17 Reacties
één jaar geleden
Hier ook... gaat op het potje zitten voor het plezier, maar niet voor een plasje. 5 minuten later dan "pipi doen" en pampertje vol 😅 we blijven het gewoon aanbieden, en geven ook veel blotebillentijd (tot nu toe alleen maar pipi op de vloer...). Ooit zullen ze de klik wel maken :)
één jaar geleden
Mijn dochter dan 2,5 is nu 2 maanden zindelijk. Ze had grote interesse in het toilet.
Zoonlief (nu 5) vond het ook net na zijn 2,5e jaar interessant, maar zindelijk worden niet. Na een paar dagen proberen opgegeven en uitgesteld.
Na 2 maanden nog eens geprobeerd, na een paar dagen proberen weer gestopt en los gelaten.
Ik had geen zin om hem of ons te frustreren omdat het niet lukt.
Tegen zijn 3e jaar nog eens geprobeerd en toen lukte het aardig naar een paar dagen en hebben we doorgezet.
Jongens schijnen dat ook op latere leeftijd pas goed aan te voelen vergeleken met meisjes, en daarbij.. ieder kind zijn eigen tempo!
(Beide keren dat het lukte, binnen 1 week overdag zindelijk met de zindelijkheidsbox. )
Succes! 🍀
één jaar geleden
Hier was paar maanden geleden interesse. Dus boven en beneden potjes neergezet en met vol goede moed geprobeerd. Maar helaas. Interesse is ook weer weg en madam wil niet op potje of wc. Dus daarom potjes laten staan en bied het haar aan, maar vooral geen dwang.
Ze leren het vanzelf. Ze geven zelf op hun eigen moment aan dat ze niet meer in de luier willen. Dus komt goed!
één jaar geleden
Hier een tweeling van 2,5 jaar en afgelopen zaterdag begonnen met de potjestraining en nu nog maar een enkel ongelukje!
Ik heb de gids van snuggles and pottys gebruikt en superveel tips opgedaan!
één jaar geleden
Reactie op ElsJethro
De volledige gids kunnen downloaden? Ik geraak enkel aan de checklist….
Ja die moet je kopen dan krijg je een link.
één jaar geleden
Wij zijn met ons zoontje samen onderbroeken gaan kopen. Hebben toen de luier uit gedaan en niet meer aan gedaan. Eerste dagen veel natte onderbroeken maar daarna ging het goed. Beloning met een sticker als het lukte en bij een vol sticker vel mocht hij een cadeautje uitzoeken. Was met 2 jaar en 3 maanden zindelijk. Hij had wel steeds interesse in de wc en als hij in z’n luier had gepoept moest hij meteen uit. Dat is de reden dat we toen zijn gestart. Denk dat de interesse er wel echt moet zijn.
één jaar geleden
Reactie op kimberly1308
Wij zijn met ons zoontje samen onderbroeken gaan kopen. Hebben toen de luie ...
Ging dat met poepen ook gelijk goed? Dat doet onze dochter namelijk gerust in de onderbroek. En als ik zie dat ze aan het poepen is mag ik haar ook niet op de wc helpen.
één jaar geleden
Reactie op Tessie17
Ging dat met poepen ook gelijk goed? Dat doet onze dochter namelijk gerust ...
Nee dat duurde wel eventjes. Hij kwam wel meteen als hij in z’n onderbroek gepoept had naar ons toe. Op een gegeven moment ging dat ineens. Ze moeten denk ik wennen aan wat eruit komt 😅