Een topic om te praten met ouders van andere premature geboren baby’s. Ik was midden april uitgerekend.
Na spontaan gebroken vliezen bij 32+6 is binnen 10 uur onze dochter geboren. Voor de termijn van de zwangerschap en het feit dat de longrijpingskuur niet de 48uur heeft gehad, gaat het goed!
Het is allemaal zo snel gegaan. Niks van het geboorte plan terecht gekomen. Ik merk dat ik het nog niet helemaal besef.
Ik ben benieuwd naar de periode die komen gaat. En hoe andere ouders dit doen? Blijven jullie samen bij de baby in het ziekenhuis? Mijn partner gaat soms even weg en dan merk ik dat ik geen seconde rust heb tussen kolven/ luiers/ troosten/ ingrepen bij dipjes in de ademhaling of hartslag/ arts gesprekken/ zelf eten. Geen idee hoe ik dat zou moeten doen als hij weer aan het werk gaat. Ze is nog geen uur stil/rustig.
Zijn er ergens goede informatie bronnen voor premature baby’s? Ik vind vooral info over onder de 32 weken of dreigende vroeg geboorte. Maar niet over de groep baby’s tussen 32-34 weken geboren. Hier zit een groot verschil in aangezien ziekenhuizen voor de zorg onder de 32 weken, tussen 32-34 weken en boven de 34 weken verschillen (geleerd nadat 3 ziekenhuizen aangaven dat we daar niet terecht konden omdat ze of hoofdzakelijk voor onder de 32 weken waren of pas boven de 34 weken).