6 Reacties

2 maanden geleden

Nou, ik was echt aan het twijfelen om zo鈥檔 topic te beginnen馃槄. Mijn peuter is ruim een jaar poep en plas zindelijk, maar ben nu ook begonnen met billen leren vegen en het gaat in principe goed. Maar ik wil er altijd bij zijn om te kijken of hij het goed doet. Want ik vind het echt walgelijk als het aan zijn vingers komt dat alles weer aanraakt of dat het in zijn boxer dit. Bah馃ゲ. Hij roept mij ook alleen maar als hij klaar is met poepen, plassen doet hij altijd zelf. Maar ik hoor ook zoveel verhalen dat kinderen in het begin wel vaker met vieze broekjes thuis komen, want leraren gaan geen vieze billetjes vegen van alle kinderen馃珷

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! onze dame is inderdaad ook al een ruim jaar zindelijk, maar poep afvegen kan zij nog niet.... Zij veegt alles naar voren ipv naar achteren waardoor het er viezer van word dan het begon zegmaar... Ze heeft het 1 x geprobeerd en dat was een ritje naar de douche waardig. Ik ben hier best angstig voor als zij naar de basisschool gaat, hier is inderdaad al aangegeven dat er geen hulp geboden wordt met afvegen. Wel mag er een schoon setje mee mocht het echt mis gaan dat zij zich kunnen omkleden. Maar ik heb idd al meerdere verhalen gehoord van kinderen die met vieze billen of een vieze broek thuis komen helaas... Zij is helaas alleen te kort om er via de achterkant bij te kunnen, dus ik denk dat dit iets is wat we over een maandje echt gaan oefenen, zodat ze het hopelijk met haar 4e verjaardag enigzins onder de knie heeft. Helaas heeft zij ook (altijd al gehad) hele dunne stoelgang waardoor het ook niet geheel schoon achterblijft.... Sorry voor deze info haha, maar dit maakt voor haar het afvegen extra lastig...
Nee absoluut niet. Mijn zoontje is zindelijk sinds hij 2,5 jaar is maar kan absoluut niet zijn billen afvegen en ik wil dat ook niet. Als hij het zelf doet zit er overal poep aan vind dat zo vies. Mijn zus heeft 3 kids en die zei dat ze in het begin remsporen in hun onderbroek kunnen hebben als ze naar school gaan en rond de 5 jaar wel goed hun billen kunnen afvegen. Dus hier ga ik ook gewoon vanuit. In Nederland gaat er namelijk ook geen juf mee naar de wc

vorige maand

Hier start hij volgende maand op schooltje en mn moederhart huilt nu al. Zie hem al zitten 'ik ben klaar' en er komt niemand. Probeer het echt wel met hem, maar hij komt amper bij zn billetjes. Vind zo zielig. Ze zijn nog zo klein馃槥

vorige maand

Ja vanaf 4 jaar moeten ze dat zelf doen op school, nederland

vorige maand

Reactie op Manndy94.

Hier start hij volgende maand op schooltje en mn moederhart huilt nu al. Zi ...
Zo herkenbaar gevoel ook. We zijn echt aan het oefenen maar ze kan er gewoon nog niet bij馃槶