14 Reacties

5 jaar geleden

Hier ook.. Bekkenpijn... (Instabiliteit) Ik ga ervoor naar de fysio. Helaas wordt het steeds erger bij mij.

5 jaar geleden

Ik kreeg met buikkrampen ook last an me onderrug

5 jaar geleden

Reactie op Baby002

Hier ook.. Bekkenpijn... (Instabiliteit) Ik ga ervoor naar de fysio. Helaas ...
Ik heb vanmezelf ookal rug klachten want toen ik klein was werd ik in me onder/middenrug getrapt dus heb er last van

5 jaar geleden

Ik slaap al enkele weken elke avond met een warm kersenpitkussen tegen mijn rug en een groot zwangerschapskussen. Die combinatie werkt voor mij

5 jaar geleden

Reactie op Célinetje

Ik slaap al enkele weken elke avond met een warm kersenpitkussen tegen mijn ...
Is een warme kruik of iets ook goed

5 jaar geleden

Hier ook... Ga er aan kapot. De hele dag en nacht pijn in mijn rug, heupen en buik. Een pittenzak helpt tijdelijk. Bekken fysio helpt amper. Ik weet soms echt even niet waar ik het zoeken moet 😢

5 jaar geleden

Ik ben ‘s ochtends heel stijf in mijn onderrug. Het duurt dan even voordat ik ben opgestart. En voel me net zo’n oud omaatje..🤣 Ik merk wanneer ik iedere dag wandel en een paar oefeningen doe voor het losmaken van mijn rug, dat geeft mij verlichting.

5 jaar geleden

Reactie op Nikita Welvaart

Is een warme kruik of iets ook goed
Ja hoor!

5 jaar geleden

1. Fysiotherapie of een ander goede soort professional die precies weet wat je nodig hebt 2. Zwemmen 3. (Pilates)oefeningen voor zwangeren 4. Warmte: douche, kruik, pittenzak, bad 5. Niet op één been staan maar alles symmetrisch doen: zittend je broek en sokken aantrekken bijvoorbeeld 6. Kussen tussen je knieën tijdens het slapen 7. Goed matras 8. Vooral véél van houding veranderen: zitten, op zo'n fitness bal zitten, staan, lopen elk half uur afwisselen 9. Niet meer tillen of je rug belasten. Boodschappen doen met zo'n oma karretje en je vriend laten stofzuigen. Op deze manier (niet al deze punten) kom ik al mijn hele leven rugpijn door en hoop het tijdens de zwangerschap ook dragelijk te houden. Tot nu toe is vooral die afwisseling van houding de sleutel voor mij de laatste maanden!

5 jaar geleden

Reactie op Febi

Hier ook... Ga er aan kapot. De hele dag en nacht pijn in mijn rug, heupen ...
Zoek eens een goede manuele arts op. In me 1ste zwangerschap ook bekkenfysio gehad wat niks deed. Was pappen en nathouden en werd alleen maar erger. Nu vanaf 8 weken al weer last van me bekken en onder behandeling van een manuele arts.. wat een verschil! Kleine manipulaties in mijn bekken/ onder rug en de pijn is weg

5 jaar geleden

Reactie op Suzanne987

1. Fysiotherapie of een ander goede soort professional die precies weet wat ...
Ik had toen ik 12 of 13 was fysiotherapie gehad maar was gestopt omdat ze over een paar weken moest bevallen

5 jaar geleden

Ik had met 14 weken constant zeurende pijn en regelmatig flinke steken in mijn rechteronderrug waardoor ik soms met lopen door mn benen zakte en niet knap kon zitten. Meteen afspraak fysio, bleken het mijn bekken al te zijn. Heb oefeningen mee nu die ik tot de bevalling moet doen maar het is prima vol te houden zo!

5 jaar geleden

Ik heb het ook sinds 2 weken. Probeer zoveel mogelijk te wisselen met bewegen en rust nemen maar met werk in de ghz is dat soms lastig. Je doet toch snel te veel, al zijn m’n collega’s heel ondersteunend. Ik ga elke week naar zwangerfit 💪 en dat is onder begeleiding van fysio. Dat is ook wel prettig. En verder is het soms afzien En weet ik soms niet tot hoeverre welke pijn “normaal” is