237 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Alexx
Hier is het voor mijn gevoel andersom. Thomas is een best grote jongen. Zij ...
Heel herkenbaar. Moet me dan ook echt inhouden.
Heb een collega waarbij kindje 4 weken te vroeg is geboren. Ze vinden alles zo zwaar en moeilijk, dagelijks wegen voor en na de voeding etc. Kindje mocht na een week mee naar huis.
Man man, moet me dan echt inhouden. Wij hebben 7 weken in onzekerheid in het ziekenhuis gezeten (9 weken te vroeg geboren en al weeen met 28 weken zwangerschap) en wij gaan op de automatische piloot verder. Zo blij dat hij gezond is.
En ja we hebben weken lang in een roes geleefd.
3 jaar geleden
Reactie op Maya03
Heel herkenbaar. Moet me dan ook echt inhouden.
Heb een collega waarbij ki ...
Iedereen beleefd dat anders en elk kindje is anders. Dat moet ik elke x blijven denken. Jij kunt niet voor hen invullen hoe zij dit hebben beleefd en vice versa. Fijn dat het goed gaat bij jullie. Gezonde kindjes is 't belangrijkste 💞
3 jaar geleden
Thomas is vandaag voor het eerst naar het kdv. Dit is de eerste keer dat hij zonder mij of zijn vader is sinds dat hij uit het ziekenhuis is.
Ik merk dat ik er een beetje verdrietig van ben(op zich volgens mij niet gek). Maar ik merk ook dat de hele periode van het ziekenhuis weer een beetje terugkomt, waarbij we hem natuurlijk ook uit handen moesten geven.
Hoe hebben jullie dit ervaren?
3 jaar geleden
Reactie op Alexx
Thomas is vandaag voor het eerst naar het kdv. Dit is de eerste keer dat hi ...
Ik vond het wel lastig aan de ene kant. Maar wat ik wel merk bij mezelf is dat omdat ik haar aan het eind van de middag weer kan ophalen en mee naar huis nemen ik het toch van soort van minder erg vind. In het begin moest ik ook wel even schakelen maar dat is nu wel weg.
Daarbij doet Ava het goed op het kdv en vindt ze het voor zover wij kunnen beoordelen geweldig. Ook hebben wij een kleinschalig kdv met vaste leidsters wat echt topmeiden zijn die rekening houden met haar prematuriteit dus dat scheelt ook.
Maar ik vind het niet gek dat het weer naar boven komt. Het is toch weer de zorg uit handen geven en gezien de start is dat toch iets waar je een herinnering aan hebt (positief of negatief maakt niet uit).
3 jaar geleden
Reactie op Maya03
Krijgt jullie kindje ook preventief Synagis tegen het RS virus?
Dit werd b ...
Ja doen wij aan mee. Heel blij dat het er is, want durfde haar al niet meer naar de opvang te brengen gezien de epidemie. 2 weken terug haar 1e prikje gehad, geen bijwerkingen verder.
3 jaar geleden
Reactie op Maya03
Krijgt jullie kindje ook preventief Synagis tegen het RS virus?
Dit werd b ...
Wij hebben het gehad in april daarna niet meer omdat het seizoen afgelopen was. Normaal prikken ze niet in de zomer maar alleen van september tm april. Verbaasd me niet met de huidige uitbraak dat ze weer gaan prikken.
Ik moet zeggen dat we hier graag nog wat meer prikken hadden gehad om onze dochter te beschermen. Ze had er geen last van en het is toch extra bescherming.
3 jaar geleden
Reactie op AvP
Hoe is het met alle kleine grote helden??
Mats is inmiddels alweer 19.5 we ...
Ons meisje is net 21 weken en 58,5 cm en 6kg100. Deze keer maakte niemand een opmerking maar vorige keer op kind en gezin vroegen ze hoe oud z eook weer was 4 weken? Euhm neeh al bijna 4 maanden 🙈 nu was er een kindje daar van 4 weken en die was inderdaad ongeveer zoals Jouw kindje zelfs ietsje groter en zwaarden, dat was best grappig vond ikzelf
3 jaar geleden
Hoe gaat het hier met de prematuurtjes?
Hier ondertussen bijna 6 maanden 😱
Hoe snel gaat het allemaal??
