36 Reacties

2 jaar geleden

Hier 18 maanden en nog amper woordjes. Een drietal half verstaanbare dierengeluiden, papa, mama en poep 😊 Liep wel heel snel met tien maanden Dus alles op zijn eigen tijd Ik maak me geen zorgen, derde kindje, die andere twee deden ook alles in eigen, ander tempo

2 jaar geleden

Komt goed mijn zoon is nu pas begonnen met mama te zeggen hij is 18maand en plots kwam er meer uit dan enkel mama Bal ,auto ,die ,pijn, waar ben jij ?, buik , wat is dit ? Eten, yammie en op

2 jaar geleden

Wow als ik hier alle reacties lees zegt mijn dochter van 16-4-21 echt vrij weinig .. Ze zegt Alleen maar mama meer niet…..

2 jaar geleden

Haha zoontje van 21/4 en zegt alleen die en nee en verder heeel veeel gebrabbel 🤣

2 jaar geleden

Mijn dochter praatte al vroeg, zegt ook veel woorden en praat ons na. Maar ze was “pas” 15/16 maanden voor ze liep. Wat dus weer iets later is. Maak je geen zorgen, ze doen alles op eigen tempo!

2 jaar geleden

Hier ook heeeel veel kletsen,maar weinig van te verstaan 🤭 klinkt een beetje Thais wat ie nu doet. Is van eind april 2021. Doet ook niet heel veel diertjes na, behalve koe en hond. Maar hij snapt echt ZO veel van wat ik zeg,voert opdrachten uit. Motorisch heel sterk, gaat als een kleuter door Monkey Town en wil ook echt niet meer daar de dreumes dingen doen. Dus ik maak me maar geen zorgen, verbaal zal het wel komen, I guess.. al zou ik het wel heel leuk vinden als ie echt vaker en gericht mama zou zeggen 🤗

2 jaar geleden

Reactie op CCROES

Mijn dochter praatte al vroeg, zegt ook veel woorden en praat ons na. Maar ...
Hier ook! Hij is begonnen met 2 woordzinnen nu en zegt namen van andere kinderen, dus alle ouders helemaal onder de indruk. We besteden wel veel aandacht ook aan woorden leren en boeken lezen. Los lopen was hij ook later mee.

2 jaar geleden

Hij kan auto en auto hè en autootje papa en mama en oma en opa en tante en aaien en bah en jaja en klaar en eten

2 jaar geleden

Reactie op sas84

Hier ook heeeel veel kletsen,maar weinig van te verstaan 🤭 klinkt een beet ...
Ja precies dit dus! Zoontje van 16 april en doet idd motorisch en fysiek als een kleuter, maar praten no no no 😂. CB gaf zelf aan dat sommige kinderen eerst motorisch en fysiek voorrang geven en het praten pas later. Ik denk ook eerlijk gezegd dat die gewoon lui is 😂 want begrijpt idd zooooo veel!!

2 jaar geleden

Ze kan al verschillende woordjes maar zou niet zeggen dat ze erin uitblinkt. Sindskort ook twee woord zinnen vb: papa weg

2 jaar geleden

Reactie op babyiscomingg

Wow als ik hier alle reacties lees zegt mijn dochter van 16-4-21 echt vrij ...
Komt goed elk zijn eigen tempo.

2 jaar geleden

Reactie op Evavs1990

Hier ook! Hij is begonnen met 2 woordzinnen nu en zegt namen van andere kin ...
Ik inderdaad hetzelfde! Veel lezen en zingen. Ik merk dat ze daar echt veel van leren!

2 jaar geleden

Volgens mij ontwikkelt het ene kindje zich meer eerst op de taal ander ander misschien fysiek? Mijn zoontje van 18 maand praat echt heel veel (dit heeft ook zijn interesse) maar zelf lopen, ho maar!

2 jaar geleden

Hier ook eentje die niet veel praat: Mama en papa nog niet echt. Wel: Toet Toet (auto) Baw (bal) Toe (deur of kast moet toe) Bravo Nog Blaft naar een hond En kan een paard na doen Osie (zus rosie) Da Maar hij verstaat wel veel: Ga dit eens aan mama geven. Pak die stok daar eens We gaan met de fiets Jas aan doen En nog meer

2 jaar geleden

Hier een praatjesmaker😁 ze kent best veel woorden en begrijpt ook lange zinnen die ik tegen haar zeg.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 18 maanden en zegt nog niks eigenlijk. Begrijpt wel veel maar echt duidelijke woorden nee hoor. Ben ermee naar het consultatiebureau gegaan. En die zeggen dat het normaal is. Ons zoontje word tweetalig opgevoed.