237 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Ravenmom

Wist zelfs niet dat dat kon?! Alleszins niets van gezegd… heb 3x de “normal ...
Het hangt er wel vanaf met welke termijn je kind geboren is. We spraken een longarts in het WKZ en die zei dat alle prematuren onder de 35 weken zwangerschap in aanmerking komen tot een leeftijd van 6 maanden. Maar we moesten er wel zelf achteraan, er kwam geen oproep of zo. We hebben uit onszelf moeten bellen en vragen

3 jaar geleden

Hier over ruim 2 weken ook een half jaar😭❤ Maat 62 en 8 kilo. Hij groeit lekker gelukkig. De eerste 11 weken van zijn leventje flink verkouden en een paar weken geleden nog eens, maar ik merk dat als ik er niks aan doe het sneller over gaat. Ik heb vorige week al bijna de helft van zijn kleertjes via Vinted verkocht. Mocht iemand interesse hebben; https://www.vinted.fr/member/67098400-madyxxxx

3 jaar geleden

Reactie op Stinapa

Het hangt er wel vanaf met welke termijn je kind geboren is. We spraken een ...
Bij ons boden ze het de eerste keer in het ziekenhuis aan (dochter 32+5 geboren) en zeiden ze idd tot 6 maanden maar nu mogen we toch een 2e ronde mee. Terwijl ze in augustus 6 maanden was. We zijn aangemeld ik denk door de kinderarts maar die heb ik nog niet gesproken dus dat moet ik checken. Ik zou zeker vragen of het kan want het is toch een extra bescherming en onze dochter had van het voorjaar geen last van de prikken.

3 jaar geleden

Reactie op Lindaw85

Hier inmiddels ook maar 62-68. En idd ook dingen die ze 1x of geen keer hee ...
Wat heftig. 😔 Hopelijk gaat het nu weer wat beter. Ik was hier ook bang voor het RS virus, want het was wel geconstateerd op het kdv.. Ons mannetje is wel degelijk erg ziek geweest, maar gelukkig lukte het hem om er zelf weer bovenop te krabbelen.. Moet wel zeggen dat hij continu verkouden is en hoest sinds hij naar het kdv gaat, maar ik hoor van iedereen dat het erbij hoort.

3 jaar geleden

6 maanden is deze flinkerd ondertussen! (4 maand en 3 weken “officieel”). Hij werd door K&G en de kinderarts prematuur “af” verkondigd. Als je het niet wist zou je het niet meer aan hem zien. Doet alles perfect volgends het boekje en weegt ondertussen meer dan 7 kg! Hoe trots kan je zijn?

3 jaar geleden

Reactie op Ravenmom

6 maanden is deze flinkerd ondertussen! (4 maand en 3 weken “officieel”). H ...
Wat gaat het hard hè... onze man is nu 67 cm en nog net geen 7 kilo. Wat een heerlijke lach! Ik kan daar zo van genieten.

2 jaar geleden

1 jaar Gabriel is 1 jaar geworden. Wat een emotionele dag. Van m’n kleine frummeltje naar een flinkerd van 10 kg. Hij is lief, slim, sociaal, je kan overal met hem naartoe en alles is goed zolang hij gegeten heeft en geslapen heeft. Wat ben ik compleet gek van hem. We hebben (ofcourse) een shoot van hem laten doen, bij dezelfde als bij z’n geboorte. Het resultaat: Deze is de “voor” De na zet ik in een nieuwe comment!

2 jaar geleden

De “na”

2 jaar geleden

Ooh wat leuk zeg, zo’n voor en na shoot! Onze prematuur meisje groeit op haar eigen tempo. Iedereen noemt haar een poppetje. Volgende week zondag wordt ze gewoon 1 😭😭 zo ontzettend trots op haar hoe ze zich ontwikkeld en zo ontzettende vriendelijke baby ze is!

2 jaar geleden

Reactie op First1

Ooh wat leuk zeg, zo’n voor en na shoot! Onze prematuur meisje groeit op ha ...
Heerlijk als ze zo kleintjes zijn, langer een baby om van te genieten dan!! Zo gek dat ze al 1 jaar worden/zijn hè! Het is voorbij gevlogen! 😭

2 jaar geleden

Reactie op Ravenmom

Heerlijk als ze zo kleintjes zijn, langer een baby om van te genieten dan!! ...
Ja echt bizar! Ongelofelijk gewoon. Maar moet zeggen dat ik t nu pas echt leuk ga vinden. Kwam er wel achter dat ik geen baby persoon ben. Nu kan je meer met haar ravotten en interactie. Geweldig!!!

9 maanden geleden

Zijn er al mensen met tweede kindjes en hoe is deze zwangerschap voor jullie verlopen ? Zijn kindjes ook prematuur geboren of de normale termijn?

9 maanden geleden

Reactie op heumen10

Zijn er al mensen met tweede kindjes en hoe is deze zwangerschap voor julli ...
Nooit gedacht dat ik met de 2de zwangerschap de 37weken zou halen. Maar ben zelfs gewoon tot 38weken en 5dagen gegaan 🙈 Voelde alsof ik super lang overtijd was

9 maanden geleden

Reactie op heumen10

Op dit moment 13 weken zwanger. Denk wel dat deze langer blijft zitten. Dat gevoel hd ik bij de eerste niet.

9 maanden geleden

ik ben in november bevallen van ons 2e kindje. Ik heb de hele zwangerschap onder controle gestaan van de gynaecoloog. uiteindelijk met 38+2 bevallen na te zijn ingeleid.. Ik vond het op bepaalde punten mentaal best zwaar (bv de termijn halen waarbij onze eerste is geboren, de bevalling zelf). Door de vele controles had ik verder wel een redelijk veilig gevoel tijdens de zwangerschap.

8 maanden geleden

Reactie op heumen10

Mijn zoon werd geboren op 12.04.2021 (6 weken te vroeg) en toevallig braken mijn vliezen spontaan thuis bij week 35 en ben ik met 35 weken en 2 dagen bevallen op 15.09.2023. Groot verschil met toen; want nu zelf niet ziek en geen couveuse nodig gehad. Na vier dagen zijn we naar huis gegaan. Qua bevalling: ik kreeg wel een lichte paniekaanval toen ik de couveuse zag staan. Zoonlief kwam in onvolkomen stuitligging zonder pijnbestrijding en dochter lag goed met pijnbestrijding (maar die heeft nooit gewerkt, zo snel ging het uiteindelijk allemaal. Beide zijn geboren onder de 5 min na volledige ontsluiting en met Max 3 keer persen. Ik twijfel wel over een 3e 🤣

8 maanden geleden

Reactie op heumen10

Eerste geboren met 31 weken. Tweede is 9 maand geleden geboren met 34 weken. Tijdens deze zwangerschap al met 21 weken verkorte bmh en met 29 weken verlies slijmprop en weeen. Uiteindelijk kunnen remmen tijden opname. Maar met 34 weken was het vruchtwater helemaal op en was ze in nood, met spoed gehaald.