dat dat ook prima gaat. Maak hem gewoon vaak wakker na 2 uur. Maar dan savonds……zo wakker is ie nog! En die lichte avonden helpen dan denk ik ook niet mee. Gister was het 23.00u 😴

één jaar geleden

Wij laten ons zoontje meestal nog maar 45 minuten slapen smiddags. Sindsdien lijkt het inslapen beter te gaan.. daarvoor sliep die ook pas heel laat. Als we hem de kans geven slaapt die zo nog 3uur in de middag.

één jaar geleden

Wij zijn gestopt met dutje overdag en nu gaat hij avonds 19:30 op bed en slaapt in 5 min.... voorheen met middag dutje duurde het avonds soms wel anderhalf uur... en moesten we erbij zitten. Dit is dus de ideale uitkomst... gewoon niet meer slapen middags

één jaar geleden

Reactie op hallo26

Wij zijn gestopt met dutje overdag en nu gaat hij avonds 19:30 op bed en sl ...
Is hij dan niet super “vervelend” aan het einde van de dag? Hier is het wel echt nodig namelijk volgens mij, ze slaapt maar een uurtje maar is zelfs met dat uurtje humeurig en huilerig vanaf 17… 😅

één jaar geleden

Sinds kort duurt ‘t hier ook ineens heel lang voordat hij inslaapt savonds. Overdag slaapt hij tussen de 1 uur en 45 min en 2,5-3 uur. Verschilt heel erg. Afhankelijk van hoe z’n dutje was bepalen we een bedtijd. Meestal ligt hij er tussen 19.30 en 20.00 uur wel in. Bijna altijd duurt ‘t nu wel een half uur/uur minimaal voordat hij slaapt. Maar hij ligt dan gelukkig wel heel rustig en ik hoef er niet naar toe, dat scheelt. Hij wordt smorgens vaak ook pas ergens tussen 7.30 en 8.30 uur wakker. Dat scheelt ook wel! Misschien is ‘t de 2 jaar slaapregressie?

één jaar geleden

Hier ook al 😅 lopen vervelen en roepen. Vaak is het half 10 dat ze eindelijk gaat slapen.

één jaar geleden

Wij hebben nu ons avond ritueel wat aangepast. Het middagdutje korten we nog niet in , al proberen we wel altijd uiterlijk 15:15 aan te houden om hem eruit te halen. ( vanaf 12:00/12:30) Maar door het avondritueel wat aan te passen is het nu na een week proberen, een goede uitwerking. Ipv nog een flesje en dan tandenpoetsen en boven net zo lang bij hem blijven tot hij slaapt :( meneer haalde alles uit de kast om te rekken: “ drinken???” “ oooh hier auw, kusje!” “Muziek?” “Zingen?” “Dragen?”) Doen we nu: verschonen, nog wat water, tandjes poetsen. En dan in de schommelstoel nog een paar liedjes zingen. Dan in bed leggen met de woorden “mama/papa legt jou in bed, dan geef ik jou een kus en dan ga je fijn slapen. Mama/papa gaat nu naar beneden” Het heeft een paar dagen geduurd voor het mokken er af was ( we zijn ook gewoon teruggegaan, en hebben herhaald wat we daarvoor deden/zeiden) maar nu lijkt hij het door te hebben. Geen uuuuren meer bezig 🤗

één jaar geleden

Onze dochter weigert te slapen. Ik word er gek van. Alleen bij ons in bed en alleen als ik /mama erbij ligt. WNneer het wel lukt haar eigen bed te laten slapen, wordt ze ca 00.00u hard huilend en overstuur wakker. Ik hoop zo dat het een fase is

één jaar geleden

Reactie op hallo26

Wij zijn gestopt met dutje overdag en nu gaat hij avonds 19:30 op bed en sl ...
Ik wil dit eigenlijk ook, want hij slaapt al maanden slecht s avonds zeker op opvangdagen waar hij nog "gewoon" 2 uur mag slapen overdag. Alleen heeft hij toch wel meer slaap nodig denk ik, want zonder middagdutje bouwt vermoeidheid op en hij is wel moe genoeg om direct te slapen bij de opvang blijkbaar

één jaar geleden

Wij proberen hier ook maar het middagdutje in te korten of soms over te slaan. Bij de opvang slaapt ie sinds 2 weken ook niet meer. Daar is ie te wakker voor. Hij houdt t opzich wel prima vol, maar merk dat hij wel helemaal gesloopt is. Savonds inslapen gaat wel veel beter, wanneer hij geen middagdutje meer doet. Maar: ik zie m wel vaak in de namiddag veel gapen en gewoon heel moe zijn. Tsja, wat is wijsheid? Ik denk dat ik maar gewoon hij thuisdagen het dutje aanbiedt en dat beperken tot max een uurtje…..

één jaar geleden

Die van ons doet geen middag dutje meer.. soms red ze t net niet en slaapt ze nog half uurtje op de dag. In de avond gaat ze dan om 19.00 uur naar bed

één jaar geleden

Hier nu alweer 4 maanden dat ze moeilijk inslaapt savonds 😓 we moeten ook per se op de kamer blijven zitten, maar heb inderdaad ook het idee dat ze gewoon nog niet moe is… ze slaapt smiddags meestal 1 uurtje van 13-14 🤷🏻‍♀️ Ik vind deze ‘fase’ nu wel erg lang duren 😅

één jaar geleden

Reactie op Lydiavdh

Hier nu alweer 4 maanden dat ze moeilijk inslaapt savonds 😓 we moeten ook ...
Hier precies het zelfde, ze valt ook echt om dus dat uurtje heeft ze wel nodig, vaak slaapt ze al vanaf 12:30-13:30 maar ze wil vaak nog wel eerder. Dan rond 6 wakker en rond 20:30 slaapt ze na een uur feesten in bed.

één jaar geleden

Reactie op Lydiavdh

Pfff, nou zeg dat wel. Een heeeeele lange regressie of sprong. Het mag nu wel weer klaar zijn. Soms is het echt frustrerend en dan denk ik: GA GEWOON SLAPEN! Hoe houden ze het vol ook. Ik merk ook dat m’n zoontje steeds meer woordjes begint te zeggen, dus zal ook wel meespelen in z’n drukke koppie.

één jaar geleden

Reactie op Lydiavdh

Ik heb gehoord dat ze tegenwoordig meer moeten verwerken in de avond. Wij hebben dit ook een tijdje gehad. We zijn dagen achter elkaar 4 a 5x op de avond heen gegaan om te troosten, ze bleef maar huilen.. Wat uiteindelijk heeft geholpen is toch even uit laten huilen en gewoon op tijd naar bed blijven gaan heeftvooral heel erg geholpen omdat ze ook al niet meer overdag wilt slapen. en nu slaapt ze weer prima eigenlijk. Het is alleen zo dat we echt moeten waken dat ze op tijd naar bed gaat want anders is het de volgende dag moeilijker.