12 Reacties

één jaar geleden

Hier ligt ze sinds januari in haar peuterbed. Ze is in april 2 geworden. Ze sliep erg slecht in haar ledikant dus daarom over gegaan naar een peuterbed. Ze legt haar hoofdje neer savonds en ze slaapt. Wat een verademing was de overstap voor ons😅

één jaar geleden

Oh wat fijn! Ik denk dat onze man er 100 x uit gaat klimmen haha. Welk bedje heb je?

één jaar geleden

Reactie op MaritMarit

Oh wat fijn! Ik denk dat onze man er 100 x uit gaat klimmen haha. Welk bedj ...
Wij hebben die van ikea. Gewoon proberen en misschien valt het super mee

één jaar geleden

Hier is ze een maand voor haar 2e verjaardag overgegaan op een peuterbed, ze heeft een tipi bed van 100x140 geloof ik. Ze klom al steeds in het peuterbed van haar broer en ze probeerde ook steeds meer te klimmen. De eerste week ging het wisselvallig, ze heeft een paar nachten veel gehuild ik heb toen haar ledikant op haar kamer erbij gezet zodat ze zelf kon kiezen maar ze wou wel echt in haar grote bed slapen. Na 2 weken heb ik het ledikant eruit gehaald, vanaf het moment dat ik haar slaapkamerdeur dicht deed ging het slapen al veel beter. Het is nu nog steeds zo dat zodra haar deur open staat ze op pad gaat maar is ie dicht dan blijft ze in bed (meestal).

één jaar geleden

Hier sinds een week haar ledikant omgebouwd met een open tussenstuk. Ze zat namelijk de laatste keer met haar bovenbeen vast tussen de spijlen. Ze kan er nu uit wanneer ze wilt. 9/10x blijft ze in bed liggen. Of ze checkt stiekem even of ze de deur open kan maken of pakt haar speen van de grond. Maar daarna gaat ze wel terug in bed liggen. Ze blijft ook in bed tot wij haar komen halen. Ze is tot nu toe 1x in de ochtend op onderzoek uit geweest. Wat kleding en puzzel lagen door de kamer heen en een puzzel in bed. Ook is ze de eerste nacht uit bed gevallen. Dit hebben wij opgelost om een handdoek op te rollen en onder het hoeslaken te plaatsen. Vanmiddag hebben wij deze samen weg gehaald. Kijken hoe het gaat!

één jaar geleden

Hier hebben we het peuterbedje zelf gemaakt. Ons zoontje slaapt in dit bedje sinds hij 1 jaar en 4 maanden is. We hebben wel zijwandjes geplaatst. Het is een grote bumba fan 😀

één jaar geleden

Hier sinds 1 jaar en 8 maanden ongeveer. Een laag bed bij de grond. Dacht ook dat hij er 100x uit zou komen maar het leek wel alsof hij niet snapte dat dat kon🙈 nu is hij 2 jaar en een paar maanden en nog steeds blijft hij er netjes in liggen. Heeeel soms komt hij ‘s ochtends naar onze slaapkamer maar dat heeftie misschien 2 of 3 keer gedaan.

één jaar geleden

Wij zijn net overgestapt, maar hij heeft een geheel nieuwe kamer gekregen, dus wij hebben eerst besloten enkel het middagdutje in hrt peuterbed te doen, zodat de kamer en het nieuwe bed vertrouwd aanvoelen voor hem, voordat hij hier de hele nacht in moet. Sinds twee weken nu het middagdutje en dat gaat goed. De eerste dagen met een beetje jammeren. Iedere dag hetzelfde ritueel met een klein verhaal en dan een knuffel, een kus en instoppen. Het gaat nu heel goed, dus we gaan binnenkort ook de nachten proberen.

één jaar geleden

Hier al een half jaar over op een 1 persoons bed. Gaat prima.. komt vrijwel nooit uit bed en heeft lekker de ruimte

één jaar geleden

Hier een week of 4 geleden begonnen en nu sinds een week of 2 volledig over op het eenpersoonsbed (200x80). We hadden hem gewoon erbij gezet op haar kamer. Eerst wilde ze er al wel af en toe in overdag om te spelen of even tot rust te komen. Daarna wilde ze het middagslaapje er af en toe in doen. En daarna binnen een paar dagen alle slaapjes en wilde ze ook echt niet meer in het kleine bed. Elke avond als we zeggen naar bed, zegt ze meteen 'grote grote!'. Er zit een vrij hoge rand omheen (hij is om te bouwen tot half hoogslaper), en ze durft hier zelf nog niet uit. Of denkt dat ze dat niet kan. Maar zoiets zal bij ts's avonturier niet gaan werken denk ik 😅 We hebben wel voor de zekerheid de deurklink van haar kamer omgedraaid en het traphekje dicht. Dat mocht ze eruit komen ze eigenlijk nergens heen kan. De rest horen we dan vanzelf wel van dr 😉

één jaar geleden

Ja maar meteen gewoon een volwassen bed gekozen. Wel met een huisjes vorm maar niet een peuterbed, wel met val rand. Het ging eerst heel goed en toen weer even minder doordat ze uit haar bed kwam, dat had ze ineens door plus middag slaapje ging er ineens tussenuit dus ook oververmoeidheid speelde mee. Maar nu gaat het super! De nachten heeft ze altijd gewoon goed geslapen. Zelfs op vakantie in een groot bed ging het hartstikke goed. Heb ook de slaapzak nu niet meer aan bij haar want vond het een beetje gevaarlijk worden dat ze daarmee liep.

één jaar geleden

Hier ook een peuterbed! Ze vond het vanaf het moment dat ie op gezet werd fantastisch en heeft super geslapen sindsdien. Iedere keer als ze nu haar kamer op komt “mijn mooie grote bedje”. En dat terwijl het gewoon een wit bed is met randje 🙈 Wel voor een peuterbed gekozen ipv eenpersoons omdat ik best opzag tegen de verandering. Had me al helemaal ingesteld op nachten en avonden drama maar ze vind t tot nu toe fantastisch en komt er ook zelf niet uit, ookal kan ze er zo uit stappen! Doet ze wel met naar bed brengen maar eenmaal slaapritueel klaar blijft ze liggen, sochtends roept ze ons en dan komt ze ook pas jaar bed uit! Hebben ook niet gewend maar gewoon ineens in het nieuwe bed. Ze was zo trots dat dat prima ging haha