3 Reacties

één jaar geleden

Hoi mama, Dat is lastig hè! Mijn zoontje gaat sinds april naar de peuterspeelzaal, er zijn feestdagen en vakanties geweest, dus zo gewend is hij ook nog niet. Hij wilt ook echt niet dat ik hem daar achter laat en het is steeds huilen. De juf heeft mij de eerste paar keer wel opgebeld na een uurtje om te zeggen dat het helemaal goed gaat verder.. het duurt niet langer dan 2 minuutjes en dan is het goed, ondertussen doet hij ook steeds meer actief met de groep mee. Vanochtend was hij alweer lekker aan het spelen voor ik al bij de auto was, maar het weglopen terwijl hij overstuur is, is moeilijk, dus daarin echt wel herkenning! Ik hoop dat snel het moment komt dat hij mij vrolijk uitzwaait 🙈 Blijft jouw zoontje ook echt overstuur, of kunnen ze hem toch wel afleiden? Hier hebben ze gezegd dat als het echt niet zou gaan, ze het ook over een paar weekjes weer kunnen proberen, misschien is het nog net te vroeg. Voor ons is dat niet nodig, het is gelukkig maar een verdriet van korte duur en hij heeft het toch wel heel erg naar zijn zin daar. Ik hoor ook van de mama’s daar dat het heel normaal is in de eerste periode te huilen, doen ze bijna allemaal wel 😬

één jaar geleden

Reactie op Esth-R

Hoi mama, Dat is lastig hè! Mijn zoontje gaat sinds april naar de peutersp ...
Ja ze konden hem vandaag wel afleiden en troosten maar was al wel gauw weer mama en huilen, nu hebben we afgesproken om de eerst volgende keer uurtje te proberen en dan weer ophalen

één jaar geleden

Reactie op MamaEP

Ja ze konden hem vandaag wel afleiden en troosten maar was al wel gauw weer ...
Lijkt mij prima om het nu dan zo te proberen en op die manier opbouwen! Elk kindje heeft andere behoeftes, dus het is even zoeken misschien wat voor hem werkt, maar het komt vast goed! Het is dalijk allemaal niet meer zo vreemd en ze doen leuke dingen met de kinderen. En ook voor jou komt het goed hoor, even doorbijten! 🍀 Hier mogen ze ook een speeltje/knuffeltje of iets meenemen van thuis wat eventueel goed kan helpen met troosten.