12 Reacties

één jaar geleden

Niks om je zorgen over te maken.. Onze jongen is van april 2 en brabbelt ook als een malle en zegt ook wel wat woordjes.. Hij was 3 dagen later dan de uitgerekende datum.. Echt geen zorgen maken@

één jaar geleden

Hier een zoontje van 25 april net 2. Het gaat hier net zo. Elke week komen er een paar woordjes meer bij. Zijn laatste woord wat hij heeft geleerd is piemel. Ik weet niet hoe blij ik daarmee ben 😆 ik maak mij ook nog geen zorgen. Op andere dingen loopt hij voor. Zal wel goed komen.

één jaar geleden

Alyxa is van de uitgerekende datum. Ze praat al heel vroeg, dus zij is geen vergelijk denk ik. Ze praat 4 woord zinnetjes zoals mama ik ook mee, ik wil ook skieen,...

één jaar geleden

Hahahaha serieus? Onze dochter is van 13 april doet ook soms onverstaanbare woordjes. Ik heb begrepen dat de afspraak rond de 2 jaar ze gaan kijken naar het spreken bij het consultatiebureau. Sommige kindjes praten overigens pas echt rond de 3 jaar. Beetje overdreven om nu al te handelen.

één jaar geleden

Reactie op juudje6

Hahahaha serieus? Onze dochter is van 13 april doet ook soms onverstaanbare ...
Vind ik dus ook, daarom dacht ik het eens te vragen aan de ouders die nu in dezelfde fase zitten ☺️. Je wordt toch een beetje onzeker als twee artsen zo tegen je praten 😅

één jaar geleden

Onze dochter is van 17 april, inmiddels 2. Ze is iets te vroeg geboren ivm dat ik een infectie kreeg. Maar elke dag nieuwe woorden en 2 woord zinnen. Maar ook kan ze heerlijk brabbelen. Niks om je zorgen om te maken. M'n oudste is nu 10 en met 3 jaar zei hij nog maar 3 woorden. Logopedie had hij geen trek in en na onderzoek had hij een disharmonie in de samenwerking van beide hersenhelften. Maar ook bij hem is het goed gekomen en is het een uitermate slim kind. Leest in 2 weken 8 boeken van de bieb... had dat nooit kunnen bedenken.

één jaar geleden

Hier een zoontje die 24 maart 2 is geworden. Praat nog erg weinig, zegt alleen ja, nee, mama, papa, die en zo nog een paar woordjes. Probeert het wel en snapt ook echt alles. Dus ja maak me wel zorgen soms maar goed ik wacht het wel af.

één jaar geleden

Reactie op MijntjeW

Vind ik dus ook, daarom dacht ik het eens te vragen aan de ouders die nu in ...
Ja inderdaad dat begrijp ik wel. Zijn die artsen dus die vrienden van je? Zijn het jeugdverpleegkundige? Ik zou mij niet teveel druk maken. Wij hadden een gesprek op het kinderdagverblijf in januari gehad en sinds haar zusje er is praat zei wel juist goed en zeiden ze juist dat ze enorm voor liep. Alleen fysiek loopt ze achter met dingen niet durven en gewoon doen. Maar daar ga ik ook niet voor naar een arts hoor. Ik zie het nu vanzelf komen, ze springt overal vanaf en klimt nu overal op. En over het praten, bij ons kinderdagverblijf zei de begeleidster dus dat het vroeg was, haar kindjes en veelal andere kindjes begonnen echt pas tegen de 3 jaar oud te praten. Ik zou me geen grote zorgen maken. Plus je woont in Nederland en het voordeel hier is dat je zoveel hulp in kan schakelen als het nodig is..

één jaar geleden

Mijn dochter van 17 april. Wij, maar ook buitenstaanders verstaan haar heel goed. Heeft hele verhalen. Mijn nichtje daarentegen, bijna even oud. Zegt nog “weinig”. Komt vanzelf! Elk kind is anders😘😘

één jaar geleden

Onze meid is van 13 april en brabbelt ook heel wat, ook al wel een deel verstaanbare woorden maar wij moete vooral contextgewijs denken met een aantal woorden wat ze precies bedoelt 🤭🤗

één jaar geleden

Hier ook alleen brabbelen en her en der een verstaanbaar woordje. Belangrijkste is denk ik of jullie dochter jullie begrijpt. Als je vraagt “pak je knuffel eens” of “ wil je drinken” etc of ze je dan snapt. Zo ja, dan zou ik me niet zo’n zorgen maken nog

één jaar geleden

Ik heb hier zelf geen ervaring mee want ons zoontje praat heel goed. Maaaar mijn neefje (bijna 4) heeft ook heel lang gebrabbeld en is eigenlijk pas sinds vorig jaar verstaanbaar voor mijn broer en zijn vrouw en sinds een paar maanden redelijk verstaanbaar voor buitenstaanders. Ze hebben niets laten testen en het is bij hen vanzelf goed gekomen. Ieder kindje ontwikkelt op zijn/haar eigen manier dus komt vast goed met jullie meisje!