237 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Wayraonelove

Lijkt me heel fijn om dit topic te volgen....❤ A.s. wordt ons kleintje gebo ...
Wat een nare situatie toch! 34.3 is nog heel klein, maar wel een termijn dat ze vaak al heel sterk zijn. Ik duim voor je dat het voorspoedig mag gaan, ook jouw behandeltraject🍀🍀🍀 En erasmus is heel fijn en kundig! Ik lig er nu zelf, voor de tweede keer en ervaar het als heel fijn, zowel kraam als verlos.

3 jaar geleden

Reactie op Wayraonelove

Lijkt me heel fijn om dit topic te volgen....❤ A.s. wordt ons kleintje gebo ...
Succes met de keizersnede en je eigen herstel. Onze Thomas is afgelopen zondag spontaan geboren met 34+4 en doet het goed, hij woog toen 2650. Er wordt geweldig voor hem gezorgd. Ze houden je kleintje zo te horen goed in de gaten en ik heb er vertouwen in dat ze het ook goed gaat doen. ❤

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Succes met de keizersnede en je eigen herstel. Onze Thomas is afgelopen zo ...
Hij het goed gaat doen* bedoelde ik natuurlijk

3 jaar geleden

Reactie op Smileys

Een spannende tijd voor jullie beide! Probeer aanstaande dinsdag te geniete ...
Dat kun je wel zeggen....🥵 Maar op een of andere manier heb ik er toch heel veel vertrouwen in. Ik zal komende week hier zeker even een update geven.... By the way.... Nu heb ik de laatste 3 maanden heel veel spuiten en infuusen gehad, maar die longrijpingsprikken doen me daar toch zeer....🙈🤭

3 jaar geleden

Reactie op Mama Yasmina

Wat een nare situatie toch! 34.3 is nog heel klein, maar wel een termijn d ...
Fijn om te horen dat je het als fijn ervaart! Hopelijk gaat het met jullie ook steeds een stapje beter?

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Succes met de keizersnede en je eigen herstel. Onze Thomas is afgelopen zo ...
Wat fijn dat Thomas het zo goed doet! Ik heb zelf heel veel vertrouwen in ons kleintje en mijn eigen lichaam opdat we beiden maar helemaal gezond hier uit komen... We staan sinds 3 Maanden onder controle van een hele goede gyneacoloog, die erg tevreden is over zijn ontwikkeling en vandaag na de longrijpingsspuit is hij ook nog lekker actief en bewegelijk...🙏❤

3 jaar geleden

Reactie op Wayraonelove

Fijn om te horen dat je het als fijn ervaart! Hopelijk gaat het met jullie ...
Bij ons gaat het heel goed, dank je wel

3 jaar geleden

Reactie op Smileys

Mama’s van andere prematuur baby’s. Hoe gaat het bij jullie met de ademhal ...
Herkenbaar! 3,5 jaar geleden is mijn dochter .et 29+1 geboren en woog toen 730 gram. 12 weken ziekenhuis en pas in de 11e week liet ze geen dipjes meer zien. De low flow was er daarvoor ook al even af en moest later helaas toch weer opgebouwd worden. Twee stappen vooruit is vaak ook 1 stap achteruit. De ontwikkeling die zo'n kleintje maakt kost gewoon veel energie en daarbij geven ze soms gewoon wat minder energie aan iets wat ze net goed konden. Heb vertrouwen want het komt wel weer goed!

3 jaar geleden

Reactie op Lindaw85

Wat vervelend om te zien dat het meer dipjes worden. Bij ons moest ze 48 uu ...
We zijn nu mogelijke oorzaken aan het uitsluiten: - bloedarmoede is het niet - we stoppen met proberen zelf te drinken. Dit ging best aardig (1/4voeding) alleen eindigde altijd met een forse verslikking. Misschien kost dit haar nog teveel energie. - de hoeveelheid ml per voeding gaat omlaag. Mogelijk ligt de voeding haar gewoon te zwaar. - minder prikkels door minder aanrakingen, licht en geluid.

3 jaar geleden

Reactie op Smileys

We zijn nu mogelijke oorzaken aan het uitsluiten: - bloedarmoede is het nie ...
Hopelijk kunnen jullie snel weer langzaam opbouwen! Vorige week wilden ze bij ons op 1 dag de coffeïne stoppen, de voeding verhogen en van de open couveuse naar de wieg. Toen hebben wij als ouders zelf gezegd dat daar misschien wat veel was. Daar gingen artsen en verpleegkundigen toen wel in mee en hebben we het stap voor stap gedaan en dat ging beter. En inderdaad is het vaak 2 stapjes vooruit en weer 1 achteruit.

