Dag allemaal!
Sinds deze week weigert mijn dochter te eten/drinken en rond te lopen in de crèche. Slapen gaat goed. Ze is tevreden in haar stoel, de hele dag lang. Wilt de dagmoeder haar op de grond zetten, is het drama en huilen. Thuis merk ik gelukkig niets, als ik haar afhaal halen we de schade in qua eten, drinken en rondlopen.
Nu is er vorige week in de crèche wat voorgevallen. Niets heel ergs, maar ik denk wel dat het er iets mee te maken zou kunnen hebben. De dagmoeder wou haar tutje niet geven (iets met, niet de hele dag rondlopen met dat speentje). Heeft mn dochter er de hele dag lopen naar vragen/huilen/drama voor die tut. Toen ik toekwam was het precies een hartverscheurend bandje dat doorsloeg. "Tutte tutte tutte tutte" met dikke tranen. Zoveel intens verdriet voor dat tutje. Ik herkende mijn dochter er niet in, thuis heeft ze amper haar tutje in, maar wel binnen handbereik moest ze er naar vragen. Maar ik steek die altijd weg zodat ze hem niet ziet en er niet aan denkt. Sinds dat voorval gaat het in de crèche dus wat slecht en sinds maandag wilt ze er niet meer rondlopen of eten of drinken.
Thuis is ze haar vrolijke zelf, ze eet en drinkt en geeft haar tutje af wanneer ik het vraag. Die steek ik dan ik de kast. Gisteren in het zwembad had ze ook wel plots een slecht moment. Bovenaan de glijbaan plots wenen en ze wou niet meer alleen stappen in het water. Enkel op mn schootje mij vasthouden.
Ik hoop dat het snel overgaat. Dat kan toch niet blijven duren? Volgende week is ze een weekje bij ons of oma in opvang. Ik hoop dat het een soort 'reset' mag zijn en daarna terug normaal doet in de crèche.
Ze is 18 maand en een lief pittig meisje. Hopelijk kunnen jullie me geruststellen!