237 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op miessss

Hee dames! Zo fijn om te lezen dat alle kleintjes die te vroeg geboren zij ...
Ik herken het wel hoor! Onze zoon is met 34 wkn geboren na 5 weken ziekenhuisopname vooraf en daarna nog 3 weken neo. Hoewel we vooral heel blij zijn dat hij het toch nog tot de 34weken heeft volgehouden en hij het verder goed doet, merk ik dat ik met vlagen nog een raar gevoel heb als ik terug kijk op die periode. Onze 1e zoon is op exact dezelfde termijn en gewicht (1600gr) geboren en het zwanger worden ging ook al niet vanzelf (ivf). Al met al weet mijn lichaam dus niet goed met zwanger worden en zijn om te gaan. Dat maakt dat we ook besloten hebben niet meer voor een volgende te gaan en dankbaar te zijn voor 2 gezonde jongens. Toch voelt het soms zo vervelend dat het zo is gelopen (ik heb altijd uitgekeken naar het zwanger mogen zijn en een natuurlijke bevalling (nu 2x ks). Het is niet dat ik er heel verdrietig van ben, maar meer soms een vervelend gevoel. Al kan ik op die momenten het ook snel weer loslaten als ik naar mn jongens kijk....hmm dubbel dus😉

3 jaar geleden

Nog een foto van de 2: Oudste wordt in sep 4. En Mats is van 14 maart. Geboren met 1635gr en nu 4200gr.

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Hoi! Wat jij schrijft herken ik ook precies zo! (Uitgerekende datum 14 apri ...
Heel fijn om te lezen dit! ☺️ Echt herkenbaar inderdaad met wat je schrijft over m’n omgeving weet het wel, dat gevoel heb ik soms ook en daarom begin ik er zelf vaak ook niet meer over. Ook met het idee dat iedereen toch denkt van je hebt een mooie dochter die gezond is, dus dat is toch het belangrijkste. En dat is het zeker. Alleen de gedachtes dat alles zo anders is gelopen dan hoe je het voor ogen had. Geen kraamtijd, niet in je eigen omgeving zijn, door corona niet je familie om je heen kunnen hebben. Inderdaad echt een rollercoaster!

3 jaar geleden

Reactie op AvP

Ik herken het wel hoor! Onze zoon is met 34 wkn geboren na 5 weken ziekenhu ...
Pff heftig hoor! Snap heel goed met wat je schrijft over als je naar ze kijkt kun je het snel loslaten, zo voel ik me soms ook. Voelt echt heel dubbel! Word dan weer zo vrolijk van haar en ben zo dankbaar dat ze gewoon gezond is en heel goed groeit en vrolijk is! Maar het is wel vervelend om ons zo te voelen…

3 jaar geleden

Reactie op AvP

Nog een foto van de 2: Oudste wordt in sep 4. En Mats is van 14 maart. Geb ...
Wat een mooie vrolijke mannetjes🥰

3 jaar geleden

Heb hier meerdere moeders met succesverhalen over de love to dream slaapzak gehoord dus wij hebben hem ook gehaald. Slaapjes zijn drama (als ze al lukken). Meneer wilt meestal per se op zijn buik, dat hebben wij dan weer liever niet.. maar je wilt ook dat hij slaapt. Hij ligt nu voor het eerst in de slaapzak en ligt gewoon op zijn rug (!) te slapen. Hij kan zichzelf niet meer slaan en krabben nu, vooral dat laatste is een probleem.. Durf nog niet te hard te juichen, maar wat een geweldig slaapzakje!

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Heb hier meerdere moeders met succesverhalen over de love to dream slaapzak ...
Ik had het inderdaad hier ook gelezen en gekocht en was echt een top aankoop! Ze slaapt nu veel sneller en vaker! Vooral voor de nacht gebruiken wij hem en ze is meestal zo weg, als de speen redelijk blijft zitten!

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Ik zie inderdaad meerdere moeders (ook in andere groepen) die heel blij zijn met deze slaapzak en het lijkt me persoonlijk voor een baby ook heerlijk, maar wilde toch even gezegd hebben dat Consumentenbond deze afraadt… https://www.consumentenbond.nl/veilig-slapen/inbakerproducten#no3

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Wat fijn dat je zo enthousiast erover bent. Wij zijn fan van de puckababy piep. Hij heeft nog genoeg ruimte om op zijn knuistjes te sabbelen. Nadeel is wel dat hij elke week uitgewassen moet worden. Denk er over na om ook een love to dream te komen. Maar ergens ook weer zonde voor de tijd dat het nog nodig zal zijn. Zoontje is bijna 5 maand, gecorrigeerd 2,5 maand oud

3 jaar geleden

Mats slaapt in de Pacco Piccolo. We hebben eerst de Puckababy Piep geprobeerd, maar hij kreeg zn vingers er nog tussen en raakte gefrustreerd. Onze oudste sliep er heerlijk in; zo zie je maar...elk kind is weer anders. Mats slaapt er overigens alleen 's nachts in. Overdag met het zijligkussen in de wagen beneden (op een rustige plek, maar wel in het zicht).