3 jaar geleden

Hoera! Ons dropje is geboren....🥰 Gistermiddag om 12.19 uur bij 34 weken en 2 dagen.... Met een geplande keizersnede. Hij is 47 cm en weegt 2405 gram en doet het geweldig! Hij huilde al flink bij de geboorte en kan al goed zelfstandig drinken.... Gistermiddag een klein suikerdipje en temperatuur dipje gehad, maar na een infuus, wat nu weer wordt afgebouwd, kon hij het weer goed handelen.... Vandaag mag hij nog wel onder de blauwe lamp, omdat hij wat blauwe plekken heeft en op deze manier geholpen kan worden met deze af te breken.... Met mij gaat het ook oké. Soms wat naweeën en krampen... hopelijk vandaag weer wat mobieler zodat ik in de rolstoel naar ons mannetje kan....❤ Echt zwaar verliefd....🥰

3 jaar geleden

Ben zelf bevallen met 35+3allenaal snel gegaan 24 uur later in sophia kinderziekenhuus de longetjes van me zoontje waren nog niet helemaal rijp gelukkig na paar dagen weer terug naar ziekenhuis in de buurt nu aan sterken en hopen dat die snel naar huis mag dan kan het genieten beginnen

3 jaar geleden

Reactie op Smileys

Mama’s van andere prematuur baby’s. Hoe gaat het bij jullie met de ademhal ...
Het blijft onzeker, maar het kan ook heel snel de goede kant opgaan. Onze kleine is met 31 weken precies geboren. Het ging steeds erg goed, maar toch 2 keer een terugval gehad. 1x door een infectie. 2e keer was ze al van de flow en coffeine af maar had ze een tekort aan rode bloedcellen, daardoor moest ze een bloedtransfusie ondergaan en weer terug op de flow en coffeine. Maar na de bloedtransfusie is ze snel weer opgeknapt en 2 weken later zijn we gewoon thuis! Met 35+5 dagen terwijl ze van tevoren zeiden ga maar uit van uitgerekende datum. Kortom, na terugvalletjes kan het ook zo weer omslaan de goede kant op!

3 jaar geleden

Reactie op Wayraonelove

Hoera! Ons dropje is geboren....🥰 Gistermiddag om 12.19 uur bij 34 weken e ...
Gefeliciteerd! Wat is hij mooi! Wat goed dat hij al zelfstandig kan drinken! Nu allebei goed aansterken.

3 jaar geleden

Reactie op Alexx

Gefeliciteerd! Wat is hij mooi! Wat goed dat hij al zelfstandig kan drinke ...
Dankjewel! Vandaag weer nagekeken en waardes gemeten.... Alles ziet er goed uit, hij mag straks in een warmtebedje, maar krijgt waarschijnlijk toch nog wat sondevoeding voor erbij, zodat hij niet te veel energie verliest.... Hij wilde de laatste fles niet zo graag.

3 jaar geleden

Reactie op Wayraonelove

Dankjewel! Vandaag weer nagekeken en waardes gemeten.... Alles ziet er goe ...
Het zijn letterlijk babystapjes. Ik ben ontzettend trots als onze Thomas zelf bijna een hele fles leegdrinkt, maar weet ook dat het hem nog ontzettend veel energie kost. De borst vind hij nog helemaal moeilijk. Daar heb ik het ook een beetje moeilijk mee, maar dat is gewoon omdat je weet dat als hij zelfstandig kan drinken, hij naar huis mag. Volhouden en moedig blijven! ❤

3 jaar geleden

Onze Scott is met 34+1 geboren. Hij doet het vanaf dag 1 al heel goed en moet nu alleen nog leren om al zijn voedingen zelf te drinken. Hij is inmiddels 36+1 omgerekend.

3 jaar geleden

Reactie op Femke343

Onze Scott is met 34+1 geboren. Hij doet het vanaf dag 1 al heel goed en mo ...
Wat goed! Kolf jij ook voor je kind? En geef je hem de borst of de fles of beide?

3 jaar geleden

Afgelopen zondagavond is onze lieve zoon Mats geboren met 33.6 weken en 1635 gram. We liggen op een 1-persoonskamer en mogen allebei bij hem slapen. Mats doet het heel goed: gisteren 25gr afgevallen, maar vandaag alweer bijna op startgewicht. Hij moet nu vooral gaan groeien en straks leren drinken. Ik had voor de bevalling al gekolfd en nu volop stuwing 🤪Maar bijna alle voedingen nog met mijn melk kunnen doen, dus dat is fijn. We zullen de aankomende 3-4 weken nog wel in het ziekenhuis zijn. Maar geven hem ook alle tijd om groter te worden.

3 jaar geleden

Zijn er nog mede mama’s waarbij het allemaal nog niet zo goed gaat? Geboren bij 32+6 (geen longrijping gehad). Nu 35+4. - coffeine is weer opgehoogd/ oplaaddosis - waar eerder zelf herstel was bij incidenten nu soms niet meer. De brady’s gaan ook dieper.. - drinken gaat wel goed (kleine beetjes geen hele voeding). Maar doordat het zo uitputtend is mag het maar 1x per dag anders volgen er weer meer incidenten. - Ze groeit wel goed op haar eigen curve P12 Ik lees bij zoveel andere prematuur baby’s dat de ademhaling en hartslag wel al goed gaan. Dat eten het enige probleem is. Ik word er onzeker van. In het ziekenhuis geven ze aan dat bij 35 weken incident vrij zijn amper voorkomt, bij kleine baby’s van voor de 34 weken die geen longrijping gehad hebben. Zijn er mede mama’s die ook nog echt aan het wachten zijn op verbeteringen in de ademhaling en hartslag?