36 Reacties
2 jaar geleden
Komt goed mijn zoon is nu pas begonnen met mama te zeggen hij is 18maand en plots kwam er meer uit dan enkel mama
Bal ,auto ,die ,pijn, waar ben jij ?, buik , wat is dit ? Eten, yammie en op
2 jaar geleden
Wow als ik hier alle reacties lees zegt mijn dochter van 16-4-21 echt vrij weinig ..
Ze zegt Alleen maar mama meer niet…..
2 jaar geleden
Haha zoontje van 21/4 en zegt alleen die en nee en verder heeel veeel gebrabbel 🤣
2 jaar geleden
Hier ook heeeel veel kletsen,maar weinig van te verstaan 🤭 klinkt een beetje Thais wat ie nu doet. Is van eind april 2021. Doet ook niet heel veel diertjes na, behalve koe en hond. Maar hij snapt echt ZO veel van wat ik zeg,voert opdrachten uit. Motorisch heel sterk, gaat als een kleuter door Monkey Town en wil ook echt niet meer daar de dreumes dingen doen. Dus ik maak me maar geen zorgen, verbaal zal het wel komen, I guess.. al zou ik het wel heel leuk vinden als ie echt vaker en gericht mama zou zeggen 🤗
2 jaar geleden
Reactie op CCROES
Mijn dochter praatte al vroeg, zegt ook veel woorden en praat ons na. Maar ...
Hier ook! Hij is begonnen met 2 woordzinnen nu en zegt namen van andere kinderen, dus alle ouders helemaal onder de indruk. We besteden wel veel aandacht ook aan woorden leren en boeken lezen. Los lopen was hij ook later mee.
2 jaar geleden
Reactie op sas84
Hier ook heeeel veel kletsen,maar weinig van te verstaan 🤭 klinkt een beet ...
Ja precies dit dus! Zoontje van 16 april en doet idd motorisch en fysiek als een kleuter, maar praten no no no 😂. CB gaf zelf aan dat sommige kinderen eerst motorisch en fysiek voorrang geven en het praten pas later. Ik denk ook eerlijk gezegd dat die gewoon lui is 😂 want begrijpt idd zooooo veel!!
2 jaar geleden
Hier ook eentje die niet veel praat:
Mama en papa nog niet echt.
Wel:
Toet Toet (auto)
Baw (bal)
Toe (deur of kast moet toe)
Bravo
Nog
Blaft naar een hond
En kan een paard na doen
Osie (zus rosie)