3 jaar geleden

Wat doen jullie eigenlijk met het introduceren van oefenhapjes en vaste voeding? Thomas is nu 4 maanden, maar gecorrigeerd natuurlijk pas 2,5 maanden oud. Houden jullie de gecorrigeerde datum aan?

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Wat doen jullie eigenlijk met het introduceren van oefenhapjes en vaste voe ...
Ik heb hier naar gevraagd bij het CB en die zeggen dat zodra zij er aan toe is, je gewoon hapjes mag geven. Of ze nu prematuur is of niet. Onze dochter is bijna 4 maanden (gecorrigeerd 3) maar wij mogen het bij 4 maanden gewoon introduceren.

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Kinderarts heeft tegen mij gezegd gecorrigeerd 4 maanden

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

CB heeft hier ook aangegeven dat we al mogen beginnen met oefen hapjes. Hij is gecorrigeerd nu 3 maand. Vind het zelf nog wat te vroeg en spannend. We beginnen op zijn vroegst pas met4 maand gecorrigeerd (6maand). Hij is er ook nog niet aan toe of laat zien dat hij het wil

3 jaar geleden

Mats is bijna 4 maanden (2.5 gecorrigeerd), maar zie m nog geen hapjes eten. Wil sowieso wachten tot 6 maanden, maar vooral kijken wanneer hij er aan toe is. Dus al een beetje kunnen zitten, zelf aanraken en eventueel een stukje vasthouden. Ga dan beginnen met de kleintjes-methode.

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie input. Denk dat ik me niet teveel moet blind staren op die 4 maanden grens dan. Zoals het nu is kan Thomas toch nog niet echt lekker zelf zitten of actief met zijn handen iets zelf vastpakken. Hij geeft voor mijn gevoel ook nog geen signalen dat hij er aan toe is.

3 jaar geleden

Hoe is het met alle kleine grote helden?? Mats is inmiddels alweer 19.5 week (13,5 gecorrigeerd) en gisteren bij controle door de kinderarts weer goedgekeurd: 5050gr en 58cm. We hebben inmiddels redelijk een ritme gevonden qua eten/slapen/spelen. Merk wel dat ik het soms 'vervelend' vind dat ie niet altijd binnen de lintjes/curves valt. Is nog steeds kleiner en qua ontwikkeling is ie ook niet de snelste. Nu vind ik dat opzich niet erg, want het komt allemaal vanzelf wel. Maar dat je steeds hoort van anderen: 'o, nog wel een kleintje' of 'net geboren zeker? Uhhh nee al 4.5 maand'. Ben benieuwd hoe jullie dat ervaren? De wereld van vergelijken, curves, gemiddelden... Ik probeer maar steeds vast te houden aan ons motto: grote avonturen beginnen klein😉

3 jaar geleden

Reactie op AvP

Hoe is het met alle kleine grote helden?? Mats is inmiddels alweer 19.5 we ...
Fijn toch dat de arts jullie bevestigd dat het goed gaat! En alles op zijn tijd. Lijkt me ook lastig als je dan voor je gevoel steeds aan de “onderkant” hangt. Over een jaar zie je er waarschijnlijk niets meer van; alleen nu in het begin zie je de verschillen duidelijk denk je niet? Hoop dat dat misschien een wat beter gevoel geeft! Wij zitten hier met een klein bonkje Popeye. Met babyzwemmen dacht iedereen dat ie al veel ouder was. Dus ja die van ons is dan weer “uit de kluiten gewassen” alles heeft z’n voors en tegens denk ik. Als je kindje een blije en tevreden baby is en hij/zij zich ontwikkeld op eigen tempo dan gaat het goed toch :)

3 jaar geleden

Reactie op AvP

Hoe is het met alle kleine grote helden?? Mats is inmiddels alweer 19.5 we ...
Hier is het voor mijn gevoel andersom. Thomas is een best grote jongen. Zijn voortgang strookt dan ook niet helemaal met wat mensen zien.. want hij presteert gemiddeld wel qua zijn uitgerekende datum. Toevallig sprak ik net nog iemand, ze was verbaasd te horen dat hij te vroeg geboren was. Maar ze wist zelf ook hoe het was want haar dochter was ook anderhalve week te vroeg. (Moet me echt inhouden bij dat soort opmerkingen...)

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Hier is het voor mijn gevoel andersom. Thomas is een best grote jongen. Zij ...
Oja ook wel 1,5 week te vroeg🤦🏼‍♀️ Ava doet het goed woog 2 weken geleden 6060 gram bij 60 cm en toen was ze 5 maanden (3,5 gecorrigeerd). Ik volg de lijntjes niet echt meer. Ze doet het zoals ze doet en dat is prima. De lijntjes zijn maar gemiddelden en als ze op de uitgerekende datum was geboren had ze het lijntje misschien ook wel niet gevolgd. Nu volgt ze vooral haar eigen lijntje. Bij het één loopt ze wat voor en bij het andere wat achter. Komen we weer mooi in het midden uit.