11 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoon was 14 maanden toen mijn dochter geboren werd en ik heb de hele zwangerschap zitten denken hoe bereid ik hem erop voor, boekjes had hij namelijk al geen interesse in. Ik heb vooral veel tegen hem gepraat van zusje zit in mama's buik en het bedje enzo laten zien maar omdat hij nog niet praatte heb ik nooit gemerkt of het zin had. Uiteindelijk toen ze geboren werd hebben we hem veel bij haar laten kijken, ook in de box even bij haar gezet enzo en bij het babynestje en hij vond het allemaal heel interessant, wou ook geregeld bij haar kijken en pakte z'n stoeltje als ik haar dan een luier verschoonde. Verzorgende taakjes heeft hij nooit belang bij gehad, dat is nu pas sinds een paar maanden dat hij haat hapjes wil geven of de beker aangeeft (nu ze het zelf kan haha).
2 jaar geleden
Hier 18 maanden. Mijn meisje zegt al baby: er hangen babyfoto's van haar op de koelkast en op de opvang noemt ze alles was nog niet goed kan lopen een baby 😅 Sinds een paar weken hebben we een knuffelpop in huis gehaald omdat ze zo veel interesse had op de opvang: 1 van little dutch met een reiswieg, fles en speen (die plastic gevaartes vind ik vaak creepy🙈). Ze vindt het geweldig om met de pop in de weer te zijn. Ook hebben we een boekje dat ze graag leest.
Of ik denk dat ze het begrijpt dat er een broertje of zusje aan zit te komen? Dat denk ik niet. Misschien veranderd dat als ze zelf de baby en keer voelt schoppen, maar dat wil ik ook niet forceren voor het geval ze er bang van is of zo. Ik heb geen twijfels dat het helemaal goed komt tussen die twee straks.
Ik denk dat een pop wel een goede manier is om te leren wat er allemaal bij het verzorgen hoort: fles geven, verschonen, in bad, in bed. Maar ik geloof niet dat ze hierdoor de link zouden kunnen leggen dat er iets nieuws aan zit te komen
2 jaar geleden
Onze dochter speelt ook al een tijdje met haar pop. Pop eten en drinken geven inderdaad, maar ook haar ergens neer zetten of knuffelen als het huilt. Dit hebben we haar 'aangeleerd' haha. Laatst was ze drie kwartier in de weer om een luier aan te doen bij de pop.
Dus ik denk dat je haar wel een beetje op de verzorging kan voorbereiden en het 'idee' baby, maar nieuw zal het sowieso zijn. Dat het eraan komt zal ze niet snappen.
Wij hebben ook een megagrote nijntjeknuffel en die zat ze laatst boekje voor te lezen en voor de kleurplaat te zetten 😁 Zo schattig nu die fantasie wat meer komt!
2 jaar geleden
Ons zoontje voert de pop soms en wil haar schoenen aantrekken. Hij heeft een eigen naam voor haar bedacht en knuffelt haar soms. Ook prikt hij in haar ogen of zegt hij soms dat ze gaat slapen (als ze ligt met haar oogjes dicht). Zoontje krijgt nog borstvoeding en ik heb een keer voor de grap de pop ook aan de borst gelegd. Dat doet hij nu ook vaak.
Oh en gefeliciteerd! Wij verwachten ook in januari weer een kindje.
2 jaar geleden
Reactie op Josepha
Ons zoontje voert de pop soms en wil haar schoenen aantrekken. Hij heeft ee ...
Oh ja, als onze zoon de baby (lees: mijn blote zwangere buik) wil aaien of er mondscheetjes op wil geven dan mag de pop ook aaien. Het is overigens de pop die ik zelf 35 jaar geleden voor mijn eerste verjaardag kreeg. Heel vriendelijke uitstraling, niet eng ofzo.
2 jaar geleden
Hier is zoonlief toen hij 2 jaar was naar een andere kamer gegaan zodat de babykamer vrij kwam voor zusje. Samen hebben we een meisje-sausje over de kamer gedaan en heeft hij een thema gekozen voor zijn eigen nieuwe kamer.
Hij vond het heel leuk om daar mee te helpen. Dingen aangeven, mee kijken of het mooi werd, een bedknuffel uitzoeken in de winkel voor zusje en ook hem gevraagd wat er nog nodig is voor zusje.
Steeds gezegd dat hij nu al zo goed kan helpen met zusje ook al is ze er nog niet. Was hij helemaal trots op.
Toen ze er was bleef hij ook helpen met luiers aangeven ed.
Wil hij niet, ook goed.
Daardoor had hij wel meer in de gaten dat er wat ging gebeuren.
In boekjes had hij ook geen interesse.
2 jaar geleden
Onze zoon had even een pop die prikte hij in de ogen en trok hij aan de haren, en werd in het rond geslingerd (13 maand toen)toen zijn zusje geboren werd deed hij heel lief en aait hij haar en kusjes geven. Maar nu als hij een pop ziet doet hij hetzelfde als voorheen, dus prikken haren trekken en slingeren 🤭
2 jaar geleden
Ben zelf ook uitgerekend in januari. Soms lijkt het alsof mijn zoontje doorheeft dat zijn zusje in mijn buik zit. Aaien, hoofd erop leggen en kusjes.
Ik heb geen pop voor hem, wel heeft hij veel knuffels waar hij dan ook echt mee knuffelt. Enige speelgoed waar hij overigens niet mee gooit ook🤔
Ik heb het geluk dat er baby's op de opvang zijn. Dus hij is ze al gewend. Leert daar al hoe er mee om te gaan.
Hij is wel steeds voorzichtiger met de kat. Dus denk dat het met de baby straks wel goed komt.
2 jaar geleden
Ja leuk een pop, maar het bereid je kindje niet voor op een broertje of zusje. Komt vanzelf goed!