15 Reacties

9 maanden geleden

Heel herkenbaar op het moment! Hier een zusje van 9 mnd die hij telkens slaat, omduwt, speelgoed afpakt. Speelt zelf nergens mee, hij wil alleen het speelgoed waar het zusje mee aan het spelen is. Ik stel vaak iets voor om ergens (samen) mee te spelen, maar is nooit goed en gaat dan telkens dingen doen waarvan hij weet dat het niet mag om uit te dagen. Hoop dat deze fase snel voorbij is 😅

9 maanden geleden

Overal drama en eigenlijk altijd zo. Ook op kdv doet hij tijdens de peutertijd als er een vast programma is heel goed mee. Maar zodra hij in de middag naar de kids van 0 tot 4 gaat en de hele tijd vrij mag spelen loopt hij verloren rond. Duwt en slaat hij, pakt hij dingen af om aandacht van de leidsters te krijgen

8 maanden geleden

Tegenwoordig heeft m’n dochter driftbuien waar je u tegen zegt… geen tips verder Ook vermijdt mijn dochter te luisteren door te doen alsof alles een spel. Ze weet dondersgoed dat ze moet luisteren maar dan negeert ze me gewoon en loopt dansend weg alsof het allmeaal een spel is. Dat lijkt misschien niet vervelend, totdat het elke keer is als je weg moet, ze naar bed moet, handen wassen, aan tafel moet komen voor eten etc. Het is dood vermoeiend Ik ben het soms ook gewoon helemaal beu

8 maanden geleden

Pff we hebben iig lotgenoten🤣 Hier ook echt ff pure ellende.

8 maanden geleden

Reactie op Janne93

Heel herkenbaar op het moment! Hier een zusje van 9 mnd die hij telkens sla ...
Je omschrijft precies mijn zoontje 😂😂

8 maanden geleden

Reactie op Xlalax

Je omschrijft precies mijn zoontje 😂😂
Hier is het gelukkig sinds deze week weer beter. Hij is weer vrolijker, speelt weer leuk en is liever voor zijn zusje. Wel vindt hij dat hij echt álles zelf kan doen en geen 'klein kind' meer is, dus dat is weer een nieuwe uitdaging haha 😄

7 maanden geleden

Hier echt precies hetzelfde. Mocht je komende week hem op marktplaats voorbij zien komen...

7 maanden geleden

Reactie op Xxxxxxxxxxxxxxxx

Hier echt precies hetzelfde. Mocht je komende week hem op marktplaats voorb ...
Hahaha peuterpuber ruil organiseren🤣

7 maanden geleden

Reactie op Mama8765

😆

7 maanden geleden

Reactie op Mama8765

Ik denk dat ik erachter ben waardoor het nu erger is dan normaal; 3 jaar slaapregressie

4 maanden geleden

Oef, hier nu ook sinds 2 weken een heel uitdagend jongetje die gewoon niet luistert naar correctie. Alles zelf willen doen, jammeren, ene keer wel een lepel willen, 3seconden later juist de vork, niks is goed, continu vermaakt willen worden en iPad is z’n alles. Maar bij overschrijden van schermtijd is het weer drama. Waar is m’n kind? Die af en toe toch echt wel luisterde? Zeg me dat dit een faaaaaase is. Doodvermoeiend. En hier ook nog eens 30 weken zwanger, dus laag in de energie om de heeeeele tijd erachteraan te moeten en consequent te zijn.

4 maanden geleden

Alles hier heeeeel herkenbaar. Hier al een lange tijd bezig. Als hij even geen zusje om hem heen heeft, uitgeslapen is en dit gedrag niet heeft is ie poeslief. Hoe lang duurt/duurde deze fase bij jullie nu al?

4 maanden geleden

Altijd eigenlijk zo geweest. Onze zoon is er gewoon altijd. Hij zoekt grenzen enorm op. Blijft er ook overheen gaan wat de gevolgen ook zijn.

4 maanden geleden

Hier ook heel herkenbaar, hou echt heel veel van m'n kind maar vind t zo zwaar. Hij moet 24/7 in het middelpunt staan. Terwijl zijn zusje echt goed zelf kan spelen iets wat hij nauwelijks kan. Ook op school is ie nu weer heel uitdagend en vinden ze juffen hem niet erg leuk geloof ik...

3 maanden geleden

Zo herkenbaar. Meneer hier die lacht me gewoon vierkant in mn gezicht uit als ik boos word en gaat gewoon lekker door 😑