Wij hebben hier z’n eerste bronchitis opgelopen en meneer moet aan de aerosol jammer genoeg.
Gelukkig wel heel makkelijk met dat ding 😂
Hij laat het allemaal maar gebeuren 🤷🏻♀️.
Hij zit nu op 65 cm (kwam van 45,5) en op bijna 7 kg (kwam van 2,280 kg).
M’n klein spookje is weg 🙈😍😍
3 jaar geleden
Reactie op Ravenmom
Hoe gaat het hier met de prematuurtjes?
Hier ondertussen bijna 6 maanden 😱 ...
Nou gaat idd zo snel! Hier ook bijna zijn halfjaardag. Hier al voor de tweede keer ziek (yay kdv...) maar deze keer houdt het al twee weekjes aan.
Al een tijdje niet bij het cb geweest, maar onze kerel zal ook wel een beetje dezelfde curve volgen.
Van de week zijn kledingkastje uitgeruimd, volgende maatje al klaar gelegd en de kleinste maatjes gaan naar zolder.
Ik word helemaal emotioneel van al die kleertjes die hij niet meer past.😂😂
3 jaar geleden
Reactie op Alexx
Hahaha wat een fotomodel!
Meneer blij ei is het, koorts maken en toch happy!
Volgens de kinderarts zie je niet meer dat het een prematuur is dus wat groeien gaat echt gestoord 🥰.
We zitten nu aan 62-68 🥺🥺
Zoveel leuke dingen die hij amper aan gedaan heeft omdat hij er net te klein voor was - het weer niet naargelang de kleertjes was of net te groot 🤦🏻♀️.
Hier ga ik alles verkopen denk ik!
3 jaar geleden
Wat een schatje!
Hier is onze meid 5 maandjes en is nu 61 cm en weegt 5,8 kilo. Ze groeit op haar eigen tempo volgens het CB. Ik vind het allemaal prima. Ze heeft geen vetjes en is gewoon een kleine frummel. 🥰 het verschil met haar nichtje is wel groot. Die is een maand later geboren en weegt bijna 7 kilo 😅
3 jaar geleden
Reactie op Ravenmom
Meneer blij ei is het, koorts maken en toch happy!
Volgens de kinderarts z ...
Hier inmiddels ook maar 62-68. En idd ook dingen die ze 1x of geen keer heeft aangehad omdat het weer niet klopte. De kleinste dingen zijn al in bakken naar zolder verhuisd.
Ze is nu bijna 7 maanden ongecorrigeerd. Paar weken terug heeft ze het rs virus te pakken gekregen op het kdv. Toen hebben we weer 5 dagen ziekenhuis gehad en heeft ze weer een zuurstofsnorretje en sonde gehad. Dat was echt wel weer heftig en vond ik nog erger dan de weken na de geboorte. Toen was ze vooral klein en moest ze groeien. Nu zag je haar steeds zieker worden en was het op een gegeven moment echt een slappe lappenpop. Gelukkig mogen we nu ook deze winter de rs vaccinaties krijgen dus is ze weer wat beter beschermd.
3 jaar geleden
Reactie op Lindaw85
Hier inmiddels ook maar 62-68. En idd ook dingen die ze 1x of geen keer hee ...
Ohhh ja dat geloof ik dat het vreselijk om te zien is 😔.
Ik was vorige vrijdag naar de kinderarts gegaan met een klein hoestje maar weer verhoging qua temperatuur. Gewone verkoudheid.
Maandag terug afspraak vast gelegd omdat ik hoorde dat het niet beter werd en de kinderarts altijd zooooooo volgeboekt is. Dinsdag piepte hij dus gelukkig toch gebeld.
Direct aerosol, ben zo bang voor het RSV ☹️
3 jaar geleden
Reactie op Stinapa
Jouw kind komt toch ook in aanmerking voor RSV immunisatie? De mijne wel…. ...
Wist zelfs niet dat dat kon?! Alleszins niets van gezegd… heb 3x de “normale” inentingen gehad en ik heb een voorschrift voor de hersenvliesontsteking maar omdat die zo zwaar is wacht ik nog even… morgen eens horen bij kind en gezin ofwel woensdag bij de vroedvrouw!